Rakıda bir rezalet öyküsü

Rakıda ilginç olaylar var,

Benim, birkaç ay önce Antalya’ya gidince haberim oldu,

Futbol Federasyonu’nun yemeğindeyiz,

Antalya’nın en büyük otellerinden birinde,

Şarap istedik, Köpek öldüren gelince, rakıya yönelelim dedik,

Gelen rakı Burgaz, "Başkası yok mu?" dedim,

Görevli, "Sadece bu var" dedi,

Yanımda otelin sahibi oturuyor, "Fatih Bey, bütün sahili dolaşın, başka rakı bulamazsınız,

Bütün turistik tesislerde, özellikle de ‘her şey dahil’lerde sadece Burgaz var" dedi,

Nedenini sordum, anlattı,

"Diğerleriyle kıyas kabul etmeyecek kadar ucuz, Şişesini, yanlış

bilmiyorsam 14-15 liraya alıyoruz, Bu yüzden herkes bunu tercih ediyor",

"Diğerleri bu fiyatı vermiyor mu?" diye sordum,

"Veremiyorlar, Sadece Burgaz bu fiyatı verebiliyor, Diğerlerine

söyleyince imkânsız diyorlar, Çünkü bu neredeyse vergisinin fiyatı, Bu

fiyata satarlarsa bütün para vergiye gidecek, rakı, şişe, taşıma

bedava olacakmış,"

"Peki Burgaz nasıl veriyor?" dedim,

Güldü, "Bilmiyorum Vallahi" dedi,

Hikayenin devamını başkasından dinledim,

Tabii rivayet olarak,

Burgaz Rakı, Garipoğlu ailesine aitmiş, Garipoğlu ailesinin de

Sümerbank’tan ötürü TMSF’ye borcu var,

İddia o ki, Burgaz Rakı’nın bandrolsüz rakı satmasına devlet göz

yumuyormuş, Bu yolla TMSF alacağını tahsil ediyormuş,

TMSF’nin alacağı bitince Burgaz Rakı hakkında gereken yapılacakmış,

Felaket bir tevatür,

TMSF alacağını tahsil etsin diye serbest rekabet koşulları ortadan

kaldırılıyor, işini düzgün yapan, vergisini ödeyen firmalar batmaya

zorlanıyor,

İstanbul’a gelince sağı solu aradım, işin aslını esasını öğrenmek için,

Aynı tevatürler TMSF Başkanı Ahmet Ertürk’ün de kulağına gidince TMSF

müfettişlerinden birkaçını hemen Burgaz Rakı’ya yolladı,

Bir şey bulamadılar,

Ardından Maliye devreye girdi, Onlar da bir inceleme başlattılar,

İlk etapta onlar da bir bulguya rastlamadılar,

Ancak daha sonra işin aslı ortaya çıkmaya başladı,

Bir aracı firma Burgaz Rakı’dan "Vergisiz ve bandrolsüz" rakı alıyor,

İhraç maksadıyla, Öyle olunca vergi yok, Ancak bu rakıları ihraç

etmiyor, Piyasaya düşük fiyatla satıyor, Burgaz Rakı görüntüde suçsuz,

Suçlu olan aradaki sözde ihracatçı şirket,

Sonra başka rezaletler de patladı, 70’lik Burgaz’a 20’lik bandrol,

Vergi o kadar yüksek ki, bunu yapmak bile yüzde 100’ü aşan bir avantaj

sağlıyor,

Sonunda rezalet sona erdi,

Bakalım bu yaz turizmciler ucuz rakıyı kimden alacaklar!

 

 


En yavaş hızlı tren

Hızlı tren projesinin ilk etabı bitti, Yıllarca "hızlı tren" diye

bağıran biri olarak mutlu olmam lazım değil mi?

Ne yazık ki, değilim,

Çünkü bana göre yapılan hızlı tren falan değil, Hızlandırılmış trenin

biraz daha hızlandırılmışı,

Avrupa’nın en "En yavaş" hızlı treni,

Fransa 30 yıl önce ortalama 300 km/s sürate ulaşmış, bizimkinin hızı

170 civarı,

Bizimkinin maksimumu 250, Avrupa’nın 550’nin üzerinde, Gidenler var,

Avrupa’nın 1920’lerde ulaştığı sürate biz 2000’lerde ulaşıyoruz,

Diğer yandan sendika uyarıyor; "Güvenlik yeterli olmayabilir" diye,

Hemzemin geçitlerin güvenliği ayrı bir sorun,

Bunca yatırıma bir alt geçit yapılmamış belli,

Emin olun çok korkuyorum,

Buna da nazar değer diye,

 

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Yandaşlığın da, karşıtlığın da bir izanı olduğu zaman..

Erişilebilirlik Araçları