İstanbul 18°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Mavi kanlı bir spor otomobil: Maserati Grand Sport

detail banner reklam

Mavi kanlı bir spor otomobil: Maserati Grand Sport

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Eylül 13, 2007

Yazı İçeriği

  • Mavi kanlı bir spor otomobil: Maserati Grand Sport

Mavi kanlı bir spor otomobil: Maserati Grand Sport

Aslına bakarsanız, İtalyan "Egzotik" otomobillerinin en "Mavi kanlısı" Maserati 'dir, Lamborghini 'nin esamesi okunmazken, Ferrari 'nin kurucusu Enzo henüz toy bir otomobil yarışçısı iken Maserati vardı ve pistlerde fırtına gibi eserdi, Bu yıl 90,yılını kutlayan Maserati "Safkan spor otomobil" geleneğinin en önemli mihenk taşlarından biridir, 1950 'lerde 3500 GT ile müthiş bir sükse yapan, 1970 'li yıllarda Merak, Khamsin, İndy ve ortadan motorlu ilk Maserati olan Bora gibi modelleriyle rüyaları süsleyen otomobil hep Maserati olmuştur, Bu dönemde Fransız Citreon 'in de finansal desteğini alan Maserati iyi otomobiller yaptı, Hatta bu arada bir de "Citroen- Maserati" ortak yapımı Citroen SM 'e imza attı, Ancak Maserati efsanesi 1970 'lerin sonunda fabrikanın başına kendi de bir spor otomobil üreticisi olan Alejandro De Tomaso 'nun gelmesiyle sıkıntılı bir sürece girdi, Yukarıda sözünü ettiğim efsanevi otomobillerde de payı olan De Tomaso, 1980 'lerde "Kafayı bozdu", "Herkesin alabileceği fiyata küçük ama süper spor otomobiller üretilebilir" diye bir saplantıya girdi, Bu anlamsız firkin ürünü 1981 'de piyasaya çıkan biturbo oldu, Bu otomobil ve onu takip eden 224, 424, Ghibli, Spyder ve Quattroporte, Maserati adının çöküşünü getirdi, Çünkü Maserati 'nin kısıtlı imkanlarıyla yapılan üretimlerde ciddi sorunlar vardı, Otomobiller heyecan vericiydi, değişikti ama "Problemliydi! 2,8 ve 2,5 litrelik 4 ve 6 silindirdi turbo motorlar ciddi sıkıntılar yaratıyordu, Otomobillerin finishinginde hatalar vardı, Kullanıcı memnuniyeti sıfıra yakındı, De Tomaso, Maserati 'nin batışını hazırladı, 1990 'ların başında fabrika sıfırı tüketti, Ve İtalya 'da sıfırı tüketen tüm bağımsız üreticiler gibi FİAT 'ın kucağına oturdu,

Daha önce benzer bir durumda Ferrari 'yi bünyesine katan Fİ- AT, Maserati 'yi de 1990 'ların ortasında yuttu, FİAT Maserati 'yi alınca firmayı toparlama görevi Ferrari 'ye ve başındaki Luca Di Montezemola 'ya verildi, Ferrari Maserati 'yi aldığında aslında Maserati 'nin elinde "Hazıra yakın" bir otomobil vardı, Geçmişin 3500 GT 'sinden izler taşıyan 3,2 litrelik 8 silindirli turbo bir motora sahip yeni bir GT, Etkileyiciyi kasayı Guigaro çizmişti, Ve otomobil imalata hemen hemen hazırdı, Ancak yine kalite sorunları vardı, Ferrari hemen duruma el koydu, Otomobilde bazı iyileştirmeler yapıldı ve 3200 GT piyasaya verildi, Mevcut Quattroporte 'ye de 8 silindirli turbo motor takıldı ve o da bir dizi iyileşirme ile yeniden satışa sunuldu, 3200 GT çok şık ve çok güzel bir otomobildi ama Ferri 'nin müdahalesine rağmen sorunluydu, Motor ve yürüyen aksam ciddi sıkıntılar yaratıyordu, Yol tutuş olması gerektiği kadar iyi değildi, Ama dizayn ve özellikle de arkadaki ledli boomerang stoplar insanı deli edecek kadar güzeldi, Fakat firmayı kurtaracak olan ve pazarın yüzde 70 'i anlamına gelen ABD 'den itirazlar yükseldi, Ferrari üretim planlamacıları oturup otomobili yeniden elden geçirdiler ve ortaya biraz sonra anlatacağım 4200 GT çıktı, Aslında benim anlatacağım otomobil 4200 GT 'nin gelişmiş versiyonu olan Grand Sport,

İÇ DİZAYN
Tam bir spor otomobil içi, Klasik, Spor koltuklar biraz rahatsız, Ama zaten öyle olması gerekiyor, Göstergeler analog, Öyle modern görünümlü ekranlar falan yok, İçi tamamen deri kaplı, Tavan ve sütunlar bile, Direksiyon deri ve karbon-kevlar karışımı, Tam yuvarlak değil, Göstergelerin formunda, Görüşü hiç engellemiyor, Ele çok iyi oturuyor, Ama bana göre karbonkevlar gereksiz, Çünkü kaygan, Ben olsam süeti tercih ederim, Klima son derece başarılı, Radyo CD çalar ise Becker, Yani bence iğrenç, Ama neyazık ki, Ferrari de, Maserati de artık bu markayla çalışıyor, Bulmaca gibi bir müzik sistemi, Bu Maserati 'yi binlerce kilometre ve yıllarca kullandım, radyonun sırrını hala çözebilmiş değilim, Sesi gayet iyi ama benim istediğimi değil, kendi istediğini çalıyor, Ferrari 'nin F1 şanzımanı bu otomobile de uygulanmış, Kumandalar hemen hemen aynı, Son derece rahat, Vites kumandaları direksiyonla beraber dönmüyor, Ferrari mühendisleri direksiyonla beraber dönen kumandaların sürücülerin kafasını karıştırdığını düşünüyormuş, Koltuk ısıtması, otomotik vites seçeneği ve buzda sürüş için çok başarılı "Ice" seçeneği var,

MOTOR ŞANZIMAN

SÜRÜŞ
Ben bu otomobili ilk olarak Maserati 'nin 90, yılı kutlamalarında İtalya 'da kullanmıştım, Milano 'dan Modeno 'ya, oradan Maranello 'ya, oradan da Roma 'ya kadar, Hem de yer yer yağmurlu bir havada, Yolda 290 km/s sürati görmüştük, İstanbul 'da bu sürate hiç çıkamadım ama limitleri epeyce zorladım, Yol tutuş bir Ferrari 360 değil ama daha heyecan verici, Virajlarda hafif yanlıyor, Gaza bastığınız zaman da hafifçe kaykılıyor, Frenler eskiye oranla çok çok iyi, Direksiyon fazlasıyla hassas, En küçük tepkinizi yola yansıtıyor, Otomobil arkadan kopmaya çok müsait, Buna karşın kontralara da aynı ölçüde duyarlı, En güzel tarafı altı çok alçak değil, Kent içinde, İstanbul 'un en bozuk yollarında, rampalarda bile rahatlıkla kullanılıyor, Günlük kullanım için bile düşünülebilecek bir otomobil, Bagajı küçük, Arka koltuklar ise ancak bir çocuk için rahat, Yine de yeterli, Arkada sunulan yer Porsche 'den iyi,

İZLENİM
Harika bir otomobil, Rakipleri Porsche 911 ve Jaguar XK, Porsche 'nin kalitesine ve yol tutuş özelliklerine sahip olmaması dezavantajı, Bir başka dezavantajı ise ikinci elde çok fazla talep görmemesi, Bir ara bozulan imajı da bir başka sorun, Ama içinin verdiği duygu, köklü geçmişi, heyecan vericiliği müthiş, Fiyatı biraz daha ucuz olmalı diye düşünüyorum sadece, Ha bir de Amerikan pazarı için üretildiğinden Grand Sport modelinde hafif bir "Kroluk" var, Öndeki hava giriş panjurunun parlaklığı arkada etekte kullanılan aynı malzemenin görüntüsü otomobili bozuyor, Ama yine de harika, Bu arada Maserati 'nin bir de Quattroporte 'si var, Bence 4 kapılı lüks sedanların en iyisi, Hele hele şoför kullanmıyorsanız, Onu da başka bir gün anlatırım,

Motor Hacmi: 4244 cc,
Max Güç: 400bg,
Max Tork: 451 nm,
0-100 km/sa hızlanma:
Max Hız: 290 km/sa
Fiyatı: 228,000 Euro

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

Silivri Günlüğü - 72
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 72

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"1000 tane şarkı sözü yazdım" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Zeynep Talu"1000 tane şarkı sözü yazdım"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor. 00:00 Giriş 00:17 Bir günü nasıl geçiyor? 01:11 Pandemi zamanı verimli geçti mi? 03:16 İnsanların yüzlerinde ne görüyor? 10:02 Bir şarkının ilk kıvılcımı nasıl ortaya çıkıyor? 14:15 İlham aldığı şeyler var mı? 15:28 İşinin sevdiği ve sevmediği yönleri neler? 17:46 Yazması çok zor olan bir şarkısı oldu mu? 26:15 Üretimi, çok fazla olaya maruz kalmak etkiliyor mu? 30:18 Müzisyenlerin yaşadığı en büyük sıkıntı nedir? 32:47 Bugünün Türkiye’si bir şarkı sözü olsa nasıl başlardı? 36:34 Kendisini nerelerden takip edebiliriz? 43:30 Kapanış
Ekim 26, 2025
Heisenberg'in bilime katkıları neler? görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraHeisenberg'in bilime katkıları neler?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya! Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız. Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz. Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız? 00:00 Giriş 06:57 Bohr-Kramers-Slater(BKS) teorisi 07:46 Einstein'ın BKS teorisine eleştirileri 13:33 Schrödinger'in dalga mekaniği 18:11 Solvey Konferansı 22:50 Schrödinger ve Goudsmit 43:15 Kapanış
Ekim 23, 2025
Yapay zekanın hızlı gelişimi görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ethem Alpaydın & Prof. Dr. Emrah Safa GürkanYapay zekanın hızlı gelişimiSiemens “Geleceği Merak Edenlere” mottosuyla programımızdaki sponsorluğuna devam ediyor. Teke Tek Bilim programımızın tarih, bilim felsefesi, inovasyon ve keşiflerle dolu yolculuğunda, Siemens mühendisliğinin gücünü ve Siemens teknolojisinin getirdiği olanakları kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirme çabasını hep birlikte deneyimliyor olacağız. Siemens’in yeni kahve makinesi EQ900 Plus, farklı kahve çekirdeklerini birbirine karıştırmamak için özel olarak hazırlanan çift çekirdek haznesi ve 32 farklı çeşit dünya kahvesiyle Teke Tek Bilim programımıza keyif ve lezzet kattı. #işbirliği 00:00 Giriş 01:04 Yapay zekanın hızlı gelişimi 09:28 Yapay zeka hayatımızdaki sosyal ve ekonomik şartları değiştirebilir mi? 13:35 Yapay zekanın hiç yapamayacağı şeyler olacak mı? 19:17 Yapay zeka çok mu hızlı gelişti? 20:34 Yapay zeka bu kadar hızlı gelişmeye devam eder mi? 23:42 Yapay zekada sezgi var mı? 26:15 Yapay zeka sonsuza kadar kendini evrimleştirebilir mi? 29:17 Türkiye olarak yapay zekada ne durumdayız? 35:40 Üniversitelere ayrılan fonlar üniversiteye uzun vadede zarar verir mi? 45:30 Bilimde ve yapay zeka konusunda Türkiye’den umutlu mu? 57:33 Kapanış
Ekim 19, 2025