İstanbul 23°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Albayrak ve Dürüst'ü Başkan davet etmeliydi

Spor Yazıları

Fatih Altaylı

Haziran 2, 2015

Albayrak ve Dürüst'ü Başkan davet etmeliydi

Kutlamalarda Abdurrahim Albayrak ile Ali Dürüst kürsüye çağırılmadı. Tabii ki bir kriz oluştu. Siz ne diyeceksiniz? Ayıp edildi. Abdurrahim yok, Ali yok. Peki o zaman Başkan niye orada? O da olmasın. Başkan Dursun Özbek, ikisini kürsüye davet etmeliydi. Bakın ben bu olaya sadece şampiyonluk kutlamaları bağlamında bakmıyorum. Bu Galatasaray’ı bekleyen çok önemli bir tehlikenin işaretidir. Geçen haftalardaki konuşmalarımızda ben bunun işaretini verdim zaten. Hatırlarsanız, “Ali ile Abdurrahim’e yapılan teklif çok içten yapılmış bir teklif değildi” demiştim. Tehlikeden kastınız ne? Seçimlerden önce Galatasaray’da daha önce yöneticilik yapmış arkadaşlarımla beraber oturuyorduk. Herkes yeni yönetim kurulunun tecrübesizliğinden tedirgindi. İçimizden biri, hadi adını da vereyim eski basketbol şube yöneticisi Özcan Çetinsoy, “Ben sizin gibi düşünmüyorum. Yönetim tecrübesiz olduğunu biliyor ve bu yüzden camiada işi bilen herkesten destek isteyecek ve herkesin elini taşın altına sokmasını sağlayacak bir yapı kuracaktır. Hepimiz bir ucundan tutarız” dedi. Ben de Özcan’a “İnşallah ama pek umutlu değilim” dedim. Aynı Özcan önceki gün bana “Sen haklısın galiba. Bunlarda öyle bir hava yok” dedi. Dün de Özer Saraçoğlu ile konuştuk. O da Canaydın dönemindeki hataların tekrarlanmasından ve camianın bir bölümünün dışlanmasından çekiniyor. Ama gidişat o yönde. Başkan Dursun Özbek Galatasaray’ın tüm dinamiklerini devreye sokacak basireti gösterirse Galatasaray başarılı olur. Aksi takdirde emin ol rezil oluruz. Seneye bir daha seçim yapmak zorunda kalırız. Ali ile Abdurrahim’e yapılan Başkan’ın nasıl bir yol izleyeceğinin işareti. En azından kendisi kutlama sırasında Ali ile Abdurrahim’i kürsüye çağırabilir, hiç değilse bir teşekkür edebilirdi. Başkan’a kim akıl veriyorsa, Başkan kimin dümen suyuna girdiyse bilsin ki, onlar kendi komplekslerinden dolayı Galatasaray’a ihanet ediyorlar. Fakat Ali ile Abdurrahim’in başına gelenler ya da layık gördükleri muamele benim için sürpriz değil. Bekliyordum bunu. Bu gelecekte olacakların da habercisidir. Büyük ayıptır. Bu tecrübesiz yönetim bu iki iyi Galatasaraylı’yı dışlarsa transfer bile yapamazlar, üç beş üçkağıtçı menajerin kucağına oturu, Galatasaray’ı büyük yük altına sokarlar.   BİR AYIP VARSA BAŞKAN’INDIR Başkan’ı suçluyorsunuz sanki! Kimi suçlayacağım. Malzemeciyi mi? Var ise bir ayıp Başkan’ındır. Yönetici olmayacaksa kürsüde kimse olmaz. Başkan da! Ama Başkan çok ortalıkta. Galatasaray’da hiç alışık olmadığımız kadar ortada. Şampiyonluğu ilan ettiğimiz hafta yapılan kutlamalarda da sürekli ortadaydı. ‘Galatasaray Başkanları bu kadar ortada olmamalı’ deriz biz hep. Hiçbir Galatasaray Başkanı bu kadar ortada görünmezdi. Bu havayla saygınlığı kalmaz.   FELİPE MELO FUTBOLUN İÇİNDE Melo kutlamalardan önce yaptığı röportajda Demirören’in kupa törenine gelirse elini sıkmayacağını söyledi. Bu sezon TFF ve hakem komitesi tarafından en çok kollanan oyuncunun hala TFF’ye gönderme yapması ne kadar doğru? Melo’nun kollanması Fenerbahçeliler’in iddiası. Melo heyecanlı ve sert bir oyuncu. Melo Avrupa maçlarında kart görüyor da Türkiye Ligi’nde mi görmüyor. Demek ki, yaptıkları dışardan ters görünse de size, futbol içinde. Sürekli Federasyon Başkanı’nı hedef alması ise büyük yanlış. Tamam oldu bir şeyler ama üzerine sünger çekip unutması lazım bunu. Ha babam, de babam aynı mevzu olmaz.   BİZİ F.BAHÇE ŞAMPİYON YAPTI! Demirören döneminde üçüncü şampiyonluğunuzu aldınız. Herhalde artık “Yeter Demirören” diye bağırmazsınız. Ayıp yahu. Kiminle şampiyon olsak o başkan sayesinde olmuşuz gibi gösteriyorsunuz. Ulusoy’da oluruz “Başkan sayesinde” dersiniz. Rahmetli Hasan Doğan’la oluruz “Doğan sayesinde”, Demirören döneminde oluruz “Demirören sayesinde...”. Şunu kabul etseniz çok rahatlayacaksınız. Galatasaray güçlü ve şampiyon olmayı biliyor. Ama tabii siz bunu bilmezsiniz değil mi? Bu yıl biz şampiyon olmadık, Fenerbahçe bizi şampiyon yaptı. Kuralları istedikleri gibi belirlediler yine de olmadı. Ona bozuluyorsunuz değil mi!   GALATASARAY’IN KUTLAMASI, FENERBAHÇE’Yİ AŞMIŞ Galatasaray şampiyon oldu. Kutlamaları beğendiniz mi? Geçen yıl Fenerbahçe’nin kutlamaları da güzeldi ama bu kez Galatasaray onu aşmış. Bayağı neşeli, iyi düzenlenmiş, heyecan verici bir kutlama yapmışlar. Kutlamanın bir eksiği vardı, onu da herkes biliyor, herkes konuşuyor zaten!   GIRGIR OLMAYACAKSA REKABET NİYE VAR Kİ! Sneijder’ın “Ağlama Fener” şarkısı kutlamaların en çok konuşulan konusuydu. Bence küfür olmadığı sürece bunlarda sıkıntı yok. Siz ne diyeceksiniz? Elbette ki bunlar olacak. Sonuçta ezeli rakiplerden söz ediyoruz. Küfür yok, hakaret yok, gırgır var. Birbirimizle alay etmeyip gırgır geçmeyeceksek bu rekabet niye var ki! Bakın asistanım Gülay 23 yıldır benimle birlikte çalışıyor. Fenerbahçeli’dir. Hem de en fanatiğinden. Her Galatasaray- Fenerbahçe maçı sonrası birbirimizle dalga geçeriz. Bir yıl Fenerbahçe şampiyon olduğunda benim koltuğumu sarı laciverte boyamıştı. Biz yenilince yemez içmez bana mesaj atar, dalga geçer. Ben de ona aynısını yaparım. Hatta bir kere küstük, birkaç hafta konuşmadık. Bu işin eğlencesi bu. Benim en yakın arkadaşlarımdan biri Fenerbahçe kongre üyesidir. Birkaç yıl önce Fenerbahçe şampiyon olunca mahalleli ile birlikte benim evi Fenerbahçe bayrağı ile sardılar, kapıyı da sarı laciverte boyarlarken ben de üzerlerine hortumla su sıkarak savuşturdum tehlikeyi. Bu arkadaşım Galatasaray şampiyonluğunu ilan ettiği anda bana ilk mesaj çekip kutlayandır. Fenebahçe şampiyon olunca da ben onu kutlarım. Ama o beni daha çok ve daha sık kutlamak zorunda kalıyor.   FUTBOL ‘KARA PARA’ AKLAMA YERİ OLDU FIFA’da rezillik diz boyu. Rüşvet, kara para aklama gibi bir sürü konu gündemde. Şu anda birçok kişi sorguda; muhtemelen Blatter de sorguya alınacak. Sizin FIFA hakkındaki görüşleriniz nedir? FIFA’da da UEFA’da da rezillik diz boyu. Bir yerden patladı ama sonuç ortada. Değişen bir şey yok. Bu kadar çok paranın döndüğü yerde bunların olması kaçınılmaz. Hele hele etik açıdan iyice yerlerde sürünen Rusya gibi, Arap ülkeleri gibi unsurların da futbolda ortaya çıkması işi iyice kirletiyor. Bu kirlenme her düzeyde var. Futbol giderek kara paranın aklandığı bir yer haline geldi. Transferlerde dönen paralar sizce makul mü? Buralarda kim neyi kıyıyor acaba diye merak ediyor insan. 100, 200, 300 milyon Euro’ya futbolcu mu olur! Bunlar hep kirli paranın futbola sirayeti ve orada aklanması girişimleri. Bu işler bundan 25-30 yıl önce Bernard Tapie ile başladı galiba. Giderek cılkı çıktı. En büyük kirlenme ise Arap ve Rus sermayesinin gelmesi ile yaşanmaya başladı. Çünkü bu ülkelerde hukuk yok, sermaye temizliği diye bir düşünce yok. Sonunda tüm Dünya futbolunu ele geçirecekler.   YILDIRIM’A REKOR OYUN SEBEBİ KOÇ Aziz Yıldırım’ın yeniden başkan seçilmesine Galatasaraylılar çok sevindi. Siz de sevindiniz mi? Hayır sevinmedim. Aziz Yıldırım’ın rekor oy almasının sebebi Ali Koç’a devredeceğini açıklamasıdır. Tanıdığım en Aziz Yıldırım muhalifi isimler bile ona oy verdi. Niye? Çünkü Aziz Yıldırım “Dava bitince bırakacağım ve yerime Ali Koç gelecek” dedi diye. Aziz Yıldırım Fenerbahçe Başkanı olarak yargılanmak istiyor, sade vatandaş Aziz olarak değil. Fenerbahçeliler de bir vefa borcu olarak bunu kabul ettiler. Ali Koç ismi de herkesin hoşuna gitti. Ali Koç’un gelecekteki başkan adayı olarak ilan edilmesine ne diyorsunuz? Sizce bu gerçekleşir mi? Dava ne kadar sürer? Vallahi Aziz Yıldırım dava bitince çekilir mi emin değilim. O zaman da “Aklandım yine başkanım” diyebilir. Kongrede babasından söz etmesini ise yadırgadım. Çünkü babası son derece nahoş bir olayla anılmıştı biliyorsunuz. Ali Koç ismini benim geçen hafta daha ortada hiçbir şey yokken burada size söylediğimi niye hatırlatmıyorsunuz. Sadece geçen hafta değil, ben yıllardır “Ali Koç başkan olursa Fenerbahçe Avrupa Şampiyonu olabilir” diye yazarım. 2006 senesiydi galiba, bunu Mustafa Koç’un evinde bir yemekte Mustafa Koç’a da söyledim. O da “Biz o işlerden uzak durmayı tercih ettik hep ama Ali’nin kendi bileceği iş” demişti. Cumartesi akşamı da Şekip Mosturoğlu ile sohbet ettik biraz. O da Ali Koç isminden çok memnun. Bakın hep söylüyorum; Fenerbahçe camiasında başkan olabilecek şahane isimler var. Yöneticilik yapacak çok kaliteli insanlar var. Ali Koç, Ferit Şahenk, Hamdi Akın, Mehmet Ali Aydınlar, Sadettin Saran bir ağızda sayabileceğimiz isimler. Şekip Mosturoğlu gibi bunların altında çalışabilecek çok kaliteli yöneticiler de var. Neyse sonunda Fenerbahçe de benim dediğime geldi :). Fenerbahçe başkan adayları açısından en şanslı kulüp. Bu nedenle ben Aziz Yıldırım ısrarını anlamıyorum. Dava çok sürmez herhalde. Zaten artık hukuki değil siyasi bir dava olduğu anlaşıldı bunun.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Özgür Özel ile sohbet
Köşe Yazıları
Özgür Özel ile sohbet

Fatih Altaylı

Haziran 12, 2026

Yeşilyurt vakası olmasın!
Köşe Yazıları
Yeşilyurt vakası olmasın!

Fatih Altaylı

Haziran 11, 2026

O paralar eğitime verilseydi
Köşe Yazıları
O paralar eğitime verilseydi

Fatih Altaylı

Haziran 10, 2026

  • Videolar

Tümü
Çin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu? görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Kürşad Demirci - Teke Tek BilimÇin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu?Shark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 03:09 Çin’in tarihi 11:32 Bütün Çinliler birbirleriyle anlaşabiliyor mu? 13:38 Çin yazısında belirgin bir değişiklik var mı? 17:40 Çinlilerin ten rengi gerçekten sarımtırak mı? 19:43 İlk Çin İmparatorluğu ne zaman kuruldu? 24:50 “Çin” kelimesi ilk nasıl kullanıldı? 32:42 Dinler peş peşe mi ortaya çıktı, yoksa birlikte mi var oldular? 37:48 Legalizm nedir? 47:34 Çin’de din dağılımı nasıl? 48:45 Nüfusun ne kadarı hangi dine mensup? 53:03 Mançular kimdir? 58:15 Afyon Savaşları 1:04:21 Mango kültürü 1:06:54 Konfüçyüsçülük nedir? 1:14:25 Konfüçyanizm nedir? 1:21:02 Taoizm nedir? 1:24:51 Simyacılar kimdir? 1:25:04 Taocuların cinsellikle ilişkisi ne? 1:26:34 Mohizm nedir? 1:29:46 Çin’de cenaze gelenekleri var mı? 1:30:49 Kapanış #işbirliği
Haziran 7, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Melis SezenFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 01:15 Ailesi ve Silivri'de geçen çocukluğu 08:07 Küçük ilçede büyümenin avantajları var mı? 10:01 Eğitim hayatı 12:09 Oyunculuğa nasıl başladı? 13:44 Oynadığı diziler ve rolleri 15:53 Set ortamları nasıl? 19:30 Keşke ben oynayabilseydim dediği rol var mı? 21:08 Son zamanlarda beğendiği oyuncu ve diziler var mı? 22:26 Erken biten projelerde hissiyatları nasıl oluyor? 24:45 Parfüm markası anlaşması 34:58 Otomobil merakı 36:53 Yurt dışında Türk sanatçılara ilgi var mı? 41:11 Parfümü yurt dışında da satışa çıkacak mı? 45:29 Devam eden projesi var mı? 51:42 Yönetmenlik yapmak istiyor mu? 53:13 Somer Sivrioğlu'nun sözünü programda kullanmak için izin istemesi 57:01 Önümüzdeki yıllarda yapmak istediği şeyler neler? 59:46 Özel hayatı 1:02:46 Kapanış #işbirliği YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 7, 2026
"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Fatih Altaylı & Bedia Ceylan Güzelce"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:33 Mutlak butlan 03:58 Mardin Bienali 14:14 Kanye West konseri 21:19 Fatih Altaylı bu aralar hangi sanatçıları dinliyor? 22:42 Fatih Altaylı’nın tekrar tekrar izlediği filmler neler? 27:17 Travis Scott konseri gerçekleşti mi? 29:01 Şebnem Ferah konserleri 29:48 Bu yaz yapılacak etkinlikler 43:12 Duvara yapıştırılan muz 50:02 Kapanış #işbirliği
Haziran 5, 2026