İstanbul 16°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Bu E varken S’e bakılmaz

detail banner reklam

Bu E varken S’e bakılmaz

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Mayıs 15, 2016

Yazı İçeriği

  • Bu E varken S’e bakılmaz

Bu E varken S’e bakılmaz

Bizim Hakan Özenen, uzunca bir süredir yaz kış demeden motosikletle geziyor. “Oğlum 50 yaşını geçtin. Düşüp bir tarafını kıracaksın, bu yaştan sonra zor kaynar” diyorum ama dinlemiyor. O yüzden de Mercedes’in kendisine denemesi için yolladığı E220d’den bir gün kullanıp sıkılmış, motoruna geri dönmüş. Mercedes’i de “Bir de sen dene” diyerek otoparktaki yerini tarif edip anahtarı verdi. Ben de akşamüzeri otoparka indim ama ara ki bulasın. Bir Mercedes var tarif ettiği yerde ama E değil S serisi. Sonunda aklım başıma geldi, anahtara bastım. Allah Allah S serisinin kapılarının açıldığını gösteren sinyaller yandı. Açtım kapıyı bindim ve Hakan’ı aradım. “Ya sen benimle kafa mı buluyorsun. Bu E değil S serisi” dedim. “Ya git işine” dedi, telefonu suratıma kapadı. Sevgili okurlar şaka falan yapmıyorum. Yeni Mercedes E serisi, yemin ederim ki S serisiyle neredeyse aynı. Ben ki bir süredir yollarda gördüğüm C serisi Mercedes’leri S serisinden yakına gelmeden ayıramazken, E serisini S serisinden ayırt etmek mümkün değil. Yeni E’nin S serisiyle benzerliği sadece dış görünümde değil, iç görünümde de hayli fazla. Yuvarlak havalandırma kanalları, havalandırma tuşları, koldan otomatik vites, göstergeler, orta konsoldaki telefon ve kumanda düğmeleri hemen hemen aynı. Analog saatin yeri biraz değişmiş ve bazı kumandalar biraz daha alçak bir pozisyona yerleştirilmiş, ama farkı ancak bir uzman göz anlar. İç döşeme kalitesi de hayli artmış. Deri kullanımı bollaşmış ve S serisine benzemiş. Ön koltuklar S serisiyle çok yakın. Az daha küçük. Eski E serisinde son derece kötü görünen arka koltuklar bile modernleşmiş, S serisinin arka koltuklarına benzemiş. DİZEL MOTOR HAYLİ SESSİZ VE EKONOMİK Yeni E serisinin sürüşüne gelince... 2 litrelik motor 195 beygir ve muhteşem bir 400 nm’lik tork üretiyor ki, bu da otomobilin S 350 gibi gitmesini sağlıyor. Üstelik de dizel motor hayli sessiz ve hayli ekonomik. Şehir içi kullanımda 8 litre, şehir dışı kullanımda 6 litre gibi bir tüketimi var. S serisinde olan ama E’de olmayan adaptif cruise kontrol çok başarılı. Öndeki araçlarla mesafeyi çok iyi ayarlıyor. E serisinde S serisinde olmayan bir özellik daha var, otomobil siz direksiyonu bıraksanız bile şeritleri takip ederek viraj alabiliyor ama yine de ellerinizi direksiyondan ayırmamak en iyisi. E serisinde var olan “kendi kendine sollama” özelliği ise güvenlik izinleri alınamadığı için pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de satılan E serisi otomobillerde de bulunmuyor. Frenler kusursuz. Tek eksik ne biliyor musunuz? Çok kontrollü. Sportif bir sürüş yapmak imkânsız. Fazla oturaklı, fazla güvenli. BMW’nin verdiği sportif hissiyatı vermiyor.   DERİ-KUMAŞ KARIŞIMI KOLTUKLARI SEVDİM Eskisindeki özensiz dikiş ve şekil gitmiş, gayet özenli bir işçilik gelmiş. Denediğim otomobilde çok sevdiğim bir artı özellik de koltukların deri-kumaş karışımı olmasıydı. Böylelikle oturduğunuz yer kumaş olduğu için poponuza yapışmıyor, sıcakta ve soğukta rahatsızlık vermiyor. Ancak yine denediğim modelde kullanılan kumaş bana göre değildi. Daha çok arabesk müzik sanatçılarımızın dekorasyon dergilerinde sergiledikleri evlerindeki mobilya kumaşlarına benzeyen parlak, janjanlı bir kumaş kullanılmış. Keşke Mercedes de Maserati gibi Zegna ile ya da Alman olmasını tercih ediyorlarsa Hugo Boss ile işbirliği yapsa. Buna mukabil, otomobilin iç döşemesinde kullanılan koyu kahverengi deri ve hem ön konsolda, hem ön ve arka kapı içlerinde kullanılan ahşap kaplamalar şimdiye kadar gördüklerimin en zevklisiydi diyebilirim. Gördüğüm en güzel Mercedes iç dizaynı yeni E serisininki diyebilirim. E serisi, donanım ve yazılımda da S serisini yakalamış ve hatta sollamış. Yeni ekran arayüzleri S serisinde kullanılanın daha iyisi ve kullanıcı dostu. Eski E serisinde dizaynırların nereye sokacaklarını bilemedikleri için ortada bıraktıkları ekran da artık yok. Yeni E serisinde, S serisine özel olarak yapılan Burmester Highend ses sisteminin bir benzeri kullanılmış. Ses düzeni gerçekten harika. S serisinin iç ambiyans aydınlatmalarının aynısı yeni E serisinde de yerini almış. Yeni E’nin içinde kendinizi S serisinin içindeymiş gibi hissediyorsunuz. Çok az daha küçük, o kadar. Böylelikle yeni E, en önemli rakipleri BMW 5 serisi ve Audi 6 serisinden çok daha şık bir iç mekâna sahip olmuş. Her açıdan rakiplerini geçmiş. KULLANIMDA BU KEZ DAHA DA ÖTEYE GİTMİŞ Kullanıma gelince... Mercedes’in kullanım açısından pek sorunu olduğu görülmemiştir. Bu kez daha da öteye gitmiş. Yeni E’nin Eco, Comfort, Sport, çok sport ve individuel kullanım seçenekleri var. Bagaj ise nasıl oluyorsa S serisinden bile büyük. Bence Mercedes, yeni E serisi ile müthiş bir iş yapmış. Ancak ortada kocaman bir sorun var. Böyle bir otomobil varken, niye iki mislinden fazla bir para verip S alsın insanlar. Hiçbir eksiği yok, üstelik daha derli toplu. Eğer şoför kullanmayacaksanız E, S’ten daha kullanışlı. Hele bir de bunun Long versiyonunu yapsalar S’e gerek kalmaz. Ve tabii daha genel bir soru olarak şu da akla geliyor. Mercedes’in C, E ve S serilerinin birbirine bu kadar benzemesi iyi bir şey mi?   En hoşuma giden özellik ise cep telefonunuzu otomobilin bilgi ekranıyla eşleyebilmeniz. Böylelikle telefonunuzu otomobilin işletim sistemi ile entegre ediyor ve otomobilin kumandaları ile telefonunuza kumanda edebiliyor, size gelen mesajları ise okumuyor, bilgisayar seslendirmesiyle dinleyerek öğrenebiliyorsunuz. Tabii bu fonksiyon, eşli seyahatler sırasında bazıları için tehlikeli olabilir :)))

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

Silivri Günlüğü - 72
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 72

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"1000 tane şarkı sözü yazdım" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Zeynep Talu"1000 tane şarkı sözü yazdım"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor. 00:00 Giriş 00:17 Bir günü nasıl geçiyor? 01:11 Pandemi zamanı verimli geçti mi? 03:16 İnsanların yüzlerinde ne görüyor? 10:02 Bir şarkının ilk kıvılcımı nasıl ortaya çıkıyor? 14:15 İlham aldığı şeyler var mı? 15:28 İşinin sevdiği ve sevmediği yönleri neler? 17:46 Yazması çok zor olan bir şarkısı oldu mu? 26:15 Üretimi, çok fazla olaya maruz kalmak etkiliyor mu? 30:18 Müzisyenlerin yaşadığı en büyük sıkıntı nedir? 32:47 Bugünün Türkiye’si bir şarkı sözü olsa nasıl başlardı? 36:34 Kendisini nerelerden takip edebiliriz? 43:30 Kapanış
Ekim 26, 2025
Heisenberg'in bilime katkıları neler? görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraHeisenberg'in bilime katkıları neler?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya! Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız. Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz. Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız? 00:00 Giriş 06:57 Bohr-Kramers-Slater(BKS) teorisi 07:46 Einstein'ın BKS teorisine eleştirileri 13:33 Schrödinger'in dalga mekaniği 18:11 Solvey Konferansı 22:50 Schrödinger ve Goudsmit 43:15 Kapanış
Ekim 23, 2025
Yapay zekanın hızlı gelişimi görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ethem Alpaydın & Prof. Dr. Emrah Safa GürkanYapay zekanın hızlı gelişimiSiemens “Geleceği Merak Edenlere” mottosuyla programımızdaki sponsorluğuna devam ediyor. Teke Tek Bilim programımızın tarih, bilim felsefesi, inovasyon ve keşiflerle dolu yolculuğunda, Siemens mühendisliğinin gücünü ve Siemens teknolojisinin getirdiği olanakları kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirme çabasını hep birlikte deneyimliyor olacağız. Siemens’in yeni kahve makinesi EQ900 Plus, farklı kahve çekirdeklerini birbirine karıştırmamak için özel olarak hazırlanan çift çekirdek haznesi ve 32 farklı çeşit dünya kahvesiyle Teke Tek Bilim programımıza keyif ve lezzet kattı. #işbirliği 00:00 Giriş 01:04 Yapay zekanın hızlı gelişimi 09:28 Yapay zeka hayatımızdaki sosyal ve ekonomik şartları değiştirebilir mi? 13:35 Yapay zekanın hiç yapamayacağı şeyler olacak mı? 19:17 Yapay zeka çok mu hızlı gelişti? 20:34 Yapay zeka bu kadar hızlı gelişmeye devam eder mi? 23:42 Yapay zekada sezgi var mı? 26:15 Yapay zeka sonsuza kadar kendini evrimleştirebilir mi? 29:17 Türkiye olarak yapay zekada ne durumdayız? 35:40 Üniversitelere ayrılan fonlar üniversiteye uzun vadede zarar verir mi? 45:30 Bilimde ve yapay zeka konusunda Türkiye’den umutlu mu? 57:33 Kapanış
Ekim 19, 2025