İstanbul 19°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Jaguar F Pace vahşi bir kedi

detail banner reklam

Jaguar F Pace vahşi bir kedi

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Kasım 27, 2016

Yazı İçeriği

  • Jaguar F Pace vahşi bir kedi

Jaguar F Pace vahşi bir kedi

Otomobil piyasasının en hızlı büyüyen segmenti, SUV ve hafif SUV’lar olunca, tüm markalar gibi, lüks otomobil piyasasını domine eden oyuncuların bu pazardan pay alma yarışına girmeleri kaçınılmazdı. Aslına bakarsanız oyunu “çamurlu” sahalara taşıyan lüks spor otomobil üreticilerinden ilki 1970’lerin sonunda Lamborghini olmuş ve benim için bir efsane olan LM400’ü üretmişti. Ne yazık ki zaman erkendi ve LM400 cesur ama başarısız bir girişim olarak kaldı. Sonrasında ilk önemli hamle Mercedes’ten geldi dersek yalan olmaz. Daha sonra ABD’deki SUV pazarı heyecan verici hale gelince Almanların iki devi, Mercedes ve BMW neredeyse eşzamanlı olarak bu ülkede kurdukları üretim tesisleri ile X ve M serilerini karşılıklı rekabete soktular. Sonra da farklı boyutlarda SUV’larla rekabeti kızıştırdılar. Spor otomobil üreticileri arasında büyüyen pazara ilk dalan ise Porsche oldu ve 1990’ların ilk yarısında Cayenne ile sporcu, lüks SUV olayına girdi. Porsche’nin doğal rakipleri ise hiç kuşkusuz Maserati ve Jaguar’dı. Bu ikisi uzun süre SUV meselesine mesafeli yaklaştılar. Ancak 2010’lu yıllar gelince her ikisinin de SUV geliştirmeye başladığı ortaya çıktı. Ve her iki marka da peş peşe iki müthiş SUV ile ortaya çıktılar. Bugün burada sizlere Jaguar’ın dünyalar güzeli görüntülü F Pace’ini anlatacağım. Daha önce bu köşeye konuk olan Maserati Levante ile bu haftanın konuğu Jaguar F Pace, hiç kuşku yok ki, lüks SUV pazarının en güzel dizayna sahip iki otomobili. Ön görünümde iki model de başa baş güzellikte. Yandan görünümde Maserati daha güzel ve daha sporcu duruyor. Arkadan bakınca ise Jaguar F Pace hiç kuşku yok ki, sektörün en güzel görüntülü SUV’u. Jaguar’ın efsanevi güzellikteki spor otomobili F Type’la aynı adı taşımasının yanı sıra aynı DNA’ya en azından görüntüde sahip olduğunu göstermek istercesine, F Pace arka görünümünü F Type’dan çok şık biçimde almış. Önden ise Jaguar’ın yeni tasarım konseptine uygun olarak yapılmış ve vahşi bir kedinin açık ağzını andıran ızgara, tüm diğer Jaguar modellerinden daha çok F Pace’e yakışmış. Yan altlardaki havalandırma delikleri ise vahşi kedinin ağzının iki yanından çıkan köpek dişleri gibi. Tasarım bir bütün olarak kusursuz ve güzel. F Pace’in içine bindiğiniz zaman hafif bir hayal kırıklığı söz konusu olabilir. Çünkü dış tasarımdaki iddialı duruş içeriye tam anlamıyla yansımamış. Açıkçası insan içeride de Jaguar’ın lüks sedan XJ serisinde yarattığı sporcu havayı bekliyor. Ama ne yazık ki yok. Güzel mi? Güzel... Kaliteli mi? Kaliteli... Şık bir dashboard’un ortasında geniş bir ekran var. Kullanım kolaylığı müthiş. Modern teknoloji getirilirken, eski alışkanlıklar da fazla zorlanmak istenmemiş. Analog görüntülü yarı dijital gösterge tablosu şık. Ancak fonksiyonları çok ileri düzeyde değil. Jaguar F Pace’te vites kolu yok. Onun yerine Jaguar’ın artık alametifarikası haline gelen yuvarlak vites butonu var. Kullanım kolaylığı müthiş. F Pace’in bence en önemli yönü de bu. Çok basit ve çok kullanıcı dostu. İç mekân kalitesi kusursuz. Maserati Levante kadar şık olmadığı kesin. Ama çok kaliteli. Deriler, ahşaplar, metal aksam çok başarılı bir biçimde bir araya getirilmiş. Elektrikli koltuklar ultra konforlu. Kosifler Oto’nun bana denemem için yolladığı F Pace, modelin 2 litre dizel motorlu olanı. Yani 180 beygir güç ve 430 nm’lik hayli iyi bir torka sahip olanı. Ancak 3 litrelik 300 beygirlik dizel ve yine 3 litrelik 340 ve 380 beygirlik benzinli motorlar da mevcut. 3 litre dizel modelde 700 nm’lik muazzam bir tork olduğunu da hatırlatayım. Kullandığım model R denilen donanım seviyesine sahipti ve bu da hemen hemen en iyi donanım anlamına geliyor. F Pace’in çalıştırma düğmesine basınca kabinin içine hafif bir dizel gürültüsü gelmiyor değil ama rahatsız edici bir düzeyde olduğunu söylersek abartmış oluruz. Sürüş seçeneğini sportife ve vites butonunu da S moduna alıp gaza basınca F Pace hızlıca ileri doğru atılıyor. 10 saniyenin altında bir sürede 100 kms sürate çıkıveriyor. 140 kms’ye kadar gayet iyi akselere olan F Pace daha sonra ivmesini kaybetmeye başlıyor. 170-180 kms‘den sonra iyiden iyiye ağırlaşıyor. 208 kms’lik son sürati görmek bana nasip olmadı. Ancak normal sürat aralıklarında hiç sorun yok. Ancak motorda niye olduğunu anlamadığım bir titreşim vardı. Daha önce kullandığım F Pace’lerde rastlamadığım bu titreşim, büyük ihtimalle bu test aracının hor kullanılmış olmasına bağlı bir durum olsa gerek diye düşünüyorum. F Pace’in viraj kabiliyeti ise bir SUV’dan çok bir spor otomobili andırıyor. Şahane dönüyor. Keskin virajlarda ve köşe dönüşlerinde de çok çok başarılı. Sürüş dinamikleri açısından Maserati Levante ile çok benzer özellikler taşıyor. Tabii F Pace’te Maserati’nin V6 benzinli motoru gibi Ferrari tarafından üretilmiş bir “Top” motor seçeneği yok ama fiyatları da aynı oranda farklılık gösteriyor. FİYATI 400 BİN TL Her ne kadar bir arazi aracı gibi görünmese de arazide de optimum bir performansa sahip. Kötü araziler için yüksekliği ve yaklaşma açıları uygun. İyi bir arazi lastiği ile araziye de uyum sağlayacağı kuşkusuz. F Pace’in fren performansı da başarılı. Soğutmalı disk frenler ıslakken de, fazla ısındığı zaman da performansından bir şey kaybetmiyor. Güvenilir frenleri var. Sonuç olarak F Pace yeni vergiler öncesi 400 bin TL civarındaki fiyatıyla Maserati Levante’ye daha ucuz bir alternatif olarak güzel fiyatlandırılmış. Tek şanssızlığı Türkiye’nin şu andaki ruhi ve ekonomik durumu olabilir. YAKIT TÜKETİMİ 8 LİTRE İLE BAŞARILI Jaguar’ın Hintli patronlarıyla kaydettiği aşamanın iyi bir örneği olan F Pace, oldukça da tutumlu. Yüz kilometrede 8 litre civarında yakıt tüketimi böyle bir araç için çok çok iyi denilebilir. F PACE’TE 2 LİTRELİK MOTOR DA KULLANILMALI F Pace’te benim anlamadığım ve Jaguar’ın neden yapmadığına anlam veremediğim bir şey var. Jaguar’ın yeni 2 litrelik muhteşem motorunu F Pace’te niye kullanmamışlar? Çok çok iyi performansı olan bu motorun F Pace’te oldukça iyi bir sonuç vereceğini düşünüyorum. Umarım ileride bu motoru kullanırlar. Ya da kimbilir belki daha da lüks bir J Pace düşünüyorlardır. O motoru da ona saklamış olabilirler.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

Silivri Günlüğü - 72
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 72

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"1000 tane şarkı sözü yazdım" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Zeynep Talu"1000 tane şarkı sözü yazdım"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor. 00:00 Giriş 00:17 Bir günü nasıl geçiyor? 01:11 Pandemi zamanı verimli geçti mi? 03:16 İnsanların yüzlerinde ne görüyor? 10:02 Bir şarkının ilk kıvılcımı nasıl ortaya çıkıyor? 14:15 İlham aldığı şeyler var mı? 15:28 İşinin sevdiği ve sevmediği yönleri neler? 17:46 Yazması çok zor olan bir şarkısı oldu mu? 26:15 Üretimi, çok fazla olaya maruz kalmak etkiliyor mu? 30:18 Müzisyenlerin yaşadığı en büyük sıkıntı nedir? 32:47 Bugünün Türkiye’si bir şarkı sözü olsa nasıl başlardı? 36:34 Kendisini nerelerden takip edebiliriz? 43:30 Kapanış
Ekim 26, 2025
Heisenberg'in bilime katkıları neler? görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraHeisenberg'in bilime katkıları neler?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya! Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız. Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz. Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız? 00:00 Giriş 06:57 Bohr-Kramers-Slater(BKS) teorisi 07:46 Einstein'ın BKS teorisine eleştirileri 13:33 Schrödinger'in dalga mekaniği 18:11 Solvey Konferansı 22:50 Schrödinger ve Goudsmit 43:15 Kapanış
Ekim 23, 2025
Yapay zekanın hızlı gelişimi görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ethem Alpaydın & Prof. Dr. Emrah Safa GürkanYapay zekanın hızlı gelişimiSiemens “Geleceği Merak Edenlere” mottosuyla programımızdaki sponsorluğuna devam ediyor. Teke Tek Bilim programımızın tarih, bilim felsefesi, inovasyon ve keşiflerle dolu yolculuğunda, Siemens mühendisliğinin gücünü ve Siemens teknolojisinin getirdiği olanakları kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirme çabasını hep birlikte deneyimliyor olacağız. Siemens’in yeni kahve makinesi EQ900 Plus, farklı kahve çekirdeklerini birbirine karıştırmamak için özel olarak hazırlanan çift çekirdek haznesi ve 32 farklı çeşit dünya kahvesiyle Teke Tek Bilim programımıza keyif ve lezzet kattı. #işbirliği 00:00 Giriş 01:04 Yapay zekanın hızlı gelişimi 09:28 Yapay zeka hayatımızdaki sosyal ve ekonomik şartları değiştirebilir mi? 13:35 Yapay zekanın hiç yapamayacağı şeyler olacak mı? 19:17 Yapay zeka çok mu hızlı gelişti? 20:34 Yapay zeka bu kadar hızlı gelişmeye devam eder mi? 23:42 Yapay zekada sezgi var mı? 26:15 Yapay zeka sonsuza kadar kendini evrimleştirebilir mi? 29:17 Türkiye olarak yapay zekada ne durumdayız? 35:40 Üniversitelere ayrılan fonlar üniversiteye uzun vadede zarar verir mi? 45:30 Bilimde ve yapay zeka konusunda Türkiye’den umutlu mu? 57:33 Kapanış
Ekim 19, 2025