İstanbul 7°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Kışkırtıcı eğlence

detail banner reklam

Kışkırtıcı eğlence

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Nisan 17, 2016

Yazı İçeriği

  • Kışkırtıcı eğlence

Kışkırtıcı eğlence

Fiyatı 120 bin Euro’dan başlayıp, 200 bin Euro’ya kadar gidiyor. Ucuz mu? Değil ama benzer güçteki Avrupalı rakiplerinin hemen hemen yarı fiyatı. Havası ve eğlencesi ise onlardan aşağı değil. Ne yalan söyleyeyim, Yeni Mustang’i denemek çok istiyordum. Türkiye’ye geleceği ilan edildiği günden beri Hakan Özenen’e “Bir tanesini deneyelim” deyip durdum. Ancak uzun süre boyunca Yeni Mustang’e erişmek mümkün olmadı. Sonunda test için bir adet Mustang Convertible geldi ve ben niye bu kadar zamandır bize gelemediğini anladım. Diyeceksiniz ki, Mustang’i bu kadar denemek istemek neden! Haklısınız, şunu deneyeyim, bunu deneyeyim diye bir ısrarım hemen hemen pek olmuyor. Mustang’i istememin nedeni ise nostaljik. Benim çocukluğum Mustang’e hayran olarak geçti. İlk Mustang yollara çıktığında ben 2.5 yaşındaydım. Daha ilkokulda otomobil takıntılı bir hale geldiğimde ise Mustang gerçekten çok havalı bir otomobildi. Ancak benim bir Mustang sahibi olmam, 1980’leri buldu. Aldığım bir Mach 1 Boss beni hayal kırıklığına uğratınca, Hıncal Uluç’un zaman zaman “Bu manyak güzelim otomobili çöpe attı” dediği 1968 model Mustang GT 500 Fastback’i aldım. Kötü durumdaki otomobili 1 yıldan fazla süren bir uğraşla şahane bir hale getirdim. Fakat daha sonra otomobil iki kez üst üste çalınmaya kalkışılınca ve camı çervesi indirilip, koltukları ve dashboard’u paramparça edilince bir tekneye takmak üzere Shelby Cobra motorunu çıkardım ve kalanı da Hıncal Uluç’un dediği gibi çöpe attım. Bir daha da Mustang’lere dönüp bakmadım bile. Ta ki, Mustang o günleri hatırlatan retro Mustang’leri yapmaya başlayıncaya kadar. Hele hele son olarak Ford’un yeni Mustang’i Avrupa’ya uygun bir hale getirip Avrupa’da da pazarlayacak olması beni gerçekten heyecanlandırdı. Çünkü “Avrupai Mustang” demek şu anlama geliyordu: Alçaltılmış ve sertleştirilmiş suspansiyon. Daha iyi bir yol tutuş. İç mekânda azalan plastik ve artan plastik kalitesi. Uzun bir bekleyişten sonra Hakan Özenen, ki kendisi Türkiye’nin en iyi ve en güvenilir otomotiv yazarıdır, müjdeyi verdi. “Fatih Mustang yarın sende” Vallahi de billahi de çocuk gibi sevindim. Ve otomobil geldiğinde sevincim iki kat arttı. Çünkü gelen Mustang hem 5 litre motorlu ve bir Amerikan’ın olması gerektiği gibi 8 silindirliydi, hem de şahane bahar günlerine uygun bir convertible’dı. Dış görünüşü uzun uzun anlatmayacağım. Fotoğraf zaten anlatıyor ama 1960’ların sonunun ve belki 1970’in izlerini çok derinden taşıyan, şahane bir retro dizaynı var. Elbette biraz daha büyümüş, biraz daha irileşmiş ama havası çok yakın. Yani güzel. Ön görünüm yolları yemeye hazırlanan aç bir canavar gibi, ağzını açmış bekliyor. Tabii çağın gereği farlar xenon. Arka taraf ise yine eski günleri hatırlatan stoplar ama bu kez led lambalı ve çok şık. Tabii asıl değişim Mustang’in içinde. Bir önceki modele göre bile büyük bir yenilik var. İçerde deri kullanımı artmış, bir önceki modelin berbat ve kalitesiz plastikleri gitmiş, yerine Ford’un Avrupalı binek otomobillerinde kullandığı kalitede donanımlar gelmiş. Butonlar Ferrari, Maserati, Lamborghini kalitesinde. ALFA 8C’nin prototipinde koyup, seri üretimine koymadığı güzel butonları andırıyor. Göstergeler nostaljik bir havada ama yenilenmiş, renklenmiş. Otomobilin bilgisayarı ise Formula 1 otomobillerinde sürücülerin ihtiyaç duyduğu bilgileri, Mustang sürücüsünün önüne getirecek seçeneklere sahip. Otomobilin içinde bir Amerikan baltalığı da mevcut ki, bu Mustang’i sempatik hale getiriyor. Tabii Mustang’in en hoş tarafı sürüşü.   4 DEĞİL 2 KİŞİLİK Otomobil görünüşte 2 artı 2 olsa da 4 kişiye pek uygun değil. Arkada oturmak bir yetişkin için neredeyse imkânsız.     GÜÇ KONTROL TECRÜBESİ OLAN BU OTOMOBİLİ KULLANSIN Ford, Türkiye’ye iki motor seçeneği ile getiriyor. 2.3 litre ecoboost motorlu 317 beygir ve 5 litre V8 421 beygirlik iki seçenek. Benim denediğim 5 litrelik motor gerçekten muazzam. 421 beygirin tamamını hissediyorsunuz hem de hissetmeden! 4.7 saniyede 100 kms sürate çıkıyor. Tabii şunu da söyleyeyim, yeni ehliyet almış ve acemi gençlere çok uygun değil. Langırt diye bir ağaca ya da duvara girebilirler. Biraz güç kontrol tecrübesi gerektiren çok güzel bir otomobil olmuş.     BOŞLAMAYA GELMEZ PİSTE DİKKAT Otomobili pist modunda kullanmak ama çok çok dikkatli olmak lazım, çünkü ne kadar Avrupalılaşmış olsa da Mustang’in kalkış sırasında kıçı başı dağılıyor. Boşlamaya gelmez. Otomobilin bunun dışında normal, konfor ve spor sürüş modları da var. Her modda motordan ciyak ciyak bağırmayan, İtalyanlar gibi yaygara yapmaktansa Aston Martin’ler gibi pes perdeden şarkı söyleyen ama Aston Martin’e oranla biraz daha Joe Cocker’vari bir ses geliyor ki, tadından yenmiyor. Otomobilin üzerini açmak ise eski Mustang’lerle karşılaştırılmayacak kadar kolay. Tavanı ön cama kilitleyen kolu çevirdikten sonra bir düğmeye basarak tavanı 30 saniyeden kısa bir sürede açıp kapatabiliyorsunuz. Ancak bunun için tam olarak durmak gerekiyor.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Adalet
Köşe Yazıları
Adalet

Fatih Altaylı

Aralık 1, 2025

Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"Şarkı yapmak mutlu adam işi değil" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Özer Atik"Şarkı yapmak mutlu adam işi değil"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 00:22 Bir günü nasıl geçiyor? 05:04 Müzik ile arası nasıl? 15:23 Şarkılarını nasıl yapıyor? 18:24 Yalçın Turan hayatına ne kattı? 20:08 Yaptığı programlarda etkilendikleri neydi? 23:37 Seyircide eskiden yeniye ruh hali değişiyor mu? 24:54 Yapay zekaya bakış açısı nedir? 30:36 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 14, 2025
"Yemek konusunda gerçekten pahalıyız" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Oğuz Yenihayat"Yemek konusunda gerçekten pahalıyız"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 00:20 Bir günü nasıl geçiyor? 01:00 Kendi işini nasıl tanımlıyor? 06:43 Başına tuhaf şeyler geliyor mu? 08:50 Bir yeri beğenme kriterleri nelerdir? 13:27 Türkiye'ye ait olan ve tüm dünyanın bilmesini istediği neler var? 16:50 Türkiye'yi gezerken onu en çok şaşırtan ne oldu? 19:30 Türk ve Yunan mutfakları arasındaki rekabet hakkında ne düşünüyor? 21:06 Yurt dışına giderken yanında Türkiye'den ne götürüyor? 23:06 Yılbaşında yiyebileceğimiz öneriler listesi 27:28 Yemek konusunda bir yerin iyi olup olmadığını nasıl anlayabiliriz? 31:16 Gıdaların pahalılığı hakkında ne düşünüyor? 35:15 Türkiye'deki ve yurtdışındaki sokak lezzetleri arasında nasıl farklar var? 36:11 Sokak lezzetlerinde Türkiye'yi nasıl buluyor? 39:00 Türk mutfağı ve kültürünün sosyal medya üzerinden tanıtımları 42:00 Yemek sektöründeki güvensizlik ve denetimsizlik 42:36 İçerikleri hangi kanallardan takip edilebilir? 43:45 Türkiye'de asla unutamadığı lezzetler 46:00 Yurtdışından misafirleri gelse yemek için nerelere götürür? 50:20 Yapmayı düşündüğü başka ne tür projeler var? 52:03 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 7, 2025
Fatih Altaylı'nın savunması - Barolar Birliği Başkanı Avukat Erinç Sağkan görseli
FatihAltaylı
YouTube
Videolar yorumluyorFatih Altaylı'nın savunması - Barolar Birliği Başkanı Avukat Erinç SağkanTeke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 5, 2025