İstanbul 18°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Hata yapacaksa gençler yapsın

Spor Yazıları

Fatih Altaylı

Kasım 1, 2016

Hata yapacaksa gençler yapsın

Haftanın en önemli olayı hiç şüphesiz Fenerbahçe’nin penaltısı. Penaltı diyen de var, değil diyen de. Siz ne diyorsunuz? - İşin doğrusu, bir maçı ya da genel bir durumu tek bir hakem kararı üzerinden tartışmayı doğru bulmuyorum. Yani bir hakem bir pozisyona yanlış kararla penaltı verebilir veya yanlış kararla penaltı vermeyebilir. Bu pozisyon özelinde soruyorsanız, bence penaltı değil. Eğer bu penaltı ise her maçta, her korner atışında 10 penaltı yapılıyor. Mehmet Topal kardeşim de -ki kendisi 10 numara adamdır- yalan falan da söylemeye tenezzül etmez, maçtan sonra “Pozisyonu televizyonda izlemedim ama ayağıma bir temas vardı” diyor. Sonra televizyonda görüyoruz ki, Mehmet diğer oyuncunun ayağına basmış zıpladıktan sonra, hissettiği temas o. Maçın sıcaklığı içinde yanlış algılamış, farklı algılamış da olabilir. Mehmet Topal’a da bir şey demiyorum. Benim asıl diyeceğim bu hakemle ilgili.   AYDINUS’UN STANDARDI YOK Benim gördüğüm şudur, bu hakem arkadaş ayna karşısında harcadığı zamanı, futbol maçı izleyip, hakemlik çalışarak harcasa daha iyi eder. İyi başladığı hakemlik kariyerini yerlere düşürdü. FIFA kokartını kaybetti. Niye? Çünkü standardı yok. Bu maçta penaltıyı veriyor. Dersin ki, bu hakemin böyle şeylere tahammülü yok, bu böyle okuyan bir hakem. Hayır değil. Bir maç önce buz gibi penaltı yapılmış, benzer bir durumda orada vermiyor. Hep böyle bu çocuk. Kötü hakem. Hakem bile değil. Ve ödül gibi maçlar alıyor sürekli. Genç, gelecek vadeden hakemi koy, hata yapsın, hatasından ders alsın, eyvallah. Ama bu çocuk ders mers alacak tipte değil. Giderek batıyor. Artık belli ki, bu çocuktan ne köy olacak ne kasaba. Zaten kendi de kasabayı terketmiş gibi görünüyor.   TOSİC’İNKİ DE ÇOK KONUŞULDU Özellikle Beşiktaş maçlarında çok hakem hataları olduğu ama hiçbir hakem hatasının Fenerbahçe maçlarında olduğu gibi konuşulmadığını savunanlar var. Bu konuda siz ne diyeceksiniz? - Haksızlık edilmesin. Onlar da çok konuşuluyor. Geçen hafta Beşiktaş’ta Tosic’in yaptığı faul verilmeyip dönen topun gol olması az mı konuşuldu? Fenerbahçeliler’in medya mağduru olma çabasını saygıyla karşılıyorum ama haksızlık da yapılmasın.   5 GOLLÜ GALİBİYET FENERBAHÇE’DEKİ SIKINTILARI HAFİFLETİR Fenerbahçe’yi nasıl buldunuz? Giderek toparlanma sinyalleri görüyor musunuz? - Fenerbahçe maçını izledim ve onca gole rağmen çok umut verici bir tablo göremedim. Karabüksporlu oyuncuların konsantrasyonlarını kaybetmeleri nedeniyle ortada farklı bir skor var ama bu skoru ortaya çıkaran bir futbol yok Fenerbahçe’de. Ama yine de 5 golle kazanmak iyi bir şey. Moraldir. Bu moral sıkıntıları ortadan kaldırmasa da hafifletir, zaman kazandırır. Bu arada unutmayın; Beşiktaş ve Galatasaray da şahane top oynamıyorlar. Onlarda da sıkıntı var. “Eğer M.Topal’a yapılan penaltıysa, her kornerde 10 penaltı yapılıyor. Bu arkadaş ayna karşısında harcadığı zamanı, hakemlik çalışarak harcasa daha iyi eder. Ve ödül gibi maçlar alıyor. Genç, gelecek vadeden hakemi koy, hata yapsın, hatasından ders alsın, eyvallah. Ama bu çocuk ders mers alacak tipte değil”   FULYA’YI HANGİ KULÜP SATTI! Fikret Orman’ın açıklamaları çok sertti. Kendi camiasına göndermeler yaparken hem G.Saray hem de Fenerbahçe’ye sert mesajlar verdi. Niye Türkiye’de yöneticiler birbirine mesaj göndermeden konuşamıyor? - Fikret Orman kendi genel kurul üyelerine hesap vermemek için terbiye sınırları dışına çıkarak rakiplerini gündeme getirdi. Galatasaray arazilerini satıyormuş, Beşiktaş satmıyormuş! Satmıyor çünkü Beşiktaş para eden arazisini herkesten önce sattı. Fulya’yı satan ben miydim? G.Saray mıydı? Üstelik sattın ama hala G.Saray kadar, F.Bahçe kadar borcun var...   O ARAZİ BİLE G.SARAY’IN STADI KADAR PARA EDER G.Saray, stadını bir şekilde yapmış, söyleyip de rencide etmeyecekmiş... Yapma ya! Hadi et bakalım. G.Saray’ın stadından devlet para kazandı para kaybetmedi. Beşiktaş da Boğaz kıyısında İstanbul’un en değerli yerinde Belediye’ye ait bir araziyi bedava alıp stadı kaptı. Sırf o arazi bile G.Saray’ın stadı kadar para eder. Onu niye saklıyor. Tabii kabahat G.Saray yönetimlerinde, getirmiyor bunu gündeme. Bakın sakın yanlış anlamasın kimse, ‘verilmemeliydi’ demiyorum. Elbette verilmeliydi ama sanki sadece G.Saray’a bir şey yapılmış gibi davranmalarına kızıyorum ki, G.Saray üzerinden devlet para kazandığı halde. Keza şimdi yine G.Saray’ın arazileri üzerinden Emlak Konut para kazanacak. Orman’ın asıl derdi kendisinden hesap soran genel kurul. Borçları arttırdığını, Feda diye geldiği yerde borçların azalmak yerine artmaya başladığını genel kurul üyeleri sorsun istemiyor. F.Bahçe ve G.Saray üyeleri bunları soruyor mu diye kızıyor üyelerine. Vallahi G.Saray üyeleri soruyor. Hem de ne sormak. Oysa üç kulübün de borçları birbirine çok yakın. Üstelik G.Saray ve F.Bahçe’nin bu borçları ödeme kapasitesi daha yüksek.   GÜNEŞ KENDİSİNİ İZLESE TAVRINDAN PİŞMAN OLUR Beşiktaş’ta maç sonunda Şenol Güneş yine göndermeler yaptı. Bu kez hedefte yayıncı kuruluş vardı. Ancak yayıncı kuruluş Güneş’in isyan ettiği pozisyonu gösterdi, temiz gözüküyor, Beşiktaşlı futbolcular dahi itiraz etmiyor... - Şenol Güneş iyi hoca, önemli hoca ama ağzından çıkanlar bazen büyüklüğünü gölgeliyor. En kötüsü de rakiplerine saygısı yok. Kendisinden başka herkesi suçluyor. Kendi yönetimini, hakemleri, rakipleri... Bu da Şenol Bey’e yakışmıyor. Allah aşkına biraz izlesin kendini. Vallahi pişman olur tavrından. Yine de Şenol Hoca’yı seviyoruz. Ama başkalarına saygılı olmasını da bekliyoruz.   BEŞİKTAŞ’TA NAZAR VAR, KURŞUN DÖKTÜRSÜNLER Sizce Beşiktaş, G.Birliği önünde neden puan kaybetti? Güneş rotasyonu gerekli miydi? Ve tabii ki sakatlar için ne söyleyeceksiniz? - Beşiktaş’ta nazar var. Kurşun döktürsünler. Vallahi var. Önce Caner, şimdi Talisca. Rotasyon gerekli miydi sorusuna gelince... Ben rotasyona inanmam. En iyi antrenman maçtır diye düşünürüm hep. Sakatlık olur? Sakatlık antrenmanda da olabilir. Oyuncu oynamalı. Çok yorgunsa bir gün izin ver ama takım birlikte oynasın. Takım kültürü gelişsin, takım birbirini ezberlesin diye düşünürüm. Tabii ki, hocası benden daha iyi bilir neyin ne olduğunu ama benim fikrim böyledir. Beşiktaş’ın puan kaybetmesi de dünyanın sonu değil Beşiktaş için. Herkes bir gün bir yerde puan kaybeder. Siz tam puanla şampiyon olan takım gördünüz mü? Gençlerbirliği, Galatasaray’dan da puan alabilirdi ama Galatasaray’ın şansı yaver gitti ve kazandı. Beşiktaş kazanamadı, 1 puanla yetindi. Ona da şükretmeli.   QUARESMA’YA BU GECE ÇOK İŞ DÜŞECEK Beşiktaş’ın Napoli karşısındaki şansını nasıl değerlendiriyorsunuz? İşin doğrusunu söylemek gerekirse ben Beşiktaş’ın Şampiyonlar Ligi’nde bu kadar yüksek performans sergileyeceğini hiç düşünmemiştim. Şu ana kadar topladığı puanlar muazzam. Bu akşam Napoli karşısında ne olur? Bu soruya cevap verecek ferdi vahit olduğunu zannetmiyorum. İlk maç Beşiktaş inanılmaz bir galibiyet elde etmişti. Gönlümüz bunun tekrarından yana. Fakat Beşiktaş’ta önemli iki eksik var; Talisca ve Caner. Oğuzhan ne durumda bilmiyorum. Spor medyası da bu konuda beni çok aydınlatamadı. İyi ve gününde Oğuzhan, Talisca’yı aratmaz. Ama yarım bir Oğuzhan’la işleri çok zor olur. Tabii Caner de hem hücumda hem savunmada büyük kayıp. Ama burada da ikisinin yokluğunu daha az hissetmesini sağlayacak muazzam bir taraftar faktörü var. Beşiktaş bu maçtan 1 puan çıkarırsa Devler Ligi’nde bir üst tura çıkabilir. Bu şans da kapıyı her zaman çalmıyor. Quaresma’ya çok iş düşeceğini düşünüyorum.   BRUMA’YI SATSINLAR “Vaktinde satılmazsa Ribery gibi bedavaya gitmesinden korkuyorum. 20 milyon Euro veren varsa hemen satsınlar. Bruma gibi dönmesi için Sinan’ı da kiraya vermek lazım” Yine Bruma’yı soracağız. Şu anda Sneijder’ı bile kenara koyduk. Galatasaray’da sadece Muslera ve Bruma’nın grafiği dikkat çekiyor. ‘Galatasaray, Riva yerine Bruma’yı satsın, çünkü daha değerli hale geliyor’ diyenler bile var... - Daha önce de söyledim, bu Bruma bu Galatasaray’a fazla gelecek diye. Satılmalı. 20 milyon veren varsa hemen satsınlar. Yoksa zaten bir yıl sonra bedava gidecek. Bruma, İspanya’ya gitti ve başka bir Bruma olarak geri döndü. Korkum Galatasaray’da uzun süre kalırsa eski Bruma’ya dönmesi. Bir diğer korkum da vaktinde satılmazsa Ribery gibi bedavaya gitmesi. Benim asıl bir başka tavsiyem var Galatasaray’a. Sinan Gümüş’ü de kiraya versinler. Bakın Arda, Manisa’ya kiraya verildi, bambaşka bir Arda olarak geri döndü ve şimdi Barcelona’da. Keza Bruma öyle. Belki Sinan da böyle gelişir.   YASİN’E CEZA ANLAMSIZ Yasin’e verilen ceza için yorumunuz nedir? - Futbolcu isyan eder. Kendisine, hocasına kızar. Hocasına yumruk mu attı! Gerçi Yasin’e de son zamanlarda bir haller oluyor ama yine de hırslı oyuncu iyidir. Keşke o hırsı sahaya daha fazla yansıtsaydı diye düşünürüm. Ceza da anlamsız bence. Özür dilemiş, hocasıyla anlaşmış. Büyütmeye gerek yoktu.   EREN’DEKİ DÜŞÜŞ ARAŞTIRILMALI Riekerink sanki bu hafta doğru hamleler yaptı... - Boşuna uğraşmayın, bana Riekerink’i kabul ettiremezsiniz. Bruma o imkansız golü atmasaydı ya da Sabri’nin büyük hatası gol olsaydı, ‘Rikerink konusunda haklı çıkıyorsunuz’ diyecektiniz. Doğru hamle falan yok ortada. Tolga kırmızı görmesin diye çıkarıldı. Peki Josue hamlesi ne kardeşim! Josue bu takımda bu haliyle oy-na-maz... Ben olsam 1-0’dan sonra Eren’i çıkartır, Sabri’nin önüne veya arkasına Cavanda’yı alırdım. Eren’de müthiş düşüş var. Niyesini kimse araştırmıyor ya da konuşmuyor. Abuk sabuk eleştiriler okudum. Yan top gelmemiş de Eren’e bilmem ne! G.Saray 10 küsur korner atmış, hala yan top mu var? Eren sadece birine kafa vurdu. İyi vurdu, o ayrı. Bak kardeşim G.Saray bu yavaş oyunla kazanamaz. 600 küsur pas yapmış, oyunun yüzde 70 hakimi olmuş. Bana ne ya bundan! Yan pas, geri pas, istersen 2 bin 600 pas yap, ne faydası var? Rakip geçiyor 11 kişiyle topun arkasına. Hızlı hücum yoksa gol yok. Türkiye’nin hatta Avrupa’nın en hızlı adamları G.Saray’da ve bu oyuncularla en yavaş topu oynuyoruz.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Vergi verene eziyet, vermeyene hizmet
Köşe Yazıları
Vergi verene eziyet, vermeyene hizmet

Fatih Altaylı

Haziran 9, 2026

Manyaklık
Köşe Yazıları
Manyaklık

Fatih Altaylı

Haziran 8, 2026

Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli
Köşe Yazıları
Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli

Fatih Altaylı

Haziran 5, 2026

  • Videolar

Tümü
Çin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu? görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Kürşad Demirci - Teke Tek BilimÇin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu?Shark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 03:09 Çin’in tarihi 11:32 Bütün Çinliler birbirleriyle anlaşabiliyor mu? 13:38 Çin yazısında belirgin bir değişiklik var mı? 17:40 Çinlilerin ten rengi gerçekten sarımtırak mı? 19:43 İlk Çin İmparatorluğu ne zaman kuruldu? 24:50 “Çin” kelimesi ilk nasıl kullanıldı? 32:42 Dinler peş peşe mi ortaya çıktı, yoksa birlikte mi var oldular? 37:48 Legalizm nedir? 47:34 Çin’de din dağılımı nasıl? 48:45 Nüfusun ne kadarı hangi dine mensup? 53:03 Mançular kimdir? 58:15 Afyon Savaşları 1:04:21 Mango kültürü 1:06:54 Konfüçyüsçülük nedir? 1:14:25 Konfüçyanizm nedir? 1:21:02 Taoizm nedir? 1:24:51 Simyacılar kimdir? 1:25:04 Taocuların cinsellikle ilişkisi ne? 1:26:34 Mohizm nedir? 1:29:46 Çin’de cenaze gelenekleri var mı? 1:30:49 Kapanış #işbirliği
Haziran 7, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!" görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Melis SezenFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 01:15 Ailesi ve Silivri'de geçen çocukluğu 08:07 Küçük ilçede büyümenin avantajları var mı? 10:01 Eğitim hayatı 12:09 Oyunculuğa nasıl başladı? 13:44 Oynadığı diziler ve rolleri 15:53 Set ortamları nasıl? 19:30 Keşke ben oynayabilseydim dediği rol var mı? 21:08 Son zamanlarda beğendiği oyuncu ve diziler var mı? 22:26 Erken biten projelerde hissiyatları nasıl oluyor? 24:45 Parfüm markası anlaşması 34:58 Otomobil merakı 36:53 Yurt dışında Türk sanatçılara ilgi var mı? 41:11 Parfümü yurt dışında da satışa çıkacak mı? 45:29 Devam eden projesi var mı? 51:42 Yönetmenlik yapmak istiyor mu? 53:13 Somer Sivrioğlu'nun sözünü programda kullanmak için izin istemesi 57:01 Önümüzdeki yıllarda yapmak istediği şeyler neler? 59:46 Özel hayatı 1:02:46 Kapanış #işbirliği YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 7, 2026
"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Fatih Altaylı & Bedia Ceylan Güzelce"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:33 Mutlak butlan 03:58 Mardin Bienali 14:14 Kanye West konseri 21:19 Fatih Altaylı bu aralar hangi sanatçıları dinliyor? 22:42 Fatih Altaylı’nın tekrar tekrar izlediği filmler neler? 27:17 Travis Scott konseri gerçekleşti mi? 29:01 Şebnem Ferah konserleri 29:48 Bu yaz yapılacak etkinlikler 43:12 Duvara yapıştırılan muz 50:02 Kapanış #işbirliği
Haziran 5, 2026