İstanbul 27°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Cihaner'in itirazı var

Köşe Yazıları

Fatih Altaylı

Ocak 29, 2011

Cihaner'in itirazı var

İLHAN Cihaner aradı,
Yargıdaki sorunların simgesi haline getirilmiş olmaktan son derece mutsuzdu,
Başbakan'ın, Habertürk'te de Nihal Bengisu Karaca'nın kaleminden yayınlanan sözlerine açıklık getirmek istiyordu,
Başbakan Erdoğan'ın, "Cihaner ve diğerlerini jet hızıyla halledeceksin ama bazı davalara başka muamele edeceksin" sözlerinin Başbakan'ın yanlış bilgilendirilmesinden veya kendisi üzerinden yargıda yapılacak düzenlemelere kılıf hazırlanmasından kaynaklandığını düşünüyordu anladığım kadarıyla,
"Benim davam daha başlamadı ki bitirilsin" dedi, "Biz davanın başlamasını, savunmamızı vermeyi ve bazı delillerin zaman geçmeden ortaya konulmasını istiyoruz ama davamız başlamadığı gibi ne zaman başlayacağı da belli değil, Yaratılan hava, sanki ben yargılandım, bitti gibi, Oysa tam tersi" diye dertlendi,
"Yargıtay'da benimle ilgili yapılan işlem 'ilk derece yargılamasıdır', Yerel mahkeme, dosyayı Yargıtay'a yollar, Önüne hemen gider ve bakmak zorundadır, Benimle ilgili Yargıtay'da görülen dava, bir temyiz davası değildi, İlk derece yargılamasıydı, Ama asıl davam henüz başlamadı" diye durumu netleştirdi,
Sonra da ekledi: "Hâkimler ve Savcılar Kanunu'nun 95, maddesi, 'Hâkimler ve savcılar hakkındaki yargılamalar 3 ay içinde sona erdirilir' der, Ancak ben aylar geçtiği halde daha yargılanmaya bile başlamadım, Ben mağdur durumdayken, sanki Yargıtay bana ayrıcalıklı muamele yapmış gibi bir hava estiriliyor, Dosyamın görevli mahkemeye gönderilmesi çeşitli hukuk dışı yöntemlerle geciktiriliyor, Görevli mahkemeyi belirleyecek yazı YCGK kararı 5 aydır yazılmadı,"
Cihaner'in tek sıkıntısı bunlar da değil,
"Benim dosyamın CD üzerinden incelenmesi hukuk dışı bir işlemmiş gibi gösterilirken, İstanbul'da bir mahkemenin CD üzerinden aldığı bir karar aynı kişiler tarafından 'hukuk dersi' olarak alkışlanıyor, Bu ne çifte standart" diyor Cihaner,


Seks yasağı ne zaman

BÜLENT Arınç'ın, "Hayat, seks ve alkolden ibaret değil" sözleri günlerdir kafamdan gitmiyor,
Bu fikre sahip bir siyaset anlayışından sonra alkolle ilgili yapılan düzenlemeler belli,
18 yaşından büyüklerin alkollü içki kullanabileceği gibi bir yasal durum söz konusu olsa da, uygulamada getirilen detaylarla aslında 24 yaşından küçüklerin içki içebilmeleri, en azından dışarıda içki içebilmeleri pek mümkün görünmüyor,
Şimdi benim korkum şu:
Bu mantaliteden yola çıkılarak yarın öbür gün "24 yaşından küçüklerin seks yapmaları yasaktır" diye bir yeni düzenleme gelirse ne olacak?
14 yaşında kızların evlendirildiği, 11 yaşında kızlara tecavüz edenlerin cezasız kaldığı bir ükede böyle bir sınırlama komik olur elbette,
Ama bu ülkede zaten her şey aslında çok komik değil mi!
Ve bu kadar komik şeylerle milletin rahatsız edilmesi de garip değil mi!


Otoyolda kredi kartı istiyoruz

DÜN otoyollardan ve köprülerden "kredi kartı ile geçiş" yapılabilmesi gerektiğini yazdım,
Yüzlerce mail geldi,
Kimisi dokunmatik ödeme kartlarını öneriyor, kimisi daha da cin fikirler,
Ben cin fikir peşinde değilim,
Yaygın, herkesin cebinde olan bir ödeme sistemiyle ödeme yapmanın doğru olacağını düşünüyorum,
Yurtdışından da gelseniz, yurtiçinde de olsanız cebinizdeki bir kredi kartıyla ödeme yapıp geçmek çok da zor olmasa gerek,
Elbette ileride cep telefonuyla bile ödeme yapmak mümkün olacak ama şimdilik en azından her kredi kartının kullanılabileceği ve milletin perişan olmayacağı bir sistem gerekiyor,
İşin garibi, sistem buna uygun olmalı ki, sadece bir bankanın Asya Bank'ın kredi kartı aynı zamanda KGS kartı olarak da kullanılabiliyor,
Bunu tüm kredi kartlarına yaygınlaştırmak çok da zor olmasa gerek,
Not: Eski okurlar hatırlayacaktır, Yıllar önce OGS sisteminin yapılması için bu köşede aylarca yazdım, Dönemin duyarlı Karayolları Müdürü ile defalarca konuştuk ve sonunda sistem uygulanmaya başlandı, Hatta adı bile bu köşede kondu, Bakalım Karayolları'nın bugünkü yönetimi aynı tüketici duyarlılığını dikkate alacak mı?




Satış muamması

TEXAS Pacific Group'un Türkiye'deki danışmanlarından Cüneyd Zapsu, "Doğan Medya Grubu'nun satışıyla ilgili birkaç hafta içinde her şey belli olur" açıklaması yaptı,
Olumlu veya olumsuz bir netleşmeden söz etti,
Doğan Grubu ise hemen, "Bizden başkası ne derse yalandır" diye bir açıklamayla Zapsu'yu tashih etti,
Benim, Doğan Grubu'nun üst düzey yöneticilerinden aldığım bilgimsi izlenim ise farklı,
Onlar Doğan Grubu'nun bu satışı asla yapmayacağını, seçimlere kadar zaman kazanmak için çalıştıklarını, Milliyet ve Vatan gazeteleri dışındaki hiçbir şeyi elden çıkarmayı düşünmediklerini söylüyorlar,
Doğrusu, Doğan Grubu söz konusu olunca her şey olabilir,

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Çok gerilenin sonunda koptuğunu unutmadığımız zaman

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil
Köşe Yazıları
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil

Fatih Altaylı

Haziran 14, 2026

Özgür Özel ile sohbet
Köşe Yazıları
Özgür Özel ile sohbet

Fatih Altaylı

Haziran 12, 2026

Yeşilyurt vakası olmasın!
Köşe Yazıları
Yeşilyurt vakası olmasın!

Fatih Altaylı

Haziran 11, 2026

  • Videolar

Tümü
"İstanbul bizim içim müthiş bir sahne" görseli
FatihAltaylı
Bugün
FatihAltaylı
YouTube
Efruz Çakırkaya & Bedia Ceylan Güzelce"İstanbul bizim içim müthiş bir sahne"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:35 54. İstanbul Müzik Festivali 05:14 Festivalde bu yıl ne vardı? 06:08 Festivaldeki sipariş edilen eserler 08:53 "Rahat Konser" nedir? 12:01 Kültür ve sanat etkinlikleri kimleri ilgilendiriyor? 16:50 İstanbul Müzik Festivali'ne katılan sanatçılar 19:43 125. yılını kutlayan Viyana Senfoni Orkestrası 22:38 Festivaldeki ücretsiz programlar 26:11 İstanbul Müzik Festivali'nin konser mekanları 30:36 Disko Klasik nedir? 34:30 Tek kelimelik soru - cevap 35:37 Kapanış
Haziran 17, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum" görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Nihat SırdarFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 02:49 Radyoculuğa nasıl başladı? 11:49 "Nihat'la Sivrisinek" programı nasıl başladı? 15:35 Best FM'den nasıl ayrıldı? 21:39 Kafa Radyo'ya nasıl başladı? 29:27 "90'lar Kafası" etkinlikleri 36:12 Nihat Sırdar'ın klasik otomobilleri 39:51 Kanaltürk'teki gece programları 49:03 Nihat Sırdar'ın yazdığı kitaplar 54:50 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 14, 2026
Tanrı, insanların yarattığı bir efsanedir görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ahmet Arslan & Fatih Altaylı - Teke Tek BilimTanrı, insanların yarattığı bir efsanedirShark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 05:47 Neden iyimser olmalıyız? 14:48 Yaratılan efsaneler nelerdir? 26:15 Kuzey Kore nasıl değişmeden kalabildi? 28:51 Matematik Köyü nasıldı? 34:17 Söyledikleri sonrasında tepki geliyor mu? 42:10 Dinlere inananlarda bir azalma var mı? 47:52 Avrupa'da dinin zayıflamasında kilisenin etkisi var mı? 1:00:34 Allah'ın “İnsanı neden yarattın?” sorusuna cevabı 1:04:05 Kapanış #işbirliği
Haziran 14, 2026