İstanbul 18°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Alırsın Ford olursun Lord

Otomobil Yazıları

Fatih Altaylı

Aralık 4, 2016

Alırsın Ford olursun Lord

Otomobil Editörümüz Hakan Özenen arayıp “Ford Edge denemek ister misin?” deyince şaşırdım, “O da ne?” dedim gayri ihtiyari. Amerikan Ford’un Amerikan pazarı için bayağı güzel orta boy bir SUV yaptığını biliyordum, ama kıta farkı nedeniyle adına pek aşina değildim doğrusu. “Amerika’da üretilen Ford mu bu?” diye sordum. “Ta kendileri” dedi. Allah biliyor ya şaşırdım. Ford’un Amerika Birleşik Devletleri’nde özellikle sportif kamyonet pazarında müthiş bir üstünlüğü ve yıllardır süregelen ve süregidecek gibi duran bir hâkimiyeti var. Şahane kamyonetler yapıyorlar. F-150, F-250, F-350, F-450 süper kamyonetler. Benim favorim ise muhteşem diyebileceğim “Raptor”. SUV’larda ise aynı oranda bir başarıları bana göre yoktu. Range Rover çakması gibi duran Flex, bir ara Türkiye pazarını da deneyen Explorer ve devasa Expedition, benim göbeğimi titreten SUV’lardan asla olmadı. Ya da şöyle diyeyim; hiçbir FORD SUV’u 1970 ve 1980’lerin Bronco’su gibi heyecan verici olamadı. Edge ile ilgili ise ne olumlu, ne de olumsuz hiçbir fikrim yoktu. Bu yüzden de “Gelsin de görelim” dedim. Geldi... Gördüm... İlk izlenimim olumlu. Dışarıdan çok kaliteli duruyordu. Dizayn Amerikan standartlarının üzerinde. Zaten Avrupa ve Uzakdoğu esintileri taşıyor. Önden bakınca havalandırma ızgarası biraz Hyundai Tucson gibi. “Biraz” demem kibarlıktan. Bayağı bayağı benziyor. Daha kaliteli duruyor ama çizgiler çok benziyor. Yandan hayli özgün ama sonçta SUV çizgileri. Arkadan bakınca ise çok ama çok şık. Ama Renault gibi. Yeni Megane veya Talisman’a çok benziyor arka lambalar. Aynen onlar gibi ortada birleşiyor. Uçlarda ise Mondeo ile aynılaşıyor. Renault’nun Espace’in arkasına yapması gerekip de yapmadığı tasarımı Ford Edge’e yapmış desem yeridir. Dış görünüm kalite ve “Pahalı otomobil” hissini uyandırıyor. Hiç sorun yok. Bayağı bayağı güzel. İçine binmeye kalkıştığınız anda bu kalite hissi pekişiyor. Ağır kapılar, çok oturaklı bir biçimde açılıp daha da oturaklı bir biçimde kapanıyor. Sanki bir Mercedes, BMW ya da Lexus kapısı gibi. Yemin ederim şaşırıyorum. Amerika için orta sınıf sayılabilecek bir Amerikan otomobilinden bu kaliteyi beklemiyor insan. En azından ben beklemiyorum. Aynı durum iç mekânın tamamında da sürüyor. Kötü görünen, kalitesiz duran, gözü rahatsız eden hiç ama hiçbir şey yok. Bir Amerikan’dan çok üst segment bir Alman otomobilinin içi gibi. Logoları görmesen Mercedes veya BMW zannedebilirsin. Çok pahalı birkaç Amerikan otomobili dışında bu kadar kaliteli ve zevkli Amerikan otomobili iç dizaynı görmedim desem yeridir. Deri koltuklar şık. Derisi de kaliteli. Amerikanların genelde kullandığı pandizot kalitesindeki deri döşemelerden çok farklı. Dikişler bile gayet iyi. Dijital gösterge tablosu detaylı ve özenli. Dashboard’un ortasında kocaman bir bilgi ekranı var. Hem dokunmatik olarak kullanılabiliyor, hem de direksiyon üzerinden kumandası mümkün. İç mekândaki tek olumsuzluk da o bölgede. Ekranın altında Sny imalatı bir müzik sistemi var. Sistem ses kalitesi olarak çok iyi ancak plastik kalitesi otomobilin genelindeki kaliteden biraz uzak. Otomobilin pek çok fonksiyonuna sesle de kumanda etme özelliği var, ama ben bu fonksiyonu hiçbir otomobilde kullanmayı beceremedim. Edge’in ön camınında da aynı Range Rover’larda olduğu gibi buz çözücü rezistans olduğunu söylemem lazım ki, hayli faydalı bir fonksiyon. Ford Edge’in bir başka önemli özelliği ise bagaj bölümünün aşırı genişliği. Sınıfındaki tüm araçlardan daha büyük diyeceğim bir bagaj bölümü var, ama acaba bu Edge hangi sınıfa girer diye sorarsanız yemin ederim ben de bilemedim. Kimileri Mercedes GLE ve BMW X3’e rakip diyor ama onlardan daha büyük gibi. Ben daha çok Mercedes’in eski ML serisine benzettim desem yeridir. Ford Edge’in sürüşüne gelirsek. Bayağı keyifli bir otomobil. En şaşırtıcı olan tarafı sessizliği. Otomobilin içinde dışarıdan gelen çıt sesi bile yok neredeyse. Bunun nedenini sorarak öğrenebildim. Yalıtımla bile sağlanamayacak bu sessizliğin nedeni, otomobilin içine hoparlörlerle insan kulağının duyamayacağı bir frekansta ses verilmesi ve bu sesin dışarıdan gelen motor sesi dahil tüm gürültüleri kırarak otomobili sessiz hale getirmesiymiş. Ahantarsız giriş özelliğiyle içine girdiğiniz otomobili çalıştırdığınız zaman hemen hemen hiçbir ses duymuyorsunuz. Keza titreşim falan da yok. Gaza bastığınız zaman İngilizlerin “smooth” dediği türden “yumuşak” bir sürüşü var. Tork yeterli. Hızlanma iyi. Hani bizim çocukluğumuzda “Alırsın Ford, olursun Lord” diye bir laf vardı ya, tam öyle bir otomobil olmuş Edge. Tek handikapı fiyatı. En iyi donanım seviyesi olan Titanium’da fiyat 85 bin dolar. Hatta 90’a yaklaşıyor. Bu fiyat aralığıyla tüm kalitesine rağmen Alman rakipleriyle baş etmesi Türkiye pazarında zor görünüyor. Edge’in ABD’de sınırsız denebilecek motor seçeneği var. Edge’in Türkiye’ye ithal edilen versiyonu ise 2 litrelik 180 beygir güç üreten motorlu olanı. Ve gayet başarılı.   GÜCÜNE GÖRE TÜKETİMİ İYİ Edge’in frenleri de oldukça başarılı. Son sürati ise 190 kms’ler civarında. Belki uzun düzlüklerde 200’ün üzerine çıkabilir ama gerek de yok zaten. Yakıt ekonomisi ise boyuna ve verdiği güce oranla hiç fena değil. 100 kilometrede 8 litre civarında tüketim Amerika’da üretilmiş bir otomobl için inanılmaz bir rakam. Açık söylemek gerekirse Ford, Edge ile kendini aşmış. TEKNOLOJİDE EKSİĞİ YOK GİBİ Teknolojinin sunduğu tüm özelliklere sahip. Aktif cruise kontrol, şerit tutma asistanı, şerit dışına çıkınca uyarı sistemi, elektrik destekli direksiyon gibi premium otomobillerde olan tüm artılar mevcut. Navigasyon sistemi Türkçeleştirilmiş ve gayet iyi ama bence artık cep telefonlarının navigasyonları otomobillerdekilere oranla çok daha iyi olduğu için otomobillerde niye hâlâ navigasyon var anlamıyorum. Üstelik cep telefonlarındakiler çok daha kolay update ediliyor. Gösterge tablosunda hayli detaylı bilgiler mevcut ama doğruyu söylemek gerekirse fazlaca yazı ve sembol var. Ben yaşlarda gözler de hafiften bozuk olunca onca bilgi ve kargaşa göz yoruyor. Hangi sürücü bu bilgilerin tamamına ihtiyaç duyuyor, merak ediyorum.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Vergi verene eziyet, vermeyene hizmet
Köşe Yazıları
Vergi verene eziyet, vermeyene hizmet

Fatih Altaylı

Haziran 9, 2026

Manyaklık
Köşe Yazıları
Manyaklık

Fatih Altaylı

Haziran 8, 2026

Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli
Köşe Yazıları
Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli

Fatih Altaylı

Haziran 5, 2026

  • Videolar

Tümü
Çin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu? görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Kürşad Demirci - Teke Tek BilimÇin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu?Shark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 03:09 Çin’in tarihi 11:32 Bütün Çinliler birbirleriyle anlaşabiliyor mu? 13:38 Çin yazısında belirgin bir değişiklik var mı? 17:40 Çinlilerin ten rengi gerçekten sarımtırak mı? 19:43 İlk Çin İmparatorluğu ne zaman kuruldu? 24:50 “Çin” kelimesi ilk nasıl kullanıldı? 32:42 Dinler peş peşe mi ortaya çıktı, yoksa birlikte mi var oldular? 37:48 Legalizm nedir? 47:34 Çin’de din dağılımı nasıl? 48:45 Nüfusun ne kadarı hangi dine mensup? 53:03 Mançular kimdir? 58:15 Afyon Savaşları 1:04:21 Mango kültürü 1:06:54 Konfüçyüsçülük nedir? 1:14:25 Konfüçyanizm nedir? 1:21:02 Taoizm nedir? 1:24:51 Simyacılar kimdir? 1:25:04 Taocuların cinsellikle ilişkisi ne? 1:26:34 Mohizm nedir? 1:29:46 Çin’de cenaze gelenekleri var mı? 1:30:49 Kapanış #işbirliği
Haziran 7, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!" görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Melis SezenFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 01:15 Ailesi ve Silivri'de geçen çocukluğu 08:07 Küçük ilçede büyümenin avantajları var mı? 10:01 Eğitim hayatı 12:09 Oyunculuğa nasıl başladı? 13:44 Oynadığı diziler ve rolleri 15:53 Set ortamları nasıl? 19:30 Keşke ben oynayabilseydim dediği rol var mı? 21:08 Son zamanlarda beğendiği oyuncu ve diziler var mı? 22:26 Erken biten projelerde hissiyatları nasıl oluyor? 24:45 Parfüm markası anlaşması 34:58 Otomobil merakı 36:53 Yurt dışında Türk sanatçılara ilgi var mı? 41:11 Parfümü yurt dışında da satışa çıkacak mı? 45:29 Devam eden projesi var mı? 51:42 Yönetmenlik yapmak istiyor mu? 53:13 Somer Sivrioğlu'nun sözünü programda kullanmak için izin istemesi 57:01 Önümüzdeki yıllarda yapmak istediği şeyler neler? 59:46 Özel hayatı 1:02:46 Kapanış #işbirliği YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 7, 2026
"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Fatih Altaylı & Bedia Ceylan Güzelce"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:33 Mutlak butlan 03:58 Mardin Bienali 14:14 Kanye West konseri 21:19 Fatih Altaylı bu aralar hangi sanatçıları dinliyor? 22:42 Fatih Altaylı’nın tekrar tekrar izlediği filmler neler? 27:17 Travis Scott konseri gerçekleşti mi? 29:01 Şebnem Ferah konserleri 29:48 Bu yaz yapılacak etkinlikler 43:12 Duvara yapıştırılan muz 50:02 Kapanış #işbirliği
Haziran 5, 2026