Seçimden önce öğrenciler tatmin edilecek

YGS rezaleti, AKP yönetimini ciddi biçimde tedirgin ediyor,

Dün iktidar partisinin önemli isimlerinden biriyle oturmuş sohbet ediyorduk,

Konu haliyle YGS rezaletine geldi,

Her zaman açık sözlü tavrıyla tanıdığım AKP yöneticisi, "Gerçekten rezalet" dedi ve ekledi: "Bu işi çok kötü yönettik,"

Haklıydı, Önce Cumhurbaşkanı, sonra Cemil Çiçek ve en sonunda da Başbakan Erdoğan, "Tatmin olduk" deyince iş kilitlenip kaldı,

Ancak benim anladığım kadarıyla dün yazdığım gibi bu işin faturasını METEKSAN’a çıkaracaklar,

Çünkü AKP’li yönetici, "METEKSAN’a bakmak lazım, Orada birileri bir bozgunculuk yapıyor olabilir" dedi,

Belli ki meseleyi bir cemaatin sırtından alıp METEKSAN üzerinden "derin devlet" denilen şeyin üzerine koymayı planlıyorlar,

Ya da belki de gerçekten buna inanıyorlar, inandırılıyorlar,

Bunu derin devlet kalıntıları tarafından hükümete yapılmış bir komplo olarak düşünüyorlar,

Ben bu fikre hiç katılmıyorum,

Çünkü YGS rezaletini bir krize dönüştüren doğrudan doğruya iktidarın kendisi,

ÖSYM’nin başına getirdikleri vatandaşı koruma içgüdüsüyle peş peşe "tatmin olacaklarına", ilk günden "Gölge düşmüştür, İptal ediyoruz" deselerdi olay bir hükümet meselesi, bir kriz haline gelmeyecekti,

Kendi basiretsizliklerinden iş büyüyünce meseleyi "derin devlet" denilen bir şeye yapıştırmak pek akılcı değil,

Eğer dedikleri gibiyse bile, sonuçta öğrencilerin mağduriyetine sebep olan hükümetin "tatminkâr" tavrıdır,

Ayrıca da ÖSYM’de bir "pislik" olduğu çok açık,

17 okulda sadece kızların, hem de kadın gözetmenler eşliğinde sınava girmesini tezgâhlayan da METEKSAN mı Allah aşkına!

Ama size şu kadarını söyleyeyim,

Seçime kadar fatura METEKSAN’a kesilip hükümetten de öğrencileri tatmin edecek bir tavır mutlaka gelecektir,

Benim gördüğüm budur,

 


Yol nasıl yapılır

DUBLE yolların "çürüklüğünü" anlattığım yazıma memleketin dört bir yanından katkı geldi,

Hemen her yerde durum aynı,

Ankara-İzmir arasında seyahat eden bir okurum üşenmemiş ölçmüş, 82 kilometrelik bölümde yol tek şeride iniyormuş, Gerisi de yama yuma,

Bir yol mühendisi ise yanlışlıkları sıralamış:

"Çalışma sistemi şöyledir, Müteahhit firmayı Karayolları adına denetleyen bir müşavir firma ve onunda üzerinde Karayolları’ndan bir şef vardır, İmalatın her aşaması bu üç grup tarafından kontrol edilir,

Bu işler Onaylı Proje ve KTŞ’ye (Karayolları Teknik Şartnamesi) göre yapılır,

Duble yollarda ise köylü usulü bir çalışma yapıldığını sanıyorum, Proje yok ya da hatalı, KTŞ’ye uyulmuyor ve bu yolları yapan müteahhitleri kontrol eden birileri sanırım yok,

Bir duble yol yapımında bitkisel toprak üzerine dozer ile yarmadan gelen bitkiseli sıyrılmamış malzemeyle hiç sıkıştırılmadan 4-5 metre dolgu yapıldığını gözlerimle gördüm, Drenaj işleri düşünülmeden yapıldığı için dolgular çöküyor, sonra yol trafiğe kapatılıp menfez imalatı yapılıyor,

Doğrusu şudur,

A- KAZI-DOLGU İŞLERİ

1- Bitkisel toprak (30-60 cm arasındadır) sıyrılıp depoya taşınır, Daha sonra kazı yapılır, eğer zayıf zemin var ise tamamen kaldırılır ve uygun malzemeyle dolgu yapılır,

2- Dolguya uygun laboratuvarda testleri yapılmış malzemeyle 30-40 cm kalınlığında tabakalar halinde serilip silindirle sıkıştırılır,

3- Her tabakadan sıkışma testleri alınır, % 95 sıkışma sağlandıktan sonra ikinci tabaka malzeme serilmesine izin verilir,

B- DRENAJ İŞLERİ

1- Yol dolgusuna su gelmesi kesinlikle önlenmelidir, bunun için gerekli yerlere menfez ve boru geçişleri yapılır,

2- Kafa ve topuk hendekleri yapılarak suya yön verilir ve en yakın menfeze akması sağlanır,

C- SANAT YAPILARI

1- Sanat yapılarının yapılacağı bölgede önceden zemin sondajları yapılır ve sanat yapısı sondaj ve geoteknik rapora göre dizayn edilir,

D- ÜSTYAPI

1- Duble yollarda ucuz olsun diye üstyapıyı sathi kaplama yaptılar ama onu da usulüne uygun yapmadılar, (Uygar ülkeler 30-40 sene önce bu uygulamayı bıraktılar,)

Sathi kaplama şöyle yapılır: Önce yol iyice sıkıştırılır, sonra soğuk bitüm dökülür, üzerine de uygun mıcır serilir ve silindirle güzelce sıkıştırılır,

Daha sonra süpürge makinesiyle serbest haldeki mıcırlar temizlenir, yol gövdesinden uzaklaştırılır, Ondan sonra yol trafiğe açılır,

Uygulama ise genellikle şöyle oluyor: Soğuk bitüm seriliyor, üzerine mıcır dökülüyor, grayderle seriliyor ve trafiğe açılıyor,

Şimdi bu iş sürekli tamirat gerektirdiği için sathi kaplamaları söküp BSK (Bitümlü Sıcak Karışım) yapmaya başladılar, doğrusu budur,"

 


Polat, ÖSYM Başkanı gibi

ADNAN Polat ve saz arkadaşları, Galatasaray’ı iyice çirkinleştirmek için ellerinden geleni yapıyorlar,

Kendileri gitmeyip yakın çevrelerine konuyu mahkemelere taşıttılar,

Kongre iptal oldu,

Şimdi de kendi aldıkları seçim kararından dönmeye çalışıyorlar,

"Hâkim seçim yapılamaz" demiş,

Hâkim durduk yerde bunu demez, Demek ki, birileri bunu da mahkemeye götürüyor,

Ama hâkim yanılıyor,

Galatasaray’da kongre kararı genel kurulun ibra etmemesi üzerine alınmadı,

Öyle olsaydı bir ay içinde seçime gitmek gerekirdi,

Alınan karar, yönetim kurulu kararıdır,

Buna hiçbir mahkeme karışamaz,

Karar usulüne uygundur,

Hâkim ille de "Kongreye gidemezsiniz" derse, o zaman çözüm yine basittir,

Yönetim istifa eder ve kulüp seçime gider,

Buna karşılık da "Ama kulüp kayyuma kalır" tezini öne sürüyorlar,

Öyle bir şey olmaz, En kötü ihtimalle başkan istifa eder, seçime kadar yönetim devam eder,

Ama Adnan Polat her nedense o koltuktan ayrılmak istemiyor,

Adam sanki Galatasaray Başkanı değil de ÖSYM Başkanı,

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Dağıttığını toplamayı çocuklukta öğrenmeyenlerin büyümekle adam olmayacağını öğrendiğimiz zaman

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Erişilebilirlik Araçları