İstanbul 21°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Derbi Galatasaray'ı Özbek'ten Kurtarabilir

Spor Yazıları

Fatih Altaylı

Nisan 12, 2017

Derbi Galatasaray'ı Özbek'ten Kurtarabilir

“Dursun Özbek hemen seçime gitmeli. En azından yeni işi bilen bir yönetimle yola devam etmeli, ille edecekse veya başka aday yoksa... Benim tek umudum Fenerbahçe. Gelip Galatasaray’a kendi sahasında 5 atarlarsa belki bu yönetimden kurtuluruz.” Galatasaray’ın, Başakşehir karşısında zorlanacağı düşünülüyordu ama bu kadar ezileceğini herhalde kimse tahmin etmezdi. Galatasaray, son zamanlarda böylesine kötü hallere hiç düşmemişti. Siz neler söyleyeceksiniz? - Maçtan önce ben de sizin gibi düşünüyordum. Hatta Ali Dürüst ile telefonda konuştuk. Bu maçın çok önemli olduğunu, alırsak Şampiyonlar Ligi kapısını açacağımızı düşünüyorduk. Zor maç olacaktı ama Galatasaray kazanabilirdi. Maç öncesi fikrim buydu çünkü Başakşehir’de bir miktar gerilim de vardı. Galatasaray ise daha planlı oynamaya başlamıştı. Ancak maç başlayıp kadrolar belli olunca maçı birlikte izlediğimiz Fatih Kuşçu’ya “Fark yiyeceğiz” dediğimde maçın 7. dakikası falandı. Çünkü Tudor, kadro seçiminde büyük bir faciaya imza atmıştı. Galatasaray’ın en önemli kozları sahada yoktu. Tamamen yanlış bir diziliş vardı. Kimse oynaması gereken yerde oynamıyordu. Fark ilk 10 dakikada “Geliyorum” dedi. NASUHİ SEZGİN’LERLE YÜRÜMEDİĞİ ORTADA - Başkan Dursun Özbek ve yönetim istifa etmeli mi? - Hemen seçime gitmeli. En azından Dursun Başkan yeni işi bilen bir yönetimle yola devam etmeli, ille edecekse veya başka aday yoksa. Nasuhi Sezgin’lerle, Eşref Alaçayır’larla bu iş yürümez. Yürümediği de ortada. Benim tek umudum Fenerbahçe. Gelip Galatasaray’a kendi sahasında 5 atarlarsa belki bu yönetimden kurtuluruz. SÜREN, DÜRÜST VE ALBAYRAK YÖNETİMDE OLMALI - Galatasaray ne yapmalı, nasıl yapmalı? Yeni sezona nasıl hazırlanmalı? - Galatasaray, güle oynaya uçuruma doğru gidiyor. Şuursuz, bilinçsiz, olan bitenin farkında olmayan, kendini kandıran bir genel kurulu var. Bu rezil yönetimden ya da yönetimsizlikten çok memnunlar. Her şeyi “Ben yaptım” diyen başkan bayılıyor o genel kurulun büyük bölümü. Evet, her şeyi başkan yaptı. Bu rezaletin sorumlusu doğru düzgün bir yönetim kurulu olmayan bu başkan ve bu başkana bayılan genel kurulun önemli bir bölümü. Galatasaray’ın giderek Fenerbahçe’nin yönetim anlayışını benimsediğini görmeyen ve uçuruma giden kulübün halinden memnun görünen genel kurul. Galatasaray’ın yapması gereken ilk iş bu yönetimsizlikten kurtulmak! Başkan Özbek eğer insan içine çıkabilmek istiyorsa hemen seçim kararı almalı. İstiyorsa yine aday olsun. Hatta başka aday yoksa bile seçime gitmeli ve kendine doğru düzgün bir yönetim kurmalı. Ali Dürüst, Abdurrahim Albayrak, Hakan Üstünberk gibi aklı başında, bu işleri bilen adamlarla bir yönetim kurmalı. Sportif A.Ş. yönetimi doğru düzgün isimlerden oluşmalı. Kardeş sultası, aile yönetimi bitmeli. Oraya Ebru Köksal gibi UEFA ilişkileri iyi olan birileri gelmeli, Faruk Süren gibi ufku açık saygın isimler orada yer almalı. Mete İkiz ya da Mete Başol gibi mali işlere hakim birisi orada olmalı. Başkan yine inşaat işleri ile ilgilensin ama birileri de bu kulübün sportif tarafını toparlasın. Başkanın yanına da inşaat, imar emlak konularında yardımcı olacak yöneticiler olmalı. Mesela o noktada Tayfun Uzunova gibi bir isim çok iyi olur diye düşünüyorum. MUSLERA’YA DEĞİL TARAFTARA ÜZÜLÜRÜM - Camia ve taraftar en çok Muslera’ya üzülüyor. Böyle bir kaleciyi böyle bir defans önünde oynatmak suç değil mi? - Ben taraftara üzülüyorum Muslera’ya falan değil. Muslera işini yapıyor ve parasını alıyor. Üstelik de kahraman oluyor. Takımı yense de, yenilse de! Ama taraftar öyle mi? Para verip bilet alıyor, kombine alıyor, para verip evine dekoder alıyor. Atkı alıyor, forma alıyor ama sonunda rezil olan bir takımın taraftarı olarak eve boynu bükük gidiyor. Alay konusu oluyor. Televizyonu açsa, gazeteye baksa deliriyor. Ben sadece taraftar için üzülüyorum. TUDOR’UN YAPTIĞI REZALETİN AĞABABASI - Tudor’un sahaya çıkardığı kadro için ne söyleyeceksiniz? - Rezaletin ağababası. Zihinsel engelli birini teknik direktör yapsan o böyle bir şey yapmaz! Hadi Sneijder yok. Peki, Podolski niye yok. Podolski, takımın en önemli oyuncusu haftalardır. Linnes niye sol bekte? Semih niye sağ bekte? “Gönderin, hiçbir işe yaramaz” dediğin ve kovduğun Chedjou niye stoper? Semih mi, Cavanda mı oynar orada? Ki Cavanda son maçında gayet iyi. Hadi onu oynatmadın bari Sabri’yi al oraya. Ya da Linnes’i ille oynatacaksan orijinal yerinde oynat. Sol beke de Carole’ü koy. O da olmuyorsa Hakan Balta’yı koy. Yasin haftalardır dökülüyor. Podolski mi yoksa Yasin mi oynar orada? 4 forvetle sahadasın. Çok sevdiğim bir dostumun bir lafı vardır, “Çok seks yapmakla çok çocuk olmaz” diye. 4 forvet koyunca zannediyor ki çok gol atacak. Böyle yapınca orta sahayı veriyorsun rakibe. Galatasaray’ın en büyük gücü orta saha ama orta saha yok. 4-2-4 oynuyor takım, yuh!.. Hadi bu salaklığı yaptın. Daha 10. dakikada farkın sinyalleri geliyor. Hemen değişiklik yap. Şart mı 3-0 olmasını beklemek! Belli ki iş oraya gelecek zaten. 3-0’dan sonra Sneijder’i alsan ne olur, Podolski’yi alsan ne olur! 20 dakikada 4 gol mü atacak bu takım? Basit bir soru sorayım... Diyelim ki, Galatasaray transfer yapacak ve hocanın önüne bir liste koydular “Bu oyuncuları alabiliriz” diye. O listede Galatasaray’daki tüm oyuncular var. ‘ÖZBEK BİRADERLER’LE BU OLUR Tudor efendi acaba o listeden Sneijder’ı, Podolski’yi mi transfer etmek ister Galatasaray’a; yoksa sahaya sürdüğü oyuncuları mı? Tam bir facia ama diyorum ya, yönetim kabahati hep bunlar. Bir hoca tek başına bırakılmaz. Koca Galatasaray, kariyeri olmayan bir hocaya bu kadar teslim olmaz. Hoca dediğinle oturulur, konuşulur, tartışılır. Terim gibi bir hoca varken bile yönetim hep hocayla beraberdi. Onların da desteğe, akla, ortak düşünceye ihtiyacı var. Üstelik de Tudor bir Mourinho değil. Yönetim iyi olmazsa Mancini gibi bir star hoca bile başarılı olamıyor, gördük. Bu yönetimle bu kadar. ‘Özbek biraderler’le bu olur. Kimse başka bir şey beklemesin. ‘BAK BEN SNEİJDER’I BİLE KESİYORUM’ DİYE MESAJ VERİYOR - Tudor’un, Sneijder’a gösterdiği tavır Aykut Kocaman’ın Alex’e gösterdiği tavır ile aynı değil mi? - Tudor’un, tavrının aptalca olduğunu birkaç haftadır tekrarlıyorum. Tipik kompleksli, rahatsız, hasta ruhlu bir teknik direktörlük anlayışı. Benzetmeniz de çok yerinde. Bu zavallı, ezik, kişiliksiz, kendine güvensiz teknik direktör anlayışıdır. Takımın en önemli adamı kimse, ben onu keserim. Böylelikle kendimi kanıtlarım. “Bak ben Sneijder’ı bile kesiyorum. Benim otoritemi tartışamazsınız” demek için yapılmış kompleksli adam tarzı. Tam bir dangalaklık. Biraz düzgün bir adam bilir ki, bir teknik adam otoritesini yıldızları keserek değil, yıldızları yıldız gibi oynatarak pekiştirir. Ama burada suçlu Tudor değil. Suç tamamen yönetimde! Ortada Sneijder veya diğer yıldızlarla teknik adam arasında bir sorun varsa veya bir sorun oluşmaya başlamışsa bunu yönetimler çözer. Hoca ile konuşur, oyuncu ile konuşur, bunları bir araya getirir, kaynaştırır, soruna el koyar. Ama Dursun ve kardeşinin böyle bir şeyi yapma imkanı yok. Çünkü dünyadan bihaber iki gariban bunlar. Rüyalarında görmeyecekleri bir yerdeler, Galatasaray’ın başındalar ve nerede olduklarının farkında değiller. Onlar anca inşaattan, salon yapmaktan, imardan, araziden bahsederler. Onlar kim Galatasaray’ı yönetmek kim... KOMPLEKSLİ VE RAHATSIZ OLDUĞUNU BİLEMEZDİM - Bazıları sizin Tudor’u doğru tercih olarak gördüğünüzü söylüyor. - Söylediklerimi iyi dinlemeyenler veya iyi okumayanlardır onlar. Ben Riekerink’i en çok eleştiren ve gelişine karşı çıkmış biri olarak “Sezon ortasında Riekerink’i yollamak yanlış” diye 40 kere söyledim. Hem televizyonda hem burada... Tudor içinse “Sezon ortasında alınabilecek en iyisi. Ligi biliyor hiç değilse” dedim ama kompleksli ve rahatsız olduğunu bilemezdim. Büyük takım hocası olmak, olabilmek başka bir şey. Tudor’da o kumaş yokmuş. O küçük iddiasız takımların büyük hocası olabilir ama büyük takım hocası olabilme şansını kullanamadı. Olamazmış demek ki! GÜZEL FUTBOL LYON MAÇINA YANSIR - Haftanın en güzel maçı Trabzon- Beşiktaş arasındaydı. Bu futbolda teknik direktörlerin etkisi var mı? - Muazzam bir maçtı. Ekran başından kalkamadım. Premier Lig’i aratmayan bir maç oldu. Her anı heyecan dolu... Gollü ve iki takımın da çok efendice, futbol dışına zerre çıkmadan oynadığı şahane bir maçtı. Her hafta bu düzeyde bir maç olsa ligimizin değeri katlanır ama nerede? Bu yıl izlediğimiz ilk ve tek güzel maçtı. Her iki takımı da, her iki teknik direktörü de kutlamak lazım. Elbette ki, hocaların katkısı büyük bu oyuna... Ve bakın maç o kadar güzel oldu ki, yenilgiye tahammülü olmayan Trabzonspor taraftarı bile maç sonunda iki takımı da alkışladı. Gerçek bir futbol şöleniydi. Ama aslında hakkı beraberlikti. Trabzonspor böyle oynamaya devam ederse, Yanal konsantrasyonunu kaybetmezse Trabzonspor seneye şampiyonluğun en güçlü adayıdır. Fenerbahçe ve Galatasaray’dan bu yönetimleriyle cacık olmaz. Beşiktaş ve Trabzonspor şampiyonluk için kapışırlar. İnşallah Beşiktaş’ın bu güzel oyunu Lyon maçına da yansır. Bu arada bir şey söylemek istiyorum. Atiba 35 yaşında ve yılda 1 milyon Euro’ya oynuyor. Oynadığı oyuna bak. Galatasaray’da ise açlık sınırı 2 milyon Euro ve Galatasaraylı futbolcuların oynadığı futbola bak. Bunu da bir kenara yazın. G.SARAY BIRAKTI BAŞAKŞEHİR OYNADI - Başakşehir için neler söyleyeceksiniz? - Galatasaray’ın Adana maçındaki farklı galibiyetine herkes övgüler düzerken ben burada ne dedim? “Lig sonuncusu ve çok kötü bir takımı yendik diye sevinmeyelim. Galatasaray bir halt oynamadı” demedim mi? “Bu maç ölçü olmaz” demedim mi? Açın, söylediklerim orada duruyor. Başakşehir, Adana değildi ve gördük günümüzü. Başakşehir akıllı oynadı. Silahlarını doğru kullandı ama mesele Başakşehir’de değil. Galatasaray bıraktı, Başakşehir oynadı. Orta sahayı teslim ettin. Sağ ve sol beklerin çuval gibi oynadı. Hal böyle olunca Başakşehir 4 attı. Aslında biraz şansları yaver gitse 7 olurdu maç. Başakşehir her 90 saniyede bir atak yapmış Galatasaray’a. İlk yarı Galatasaray’ın kaleyi bulan şutu yok. Attığı toplam şut 1. Aynı dilimde Başakşehir’in kaleyi bulan şutu 5. Attığı şut 9.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil
Köşe Yazıları
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil

Fatih Altaylı

Haziran 14, 2026

Özgür Özel ile sohbet
Köşe Yazıları
Özgür Özel ile sohbet

Fatih Altaylı

Haziran 12, 2026

Yeşilyurt vakası olmasın!
Köşe Yazıları
Yeşilyurt vakası olmasın!

Fatih Altaylı

Haziran 11, 2026

  • Videolar

Tümü
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum" görseli
2 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Nihat SırdarFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 02:49 Radyoculuğa nasıl başladı? 11:49 "Nihat'la Sivrisinek" programı nasıl başladı? 15:35 Best FM'den nasıl ayrıldı? 21:39 Kafa Radyo'ya nasıl başladı? 29:27 "90'lar Kafası" etkinlikleri 36:12 Nihat Sırdar'ın klasik otomobilleri 39:51 Kanaltürk'teki gece programları 49:03 Nihat Sırdar'ın yazdığı kitaplar 54:50 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 14, 2026
Tanrı, insanların yarattığı bir efsanedir görseli
2 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ahmet Arslan & Fatih Altaylı - Teke Tek BilimTanrı, insanların yarattığı bir efsanedirShark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 05:47 Neden iyimser olmalıyız? 14:48 Yaratılan efsaneler nelerdir? 26:15 Kuzey Kore nasıl değişmeden kalabildi? 28:51 Matematik Köyü nasıldı? 34:17 Söyledikleri sonrasında tepki geliyor mu? 42:10 Dinlere inananlarda bir azalma var mı? 47:52 Avrupa'da dinin zayıflamasında kilisenin etkisi var mı? 1:00:34 Allah'ın “İnsanı neden yarattın?” sorusuna cevabı 1:04:05 Kapanış #işbirliği
Haziran 14, 2026
Çin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu? görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Kürşad Demirci - Teke Tek BilimÇin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu?Shark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 03:09 Çin’in tarihi 11:32 Bütün Çinliler birbirleriyle anlaşabiliyor mu? 13:38 Çin yazısında belirgin bir değişiklik var mı? 17:40 Çinlilerin ten rengi gerçekten sarımtırak mı? 19:43 İlk Çin İmparatorluğu ne zaman kuruldu? 24:50 “Çin” kelimesi ilk nasıl kullanıldı? 32:42 Dinler peş peşe mi ortaya çıktı, yoksa birlikte mi var oldular? 37:48 Legalizm nedir? 47:34 Çin’de din dağılımı nasıl? 48:45 Nüfusun ne kadarı hangi dine mensup? 53:03 Mançular kimdir? 58:15 Afyon Savaşları 1:04:21 Mango kültürü 1:06:54 Konfüçyüsçülük nedir? 1:14:25 Konfüçyanizm nedir? 1:21:02 Taoizm nedir? 1:24:51 Simyacılar kimdir? 1:25:04 Taocuların cinsellikle ilişkisi ne? 1:26:34 Mohizm nedir? 1:29:46 Çin’de cenaze gelenekleri var mı? 1:30:49 Kapanış #işbirliği
Haziran 7, 2026