İstanbul 19°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Asıl sevincimiz Şampiyonlar Ligi

Spor Yazıları

Fatih Altaylı

Mayıs 27, 2015

Asıl sevincimiz Şampiyonlar Ligi

“Biz Galatasaraylılar, ‘Türkiye Süper Ligi şampiyonu olduk’ diye sevinmiyoruz aslında. Bizim sevinmemizin nedeni; asıl ligimize, Şampiyonlar Ligi’ne gitmeye hak kazanmamızdan kaynaklanıyor. Süper Lig şampiyonluğu bizim için amaç değil, asıl hedefimize giden yoldaki zaruri bir etap.” -Gözünüz aydın Galatasaray şampiyon oldu. Galatasaray’ın koyu bir taraftarı ve eski bir yöneticisi olarak neler hissettiniz, neler yaptınız? Teşekkür ederim. F.Bahçeliler’e de geçmiş olsun. Bütün sezon denemedikleri uğur, yapmadıkları büyü kalmadı ama en kolay şampiyon olabilecekleri sene de şampiyonluğu bize hediye ettiler. Ne diyeyim, sevindik ama biz Galatasaraylılar, ‘Türkiye Süper Ligi şampiyonu olduk’ diye sevinmiyoruz aslında... Bizim sevinmemizin nedeni; asıl ligimize, Şampiyonlar Ligi’ne gitmeye hak kazanmamızdan kaynaklanıyor. Süper Lig şampiyonluğu bizim için amaç değil, asıl hedefimize giden yoldaki zaruri bir etap. Bu etabı başarıyla geçtiğimiz için mutluyuz. Şampiyon olduktan sonra bir şey yapmadım. Gece Bloomberg HT’de spor programım vardı. Ona katıldım. Sonra Cemiyete ve oradan da Ada’ya gidecektim ama saat 1.5 olmuştu. Vazgeçtim eve gittim. Galatasaray bayrağını eve geçen haftadan asmıştım zaten.   DÜRÜST VE ALBAYRAK AŞ’DE DEVAM ETMELİ -Ali Dürüst ve Abdurrahim Albayrak artık yok. Cüneyt Tanman var. Sizce Tanman, orayı tek başına çevirebilir mi? İlerleyen zamanda yeniden bu ikiliye ihtiyaç duyulur mu? Ali ile Abdurrahim var mı yok mu belli değil henüz. Ali Dürüst zaten Sportif AŞ’nin yönetim kurulundaydı. Şimdi hala orada çünkü Sportif AŞ henüz genel kurul yapıp, yeni yönetimini belirlemedi. Yeni başkanımız Dursun Özbek; Ali ve Abdurrahim’den oradaki görevlerine devam etmelerini isteyebilir. En azından makul bir başkan böyle yapar. Önceki akşam İnan Kıraç, Abdurrahim Albayrak’ı aradı ve “G.Saray’ı bırakma, çok yararlı işler yapıyorsun. Bu kulübün sana ihtiyacı var” dedi. Doğru söyledi. Ama Aysal yönetimi kurulurken ben “Albayrak mutlaka olmalı” diye ısrar ederken, karşı çıkanları da biliyorum. Sonuç olarak Albayrak’ın, kıymeti anlaşıldı. 4 yıl yöneticilik yaptı, 4 şampiyonluk kazandık. Ali ise kulübün tüm işleyişi için çok önemli. Her şeye hakim. Yokluğu sıkıntı yaratacaktır. Cüneyt’e gelince. Kaptanımız dünya iyisi, dünya beyefendisi... Ama boşluğu tek başına doldurması bana göre zor.   REKOR AZİZ YILDIRIM’DA! -Aziz Yıldırım’ın bilmem kaçıncı Galatasaray şampiyonluğu. Gazeteci kimliğiniz ile sormuyorum bu soruyu. Taraftar olarak soruyorum. Siz Aziz Yıldırım’ın devam etmesini istiyor musunuz? Aziz Yıldırım, Fenerbahçe yöneticisi olarak 12. kez Galatasaray’ın şampiyonluğunu izliyor. Başkan olarak ise galiba 9. Galatasaray şampiyonluğunu gördü. Geçen hafta Ali Dürüst ve Faruk Süren’le yemek yerken Ali, “En çok şampiyonluk gören yönetici ben oluyorum” dedi. Ben de ona “Hayır, Aziz Yıldırım oluyor” dedim. Ali yöneticilik yaptığı dönemde 8 şampiyonluk gördü. Rekor Aziz Yıldırım’da. Şaka bir yana Yıldırım, başkan olarak çok iyi bir başlangıç yaptı. Fenerbahçe’yi hızla büyüttü. Sonra koltukta uzun süre oturan her güçlü yönetici gibi güç zehirlenmesi yaşamaya başladı. Kendini vazgeçilmez görmeye başladı. “Benim F.Bahçelilerim” ve “Benden olmayan F.Bahçeliler” diye Fenerbahçe’yi böldü. Çok değerli isimleri Fenerbahçe’den uzaklaştırdı. Siyasi rakiplerini düşmanlaştırdı. Kendisini eleştiren medyayı düşmanlaştırdı. Böyle bir sistemle başarı gelmez. Fenerbahçe medeni ve büyük bir camiadır. Çok değerli fertleri vardır. Buna uzun süre tahammül edemezler. Ben Galatasaraylı olarak Yıldırım’ın Türk sporunda yeri olmadığını düşünüyorum. Evet, bizim için çok iyi bir başkan. O oldukça biz kazanıyoruz ama spor yara alıyor.   FENERBAHÇE’NİN ALİ KOÇ GİBİ BİR BAŞKANI OLMASINI İSTERİM -Peki gazeteci olarak F.Bahçe seçimine ne diyeceksiniz? -İlgilendiğim bir şey değil. Yıllar önce belki 10 yıl önce bir yazı yazdım. Dedim ki; “Ali Koç başkan olursa Fenerbahçe bir gün Avrupa Şampiyonu olabilir.” Ben, Fenerbahçe’nin Ali Koç gibi bir başkanı olmasını isterim.   MAHMUT USLU’YA SORUN; BATDAL DA ŞİKE Mİ YAPTI! -F.Bahçe maçında gelgitler yaşadınız mı? 4 kırmızı kart için ne düşünüyorsunuz? -Hem geçen hafta benimle yaptığınız röportajda, hem de Beşiktaş maçından sonra yazdığım kritiğin sizin kestiğiniz bölümünde F.Bahçe’nin, Başakşehir engelini kolay aşamayacağını söylemiştim. Beklediğim gibi de oldu. İsmail Kartal, bir hafta önce Rize’ye yalvarıyordu, “Yenin şu G.Saray’ı” diye. Şimdi Rize, kazansa bile şampiyon G.Saray. Gelgit falan yaşamadım. 4 kırmızı karta gelince. F.Bahçeliler’e soruyorum. Kaleye giren topu elle kesmenin cezası ne? Bu pozisyonda haklı bir kımızı kart gösteren hakeme saldırmanın cezası ne? Rakibin kafasına tekme atmanın cezası ne? Yerde yatan rakip futbolcuya kramponlarla basmanın cezası ne? 4 kırmızı kartın 4’ü de yerinde. Tabii şimdi fanatik F.Bahçeliler mağlubiyeti hakeme bağlayacak. Ama Başakşehir, 2 farklı öne geçtiği sırada Fenerbahçe 11 kişiydi. Bir de görürseniz Mahmut Uslu’ya sorun; penaltıyı dağlara taşlara atan Mehmet Batdal da şike mi yaptı!   BU KADROYLA SIFIR PUANLA ÇIKARIZ -Galatasaray şampiyon oldu. 4. Yıldızı taktı. Peki seneye neler yapılmalı. Bu görüntü Şampiyonlar Ligi için yeterli mi? Pazartesi akşamı televizyonda bunu anlattım. Yeni yönetim rüya görmesin, rüya gibi günler yaşıyor olabilirler ama bir an önce uyanmalı. Bu kadro ile Şampiyonlar Ligi’nden sıfır puanla çıkarız. Üstelik bu yıl Şampiyonlar Ligi daha zorlu olacak. 1. torbada takımlar değişti. Sadece lig şampiyonları 1. torbada olacak. Yani Barcelona; 1. torbada, Real Madrid; 2. torbada. Bir anda karşımızda böyle takımlardan ikişer ikişer bulabiliriz. Bunun için Galatasaray’ın en az 4 iyi transfer yapması lazım. Ve işin komiği şu anki yönetimde daha önce transfer yapmış 1 yönetici bile yok. İnşallah üçkağıtçı menajerlerin kucağına oturmazlar.   KEK KALIBINI ÇIKARANLAR TERK EDİP KAÇTI! -Kek kalıbı için çok olay çıktı. Galatasaray’da bile büyük sıkıntılar oldu. Hatta Ali Kırca bu yüzden ayrıldı. Şimdi ise yönetim kek kalıbını simge olarak kullanıyor. Kek kalıbı yorumunuz nedir? O kalıbı yaptıran yönetim, kek daha fırından çıkmadan kulübü terk edip kaçtı. O kek kalıbı son derece kötü ve yanlış bir işti. Yönetim ve teknik heyet değişmeseydi o kek kalıbını şimdi ne yapıyor olurduk çok merak ediyorum!   ALTAYLI’YA GÖRE SEZONUN ‘EN’LERİ EN İYİ BAŞKAN: Duygun Yarsuvat. Pozitif olmanın, iyi insan olmanın ne kadar önemli olduğunu gösterdi. EN İYİ HOCA: Slaven Bilic. Sahası olmayan, genç, tecrübesiz ve yıldızsız bir takımla hem ligi son 3 haftaya kadar getirdi, hem Avrupa’da iyi işler yaptı. Hamza Hamzaoğlu da pek çok rekora imza attı, Şenol Güneş, Bursa’yı başka bir seviyeye taşıdı ama yine de ben Bilic diyorum. EN İYİ OYUNCU: Wesley Sneijder. EN İYİ KALECİ: Kuşkusuz Muslera. EN İYİ GOLCÜ: Fernandao. EN İYİ HAKEM: Cüneyt Çakır. Gerçi onun hatası yüzünden G.Saray şampiyonluğu kaybedebilirdi ama yine de iyi hakem.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil
Köşe Yazıları
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil

Fatih Altaylı

Haziran 14, 2026

Özgür Özel ile sohbet
Köşe Yazıları
Özgür Özel ile sohbet

Fatih Altaylı

Haziran 12, 2026

Yeşilyurt vakası olmasın!
Köşe Yazıları
Yeşilyurt vakası olmasın!

Fatih Altaylı

Haziran 11, 2026

  • Videolar

Tümü
"İstanbul bizim içim müthiş bir sahne" görseli
Dün
FatihAltaylı
YouTube
Efruz Çakırkaya & Bedia Ceylan Güzelce"İstanbul bizim içim müthiş bir sahne"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:35 54. İstanbul Müzik Festivali 05:14 Festivalde bu yıl ne vardı? 06:08 Festivaldeki sipariş edilen eserler 08:53 "Rahat Konser" nedir? 12:01 Kültür ve sanat etkinlikleri kimleri ilgilendiriyor? 16:50 İstanbul Müzik Festivali'ne katılan sanatçılar 19:43 125. yılını kutlayan Viyana Senfoni Orkestrası 22:38 Festivaldeki ücretsiz programlar 26:11 İstanbul Müzik Festivali'nin konser mekanları 30:36 Disko Klasik nedir? 34:30 Tek kelimelik soru - cevap 35:37 Kapanış
Haziran 17, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum" görseli
4 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Nihat SırdarFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 02:49 Radyoculuğa nasıl başladı? 11:49 "Nihat'la Sivrisinek" programı nasıl başladı? 15:35 Best FM'den nasıl ayrıldı? 21:39 Kafa Radyo'ya nasıl başladı? 29:27 "90'lar Kafası" etkinlikleri 36:12 Nihat Sırdar'ın klasik otomobilleri 39:51 Kanaltürk'teki gece programları 49:03 Nihat Sırdar'ın yazdığı kitaplar 54:50 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 14, 2026
Tanrı, insanların yarattığı bir efsanedir görseli
4 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ahmet Arslan & Fatih Altaylı - Teke Tek BilimTanrı, insanların yarattığı bir efsanedirShark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 05:47 Neden iyimser olmalıyız? 14:48 Yaratılan efsaneler nelerdir? 26:15 Kuzey Kore nasıl değişmeden kalabildi? 28:51 Matematik Köyü nasıldı? 34:17 Söyledikleri sonrasında tepki geliyor mu? 42:10 Dinlere inananlarda bir azalma var mı? 47:52 Avrupa'da dinin zayıflamasında kilisenin etkisi var mı? 1:00:34 Allah'ın “İnsanı neden yarattın?” sorusuna cevabı 1:04:05 Kapanış #işbirliği
Haziran 14, 2026