Akım derken…

DUYDUĞUM en komik açıklamalardan birini yaptı Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül,

Wikileaks belgeleri için "Bana ‘sorting out’ yapmışlar" diyor,

Yani şunu demek istiyor,

"Başkalarının söylediklerini çıkarmışlar, Benim söylediklerimi çıkarmamışlar,"

Çok güldüm,

Benim bundan anladığım şu:

"Evet ben Türkiye aleyhinde, hükümet aleyhinde, Cumhurbaşkanı aleyhinde Amerikalılara konuştum, Ama sadece ben değil, Başkaları da konuştu, Onları çıkarmışlar, temizlemişler, Benimkileri bırakmışlar,"

Bunun satır arasındaki anlamı da bence şu:

"Amerikalılarla konuşan herkes hükümete sallıyor, Cumhurbaşkanı Gül’e sallıyor, Ben onların da salladığını biliyorum, Onların kimler olduğunu da biliyorum, Ama Wikileaks’çiler sadece benim sallamalarımı bırakmışlar, Diğerlerini bırakmamışlar, Bana kurulmuş bir komplo bu,"

Vecdi Bey’in yaptığı bu açıklamaya ne denebileceğinin ilk bölümünü başlıkta yazdım,

Gerisini yazmamayım,

Sonra "Bu da söylenir mi?" diyenler çıkıyor,


Elektrikli Fluence yakında

RENAULT’un Genel Müdürü, sevgili dostum İbrahim Aybar uğradı dün,

HT Bloomberg’de bir programa gelmiş, "Uğramadan geçmeyeyim" demiş,

Zaten otomobilciler gelince uğramadan geçemiyorlar,

Aybar’la epey konuştuk,

Bu yılın satışlarından tüm sektör gibi onlar da memnun, Önümüzdeki yıl için de benzer bir performans bekliyorlar piyasadan, Tek korkuları, hükümetten çıkabilecek bir kararla kredilerin önünün kesilmesi,

İbrahim Aybar’ı görünce hemen Renault’nun "Elektrikli Fluence Projesi"nin hangi aşamada olduğunu sordum,

Üretim aşamasında olduğunu öğrendim,

Yeni yılın ilk aylarında elektrikli otomobili bantlardan çıkaracaklarını, Türkiye’de satışına ise 2011’in Eylül’ünde başlanacağını söyledi,

Nisan ayı başında ise Türkiye’deki bazı "opinion leader"lara, yani "fikir önderlerine" denemeleri için elektrikli Fluence’lar dağıtacaklar, bir süre kullanmalarını isteyecekler,

Elektrikli Fluence’ların fiyatı, mevcut Fluence’lardan çok da farklı olmayacak,

Ancak fiyata aküler dahil değil, Çünkü akülerin fiyatı neredeyse otomobil kadar,

Aküler ise Renault’dan kiralanacak, Aylık bedeli henüz netleşmemekle beraber 500 TL’nin altında olacak,

Bu rakam az değil, Ne var ki, elektrikli Fluence’ın yakıt tüketimi sıfıra yakın, Yüz kilometrede yaklaşık 2 liralık elektrik tüketecek, Bugün ortalama 8 litre tüketen bir otomobilin 30 liralık bir yakıt masrafı olduğu düşünülürse elektrikli otomobil oldukça avantajlı,

Dezavantaj ise menzil, Full akülerle otomobilin menzili 160 kilometre, Ancak normal bir sürücü günde ortalama 70 kilometre yol yapıyormuş,

Ancak birkaç yıl içinde geliştirilecek yeni akülerle bu menzilin 1000 kilometreye çıkarılması öngörülüyor,

Anlayacağınız, dünyanın ilk yüksek miktarda seri üretimi yapılan elektrikli otomobili Türkiye’den çıkıyor,

Sektör açısından önemli,,,


Elektriğin avantajları

BENİ epey heyecanlandıran elektrikli Fluence’dan devam edeyim bari,

Renault, elektrikli otomobillerin genelde evde, gece şarj edileceğini düşünüyor, Ancak İspark’la ve diğer belediyelerle anlaşmalara başlanmış ve belediyelere ait park yerleri ile diğer garajlara "hızlı şarj" sistemleri kuruluyor,

Yani yüksek voltaj ve amperle aküler hızla şarj edilecek, Evlerde ise 220 voltla yaklaşık 6 saatte,

Ancak Aybar’ın tonlamasından anladığım, bu konudaki çalışmaların şimdilik yeterince hızlı ilerlemediği,

Aybar’ın anlattıklarından bazı ilginç notları da aktarayım,

Elektrik motorunun sürekli yüksek tork vermesinden ötürü, ilk hızlanmalarda bir tork düşürücü kullanılacakmış, Aksi takdirde otomobil sıfırdan yüz kms sürate 3 saniye civarında çıkıyormuş ve bu da sürücüler açısından risk oluşturmasın diye bir sınırlama yapacaklarmış,

Aybar patlamalı motorlarda tüketilen enerjinin sadece yüzde 20’sinin tekerleklere güç olarak aktarıldığını, gerisinin ise ısı enerjisi olarak uçup gittiğini, patlamalı motorların dur kalklarda da çalışarak enerji sarf ettiğini, elektrikli motorda ise performansın tamamına yakınının otomobili itmekte kullanıldığını ve otomobil durduğu anda sıfır enerji tüketimine geçtiğini, bunun da hem ekonomi hem de çevre açısından büyük önemi olduğunu anlattı,

Patlamalı motorlardaki aşınmanın ve yağ gibi, motor aşınması gibi unsurların da elektrikli otomobillerde söz konusu olmaması nedeniyle bakım masrafları hemen hemen sıfıra yakın,

Sizi bilmem ama bu elektrikli otomobil işi beni heyecanlandırıyor,

Ama benim gibi motor sesine hasta olanların ne hissedeceğini de düşünmeleri gerekiyor,

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Kötülüğe verilecek her şansın iyiliğe ihanet olduğunu anladığımız zaman

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Erişilebilirlik Araçları