Sanki ortadirek işadamı için otomobil yapmışlar
Köşe Yazısı
Fatih Altaylı
Aralık 20, 2009
Linki kopyalaLink
Yazı İçeriği
Sanki ortadirek işadamı için otomobil yapmışlar
Sanki ortadirek işadamı için otomobil yapmışlar
Bu hafta Renault Fluence denemek gibi bir niyetim yoktu,
Çünkü gözüm epeydir Renault Megane Coupe 'deydi,
Sadece tipinden ötürü,
Çünkü yeni Megane Coupe son zamanlarda tipini en beğendiğim otomobil diyebilirim,
Bir dizay bu kadar mı güzel lur, bir otomobil önden, arkadan yandan , sağdan, soldan tepeden bu kadar mı güzel görünür,
Bu yüzden de "Bu hafta bir Mgane Coupe deneyelim" diye başladım haftaya, Çok heyecan verici görünüyordu, Bir zamanların Renault 5 turbolarından izler taşıyordu, Gençlerin hayallerine Renault 'yu tekrar sokacak gibi duruyordu,
Ancak kötü haberi Rahşan Gülşan verdi,
Eldeki Megane Coupe 'lerin tamamı küçük dizel motorluydu,
Doğrusu kullanmak istemedim,
Hni şöyle en azından 2 litre turbo motorlu şöyle 200 beygir civarı bir şeyler olmalıydı ki, Megane coupe 'nin tadını çıkarabileyim, 1,5 litrelik dizel motorla Megane Coupe hakkında yazmak istediğim güzel şeyleri yazamazdım,
Bunun üzerine bari bu hafta iyi bir aile otomobili deneyelim dedik ve Renault 'nun en yenisi Fluence üzerinde karar kıldık,
Fluence 'ı daha önce fotoğraflarda görmüştüm sadece,
Tipi biraz FİAT 'ı anımsatmıştı, Minyon bir sedan gibi görünmüştü gözüme,
Yanılmışım,
Kapının önnü hayli irice bir otomobil geldi,
Önden görünüşü fena değildi, Yandan dalgalı hatları havalıydı, Arkadan ise dev ebattaki stop lambalarıyla çok güzel görünüyordu,
Büyük ön farlar ve altındaki sis farları da oldukça şıktı, Kaputun ve ön camın eğimi oldukça sportif bir görüntü arzediyordu Alt taraftaki geniş havalandırma ızgarası Laguna havası estiriyordu,
Fluence aslında biraz komprime edilmiş Laguna Sedan gibiydi,
Doğrusunu isterseniz Fluence 'ın içine girince dışındaki "Ferahlık" biraz azaldı,
Ön tarafı benim gibi irice sürücüler için dar demesem de, yeterince geniş değildi,
Ancak iç mekan kalitesi oldukça iyiydi, Kullanılan plastik kaliteli, deri bölümler şıktı, Elbette muhteem bir deri kalitesi yoktu ama bu fiyata daha iyisini zaten veren de yoktu, Göstergeler son derece şıktı ve gece aydınlatması bu şıklığı daha da öteye taşıyordu,
Havalandırma çok iyiydi, Müzik sistemi yeterliydi,
Arka taraf ise önden daha iyi geldi bana,
Diz mesafeleri genişti, Yan camlarda ve arka camda entegre perdeler vardı, Otomobil arka yolcu bölümü sürücü bölümenden daha ferahtı, Sanki "Orta direk işadamı" için makam otomobili yapmışlardı,
Fluence 'ın 1,5 litrelik dizel motoru 105 beygir güç üretiyordu,
Yüksek tork sayesinde oldukça yeterli bir motor izlenimi verdi,
Tek sorunu biraz fazlaca olan gürültüsü ve bu gürültüyü içeri alıyor olması, Fluence 'ın bence tek olumsuz özelliği buydu,
Bunun dışında kullanımda çok keyifli, Yol tutuş enfes, Otomobil virajlarda ciddi üst limitlere sahip, Savrulma, kopma yok, Yol tutma konusunda Megane 'dan çok daha başarılı,
Frenler de sorunsuz, Yağışlı havada denemiş olmama rağmen başarılı duruş mesafelerine sahipti,
6 ileri vitesli şanzıman yüksek torka uyumlu, Sık vites değişimi gerekmiyor, Makul bir elastikiyeti var, Tabii otomatik olsa daha iyi olurdu,
Doğrusunu isterseniz Renault Fluence ile ilgili çok net bir izlenim söylemem mümkün değil,
Geniş rahat, ekonomik, konfor düzeyi yeterli,
45 bin TL civarındaki fiyatı makul, Yine de içimden bir ses "Daha iyi olabilirdi" diyor,
Şimdi heyecanla elektrikli Fluence 'ı bekliyorum,
En tepedeki başlığın altı
Renault Fluence beni şaşırttı, Fotoğraflarda görndüğünden daha büyük, irice bir otomobil, Laguna Compact Sedan gibi, Ancak benim gibi 1 metre 90 santim boyunda olanlar, bir de kışlık kıyafetle sürücü bölümünde biraz daralabilir, Ama benden size söylemesi benim bi halime bakmayın, Otomobil kullanırken asla palto falan giymeyin, Çünkü bu kılık kullanma kabiliyetinizi azaltır, Ben sağım solum tutulduğu için soğukta daha beter olmayayım diye kapı açıkken böyle oturdum, Yoksa asla bu şekilde otomobil kullanmam,
Arkadan görünüün yanındaki resim altı
Fluence 'ın arkadan görünüşü şahane, Dev ebattaki stoplar çok şık,Tampon gövde birleşimi çok sportif bir hava vermiş, Sanki İtalyan çizgilerine sahip bir Fransız gibi,
Bagaj resim altı
Fluence 'ın genel genişliği bagaja da yansımış, Geniş bagaj üç iri bavul alır, Bagajın yükleme eşiği de düşük, Eşya koyup almak gayet kolay,
konsol resim altı
Otomobilin içinde temiz bir hava hakim, Deri plastik kombinasyonları başarılı, Az olan ahşabın renk seçimi güzel ve plastik plastik durmuyor, Müzik sistemi başarılı, Senfoni dinlemek için değil ama pop müzik için yeterli, Müzik sisteminde CD çalar da mevcut, Vites koluyla sizin aranızda görünen minik şey ise navigasyon sisteminin uzaktan kumandası, İlk kez böyle bir şey gördüm, Haliyle kullanmayı beceremedim, Tabii bunda benim teknoloji özürlü olmam da etkili olmuş olabilir,
Havalandırma ise çok çok başarılı,
ORTADAKİ KUTU
Renult Fluence 'ın motor seçenekleri hayli fazla, 1,5 dci dizellerin gücü 85 beygir ile 105 beygir arasında değişiyor, Tavsiyem 105 beygir olan, 1,6 benzinli motorlu olanların gücü ise 110 beygir,
1,5 dizel motor yakıtı koklayan cinsten, 100 km 'de 6 litre civarında yakıt tüketti ki, genelde gaza yüklendiğim halde,
1,5 litrelik motor bu otomobili gayet iyi götürüyor, Bu otomobille çıkabildiğim en yüksek sürat 190 kms oldu, Yan rüzgarlardan fazla etkilenmeyen, başarılı bir yol tutuşa sahip olduğunu söylemeliyim, Tek sorunu motorun biraz gürültülü olması,
ARTILAR
Dış görünüm başarılı
Oldukça büyük bir otomobil
İç mekanda kalite hissi var
Stoplar ve farlar çok güzel, Farların aydınlatması da iyi
Jantlar yakışmış,
Frenler başarılı
Havalandırma iyi
Arkası çok çok rahat
=EKSİLER
Motor gürlütüsü
Kabin içine fazla gürültü giriyor
Navigasyonu çözemedim,
Cruise control çok kullanışsız, Bu kadar kötüsü 70 'lerde kaldı,
Koltuklar biraz daha vucüdu sarabilirdi, Çok düz olmuş
X’te yanıtla
X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.
Geçmiş yazılar
Videolar
Bedia Ceylan Güzelce & Zeynep Talu"1000 tane şarkı sözü yazdım"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim
YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli
Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
00:00 Giriş
00:17 Bir günü nasıl geçiyor?
01:11 Pandemi zamanı verimli geçti mi?
03:16 İnsanların yüzlerinde ne görüyor?
10:02 Bir şarkının ilk kıvılcımı nasıl ortaya çıkıyor?
14:15 İlham aldığı şeyler var mı?
15:28 İşinin sevdiği ve sevmediği yönleri neler?
17:46 Yazması çok zor olan bir şarkısı oldu mu?
26:15 Üretimi, çok fazla olaya maruz kalmak etkiliyor mu?
30:18 Müzisyenlerin yaşadığı en büyük sıkıntı nedir?
32:47 Bugünün Türkiye’si bir şarkı sözü olsa nasıl başlardı?
36:34 Kendisini nerelerden takip edebiliriz?
43:30 Kapanış
Ekim 26, 2025
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraHeisenberg'in bilime katkıları neler?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya!
Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız.
Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz.
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız?
00:00 Giriş
06:57 Bohr-Kramers-Slater(BKS) teorisi
07:46 Einstein'ın BKS teorisine eleştirileri
13:33 Schrödinger'in dalga mekaniği
18:11 Solvey Konferansı
22:50 Schrödinger ve Goudsmit
43:15 Kapanış
Ekim 23, 2025
Prof. Dr. Ethem Alpaydın & Prof. Dr. Emrah Safa GürkanYapay zekanın hızlı gelişimiSiemens “Geleceği Merak Edenlere” mottosuyla programımızdaki sponsorluğuna devam ediyor.
Teke Tek Bilim programımızın tarih, bilim felsefesi, inovasyon ve keşiflerle dolu yolculuğunda, Siemens mühendisliğinin gücünü ve Siemens teknolojisinin getirdiği olanakları kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirme çabasını hep birlikte deneyimliyor olacağız.
Siemens’in yeni kahve makinesi EQ900 Plus, farklı kahve çekirdeklerini birbirine karıştırmamak için özel olarak hazırlanan çift çekirdek haznesi ve 32 farklı çeşit dünya kahvesiyle Teke Tek Bilim programımıza keyif ve lezzet kattı.
#işbirliği
00:00 Giriş
01:04 Yapay zekanın hızlı gelişimi
09:28 Yapay zeka hayatımızdaki sosyal ve ekonomik şartları değiştirebilir mi?
13:35 Yapay zekanın hiç yapamayacağı şeyler olacak mı?
19:17 Yapay zeka çok mu hızlı gelişti?
20:34 Yapay zeka bu kadar hızlı gelişmeye devam eder mi?
23:42 Yapay zekada sezgi var mı?
26:15 Yapay zeka sonsuza kadar kendini evrimleştirebilir mi?
29:17 Türkiye olarak yapay zekada ne durumdayız?
35:40 Üniversitelere ayrılan fonlar üniversiteye uzun vadede zarar verir mi?
45:30 Bilimde ve yapay zeka konusunda Türkiye’den umutlu mu?
57:33 Kapanış
Ekim 19, 2025





