İstanbul 13°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Çaktırmadan yenilenmek: Mercedes C200

detail banner reklam

Çaktırmadan yenilenmek: Mercedes C200

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Eylül 30, 2018

Yazı İçeriği

  • Çaktırmadan yenilenmek: Mercedes C200

Çaktırmadan yenilenmek: Mercedes C200

Otomobilllerle ilgili yazılarımı takip edenler, Mercedes’in en saygı duyduğum marka olduğunu bilirler. Birbirinden çok farklı ve giderek artan sınıflarda, her zaman ortalamanın çok üzerinde otomobiller imal ediyor olmak, lüks segmentte “Mihenk taşı” ya da “Benchmark” olarak dikkate alınacak araçları üretmek, çok miktarda otomobil üretmesine karşın, pek çok modeliyle büyük klasikler haline gelebilmek, üstelik de bunu yüz yılı aşkın bir süredir hiç ödün vermeden sürdürebilmek, bu markayı benim gözümde saygın yapar. Abarttığımı düşünüyorsanız S serisinde lüks segmentte, SL serisiyle spor segmentte, G serisi ile SUV’da, AMG GT ile egzotik otomobillerde, McLaren SLR ile süper sporcularda, SLS ve SLR Stirling Moss ile rüya otomobillerde varolabilmenin kolay bir iş olduğunu iddia ediyorsunuz demektir ki, benim buna katılmam mümkün değil. OTOMOBİLİN GELECEĞİNE İPUÇLARI Neyse lafı uzatmadan, Mercedes Benz’in bu hafta denediğim yeni C 200 4matic’ine geçelim. Otomobil endüstrisinde yeniliklere bir yandan öncülük ederken, bir yandan da temkinli adımlarla yaklaşan Mercedes, yeni C 200 ile bu oksimoronun Mercedes markası söz konusu olunca oksimoron olmaktan çıktığını da ispatlamaya çalışıyor. Yeni C serisi 200’de Mercedes otomobilin geleceğine ilişkin ipuçları da veriyor. 6500 YENİ PARÇA Dışardan baktığınız zaman otomobilin bir önceki C serisi ile çok da büyük bir farkı olmadığını düşünebilirsiniz. Ben de bu fikre katılırım. Ancak çok dikkatli gözlerin algılayabileceği detaylarda yapılan bazı değişiklikler bu otomobilin tamamen yeni bir otomobil olduğu gerçeğini aslında biraz gizliyor. Daha anlaşılır bir şekilde sayılarla ifade etmek gerekirse bir Mercedes C 200 yaklaşık 11 bin 500 parçadan oluşuyor. Ve yeni C200’de bu parçalardan 6 bin 500’ü tamamen yeni parçalar. Bunların kimi şaside kimi gövde de kimi elektrik sisteminde, kimi motorda kimi ise iç donanımda yer alan parçalar.  Yani aslında oldukça yeni ve farklı bir otomobil söz konusu. EQ BOOST NEDİR? Otomobildeki en önemli değişiklik Mercedes’in yeni “elektrik” konsepti olan EQ Boost’a sahip olması. Ford’un ECO Boost’u ile söyleniş bakımından benzerlik gösterse de, bu sistem Mercedes’in otomobile yeni bakış açısını da anlatıyor. Mercedes’in EQ Boost dediği bu sistem 48 volt elektrik üreten bir alternatörün ürettiği elektriğin, motoru doğrudan tahrik eden bir elektrik motoruna da güç üretmesi aslında. Ve yine bir yenilik olarak marş motorun kayış tahrikli olması. Alışageldiğimiz sistemlerde kontağı çevirdiğiniz anda marş motoru dönmeye başlar, devreye giren bir mıknatıs vasıtasıyla marş motorunun dişlisi volana temas eder ve motor çalıştıktan sonra dişli ile volan bağlantısı kesilirdi. KAYIŞLI MARŞ Mercedes burada bir yenilik yapmış ve bu işi bir kayış vasıtasıyla halletmiş. Bu da motorun çalıştırılmasının daha sessiz gerçekleşmesini sağlıyor. Benim gibi eskiye bağlı bir adam için çok da hoşa gitmeyen bir değişiklik. Bana göre kayış demek hızlı yıpranma demek. Ben hala trigger kayışının bile zincirli olduğu günleri özlerim, bana bakmayın siz. Yeni Mercedes C 200’de 1,5 litrelik turbo beslemeli bir benzinli motor var. Motor çok verimli ve 184 beygir güç ve 280 nm tork üretiyor. EQ Boost ise devreye girdiği anda 14 beygir ekstra güç ve 160 nm ekstra tork vererek özellikle turbonun devrede olmadığı devirlerde güç eksiğini tamamlıyor. Bu da otomobilin sürüş esnasında bir turbo araç gibi hareket etmesini engelleyerek, devamlı ve yumuşak bir sürüş sağlıyor. Motordaki çok önemli bir diğer değişiklik ise bloğun içinde, pistonlarda. Mercedes bu yeni motorunda konik pistonlar kullanmış. Pistonlar alttan yukarıya doğru daralan koni şeklindeler. Bunun faydası ise sürtünmeyi ve vuruntuyu azaltması. Haliyle yakıt tüketimini de azaltan bir yenilik. GÖRÜNEN AZ GÖRÜNMEYEN ÇOK Başta da söylediğim gibi otomobilin dış görünümünde öyle aman aman bir değişiklik yok. Küçük dokunuşlar yapılmış. Ön havalandırma ızgarası Mercedes’in yeni dizayn konseptine uygun hale gelmiş, farlarda da belli belirsiz değişimler var, arka lambalar çaktırmadan bayağı değişmiş ve ışık izleri farklılaşmış. Gövdede bir kaç santimlik bir genişleme olmuş. Farlar demişken, Mercedes’in yeni futuristik led far sistemi, arzu edildiği takdirde C sınıfında da opsiyonel olarak mevcut. BLACKBERYY GİBİ Yeni C 200’ün iç mekanı da bazı değişimlere uğramış. En önemli değişiklik direksiyon simidi üzerindeki kumandalarda. Daha şık ve daha modern kumanda butonları yerleştirilmiş. Eskiye alışık olanlar için farklı bir deneyim. Ancak fonksiyon kumanda butonunun eski Blackberry telefonlardaki ile büyük benzerlik gösterdiğini keşfedince biraz daha rahat kullanabildim. Bunun dışında iç mekan hemen hemen aynı kalmış. Opsiyonel olarak ortadaki bilgi ekranını büyütebiliyor ve S sınıfındaki gibi 10,25 inçlik bir ekran seçebiliyorsunuz. Denediğim araçtaki ekran bu büyük akrandı. Otomobilin işletim sisteminde çok köklü değişiklikler yok. Analog görünümlü dijital gösterge panelinin ekranı sürüş moduna veya arzunuza göre değişebiliyor. Elektrik kumandalı koltuklar olması gerektiği gibi, ahşap alüminyum karışımı dashboard oldukça şık. Arkadaki diz mesafeleri sınıfına göre iyi. C sınıfının içi, genişlik dışında S sınıfından farklı değil neredeyse. Bagaj hacmi bile S’e yakın diyebilirim. HARİKA YOL TUTUŞ Gelelim sürüşe. Gerçekten de otomobili çalıştırırken veya şehir içinde otomatik stop özelliği devreye girdikten sonra motor yeniden devreye alınırken, kayışlı marş özelliğinin ne demek olduğunu anlıyorsunuz. Otomobil sarsılmadan, gürültü yapmadan çalışıyor. Direksiyonun yanındaki vites kolundan D konumuna getirdiğiniz zaman otomobilin 1,5 litrelik motora rağmen ataklığı şaşırtıcı. C 200 4 matic yaklaşık 7,8 saniyede 100 kms hıza ulaşıyor. Motor ara hızlanmalarda da otomobili çok iyi taşıyor. BİR DE BAĞIRMASA Ancak motorun tatsız bir tarafı var. Yüksek devirlerde biraz bağırmaya başlıyor. 9 ileri şanzımanın motorla uyumu iyi, ancak sportif sürüşlere uygun bir hali yok C200’ün. Süspansiyon çok çok başarılı. Otomobilin içine inanılmaz bir konfor sağladığı gibi, yol tutuş performansını da çok iyi etkiliyor. C200 4matic’in viraj performansının pek çok spor otomobilden daha iyi olduğunu itiraf etmeliyim. Yoldan çıkarmak imkansız gibi. Otomobilde modern sürüş destek sistemlerinin hemen hepsi mevcut. Mercedes otonomiye çok yaklaşmış bir halde olduğunu gösteriyor. Zaten Mercedes bu aracın Avrupa versiyonlarında otonom sürüşe çok yakın bazı özellikler de sunuyor. Türkiye’de ise bu özellikler yok, çünkü kullanılması mümkün değil. Tüketim değerleri de fena değil. Şehir içi ve şehir dışı kombine sürüşte yüz kilometrede yaklaşık 8 litrelik bir tüketim değeri elde ettim. Biraz dikkatli bir kullanımla bunu 7’ye düşürmek mümkün olacaktır diye umuyorum. C200’ün frenleri de iyi. Çok sert deneme frenlerinde biraz sarsıldı ama rahatsız edici düzeyde değildi. C 200’ün son sürat konusunda da bir sıkıntısı yok. Ben çok rahatça 240 km/s sürate kadar çıktım. 150 km/s süratin üzerinde aynalardan biraz rüzgar sesi geldi ama bunun dikkat çekici olmasının nedeni otomobilin genelde hayli sessiz olması olabilir. Mercedes Benz Türkiye C200 4matic’i 340 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunmuş. AMG donanım ise bundan 10 bin TL daha pahalı. Elbette ucuz değil. Ancak kurların geldiği noktada mesela bir Renault Kadjar ile hemen hemen aynı fiyatta olması da göz önüne alınmalı.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

Silivri Günlüğü - 72
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 72

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"Oyunculukta mesele ödül olmamalı" görseli
Dün
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Bige Önal"Oyunculukta mesele ödül olmamalı"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor. 00:00 Giriş 01:04 Annesi ve babası nasıl insanlar? 02:13 Ailesinin yaklaşımından ne gibi şeyler kazandı? 03:08 Manken bir annenin kızı olmak nasıl? 05:12 Kadınlar için yazılan rollerin azlığı hakkında ne düşünüyor? 06:35 Anne olmadığı halde bir anne rolünü oynamak nasıl bir tecrübeydi? 08:13 Canlandırdığı rollerle ödül kazandığında nasıl hissediyor? 08:57 İlk oyunculuk deneyimi nasıldı? 11:50 Ona gelen rolleri neye göre isteyip istemediğine karar veriyor? 13:55 "Bir Başkadır" ile platformlarda boy göstermek nasıldı? 15:01 Dizide çalışma temposu 17:44 Türkiye'de kadınların ruh halini nasıl görüyor? 18:55 "Buradayım İyiyim" seyirciyle ne zaman buluşacak? 19:33 Kadın izleyicilerden rolle ilgili ne gibi dönüşler aldı? 21:18 Bir oyuncunun birilerinin elinden tutması onun için bir görev midir? 22:34 Projelerin türlerinin farklı olması onu etkiliyor mu? 24:19 Feyyaz Yiğit ve Haluk Bilginer'le çalışmak nasıl bir his? 26:13 İleride yönetmenlik veya yapımcılık yapmayı düşünüyor mu? 27:20 Aklının bir köşesinde yapmak istediği bir hikaye var mı? 29:02 Sektörde kuşaklar arasında ne gibi farklar var? 31:05 Bir yere gittiğinde tanındığında şaşırıyor mu? 31:40 Sektörde bizi iyi yapan şey nedir? 32:15 Sosyal medyayla arası nasıl? 33:12 Yakında ne gibi projeler bizi bekliyor? 33:58 Kapanış
Ekim 19, 2025
Etkili ve doğru beslenmenin yolları görseli
2 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Şule Aydın & Prof. Dr. Nazan Uysal HarzadınEtkili ve doğru beslenmenin yollarıVitafenix, bilimsel ve sinerjik yaklaşımıyla geliştirdiği formülasyonlarda Magna P magnezyum, Omega 3, Aktif B Kompleks D3K2 ve daha birçok özel formülü özenle bir araya getiriyor. Bu güçlü kombinasyon, vücudun ihtiyaç duyduğu vitamin, mineral ve yağ asitlerini dengeli şekilde sağlayarak genel sağlığın korunmasına katkı sağlamayı hedefler. Tatlandırıcı, koruyucu ve yapay aroma içermez; güvenilir, kaliteli ve etkili formüllerle her gün yanınızda! 📲 Detaylı bilgi için: https://www.vitafenix.com/ 00:00 Giriş 01:26 Su nasıl içilmeli? 02:40 Stres bizim vücudumuzdan ne götürüyor? 04:58 Fonksiyonel Beslenme ne demek? 06:08 "Doğru besleniyorum" demek için neler yenilmeli? 10:01 Uzun yaşam için neyi olmazsa olmaz görüyor? 12:21 Magnezyum nedir? 13:45 Magnezyum ihtiyacı nasıl karşılanmalı? 16:01 Magnezyum dışında olmazsa olmaz vitaminler neler? 20:22 Balık nasıl pişirilmeli? 22:01 Kesinlikle almayın dediği bir şey var mı? 30:28 Sürekli bir şey yemek doğru bir şey mi? 34:44 Yemekte su içmek doğru bir şey mi? 36:38 Sirke içmeyi öneriyor mu? 39:09 Unutkanlık yaşamamak için ne yapılmalı? 43:35 Kapanış Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Ekim 18, 2025
Türkiye’deki üniversitelerin son durumu ne? görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraTürkiye’deki üniversitelerin son durumu ne?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya! Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız. Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz. Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız? 00:00 Giriş 00:38 Üniversitelerin güncel durumu 09:23 Üniversitelerin sıralaması 13:01 İTÜ puanlarının dağılımı 16:34 Kapanış Prof. Dr. Emre Onur Kahya'nın bölümde bahsettiği web sitesi: https://www.nature.com/nature-index/country-outputs/Turkey
Ekim 15, 2025