İstanbul 18°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Yeni Nissan X-Trail vücut geliştirmiş

detail banner reklam

Yeni Nissan X-Trail vücut geliştirmiş

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Ağustos 20, 2017

Yazı İçeriği

  • Yeni Nissan X-Trail vücut geliştirmiş

Yeni Nissan X-Trail vücut geliştirmiş

Bizde yalan yok, Nissan X-Trail adını verdiği otomobili çıkardığı, ben de bu otomobili yollarda gördüğüm zaman aklımdan hep şu geçerdi: “Allah Allah, insanlar bu otomobili niye alır ki?” Evet, kötü bir otomobil değildi belki ama benim için “ifadesiz” bir otomobildi. Aynı düşünceyi yaratan başka otomobiller de vardı elbette, Toyota’nın HRV’si gibi mesela ama X-Trail’de daha bir baskındı bu fikir sanki. Benim düşündüğümün aksine çok da başarılı bir otomobil olmuştu X-Trail. Bayağı satmıştı. Küçük boyutlu bir SUV olarak bayağı kişinin kalbine girmeyi başarmıştı. Bu yüzden de yeni X-Trail denemem için gönderilince “Hadi lan, bu X-Trail falan olamaz” dedim. O kendi halinde küçük X-Trail sanki vücut geliştirme salonuna gitmiş ve bol hormon almış bir sporcu gibi büyümüş, gelişmiş, serpilmiş, epey bir kas yapmış gibi duruyordu. “Vallahi de billahi de X-Trail” dediler. Ben de inanmış gibi yaptım. Otomobilin dışında, ebatlarında, çizgilerinde bayağı bir gelişme olmuş. İlk X-Trail’in düz hatları yerine çok hoş kıvrımlı hatlar gelmiş. Sevimsiz farlar büyümüş, çekikleşmiş ve teknolojiye uyarak LED’leşmiş. Arkaya çok şık stoplar koyulmuş. Yan görünüm ise bayağı bayağı değişmiş. Tavan rayları şık durmuş. Büyük alaşım jantlar hayli yakışıklı olmuş. Genel havası biraz Renault Kadjar’a benzemiş. İçi ise gerçekten şahane olmuş. Gerçi artık neredeyse tüm markalar iç mekânı gayet şık ve kaliteli hale getirdiler ama Nissan X-Trail’in içi bayağı bayağı bir, hatta birkaç üst segment bir otomobilin içine benziyor. Deri, çift dikişli koltuklar önde ve arkada çok şık. Dashboard ve kapı içleri dahil, bol bol deri kullanılmış ve kalite duygusunu artırmış. İç mekânda kullanılan plastik kalitesi de çok iyi. Sanki bir Alman otomobili, hatta pek çok Alman’dan bile iyi. Analog gösterge tabloları Japon değil, Avrupalı gibi. Ortadaki dijital bilgi ekranı kullanışlı. Otomobilin navigasyon ve müzik sistemlerini ve aracın fonksiyonlarını gösteren ve kullandırtan konsol dashboard üzerindeki ekran ise yeterli büyüklükte. Yazılımı 10 numara değil ama 7 alır. Direksiyon simidi ise pek çok lüks otomobilinkinden daha şık ve işlevsel. İç mekân tam anlamıyla kusursuz. Yazının sonunda açıklayacağım fiyatına göre ise çok çok iyi. Nissan, X-Trail’de 1.6 dCİ bir motor kullanmış. Motor varakta 130 beygir güç ve 320 nm tork gösteriyor. Açıkçası ben kullanımda bu gücü göremedim. Daha doğrusu 320 nm’lik bir tork hissettirmiyor araç. Yine 150-160 km/s sürate kadar rahatça çıkıyor. En keyifli tarafı ise viraj kabiliyeti. Bayağı bir başarılı viraj alıyor. 4 tekerlekte de disk fren var ve frenler de başarılı. Dediğim gibi, 320 nm’lik torku otomobilde çok hissetmiyorsunuz. Bence bunun nedeni şanzımanla motor arasındaki iletişim bozukluğu. Yani şanzıman bana göre tam olmamış. SÜREKLİ UYARIYA ALIŞIĞIM  Otomobilin beni rahatsız eden tarafı ise sürekli bir uyarı vermesi. Yanda otomobil var, önde otomobil var, şerit üzerine çıktın, şerit üzerinden indin, çok yaklaştın, çok uzaklaştın, fren yap, fren yapma, sürekli dıt dıt dıt. Gerçi ben buna alışkınım, çünkü otomobil kullanırken yanımda eşim oluyor ve onun da araç içi fonksiyonu bu ama Nissan X-Trail sonuç olarak eşim değil. Buna mukabil, Nissan X-Trail bagajı boşaltırken eşimden daha iyi bir yardımcı. Bagaj kapağı ayak hareketiyle açılıp kapanıyor. Bagaj bayağı bayağı geniş ve çok kullanışlı. Tahmin edebileceğiniz gibi kör nokta uyarı sistemi, şerit uyarıcısı, geri görüş kamerası, park asistanı gibi birçok ıvır zıvır yeni otomobillerin pek çoğu gibi Nissan X-Trail’de de mevcut. YAKIT TÜKETİMİ 7.1’LE İYİ SAYILIR Tüketim değerleri ise fena değil. Benim kullandığım süreçte 100 km’de ortalama 7.1 litre yakıt tüketti. Nissan, X-Trail’i Türkiye’ye 2 seçenekle getiriyor. Bunlardan biri 4x4. Ama motorlar aynı. Değişen tek şey tüketimin biraz artması, son süratin ise biraz azalması. Sonuç olarak Nissan, X-Trail’de bayağı iyi bir iş çıkarmış. Kaliteyi çok yukarı çekmiş. Buna karşın fiyatı o kadar yukarı çekmemeyi başarmış. Yeni X-Trail üç aşağı beş yukarı 165 bin TL’lik fiyat etiketine sahip.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

Silivri Günlüğü - 72
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 72

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"1000 tane şarkı sözü yazdım" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Zeynep Talu"1000 tane şarkı sözü yazdım"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor. 00:00 Giriş 00:17 Bir günü nasıl geçiyor? 01:11 Pandemi zamanı verimli geçti mi? 03:16 İnsanların yüzlerinde ne görüyor? 10:02 Bir şarkının ilk kıvılcımı nasıl ortaya çıkıyor? 14:15 İlham aldığı şeyler var mı? 15:28 İşinin sevdiği ve sevmediği yönleri neler? 17:46 Yazması çok zor olan bir şarkısı oldu mu? 26:15 Üretimi, çok fazla olaya maruz kalmak etkiliyor mu? 30:18 Müzisyenlerin yaşadığı en büyük sıkıntı nedir? 32:47 Bugünün Türkiye’si bir şarkı sözü olsa nasıl başlardı? 36:34 Kendisini nerelerden takip edebiliriz? 43:30 Kapanış
Ekim 26, 2025
Heisenberg'in bilime katkıları neler? görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraHeisenberg'in bilime katkıları neler?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya! Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız. Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz. Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız? 00:00 Giriş 06:57 Bohr-Kramers-Slater(BKS) teorisi 07:46 Einstein'ın BKS teorisine eleştirileri 13:33 Schrödinger'in dalga mekaniği 18:11 Solvey Konferansı 22:50 Schrödinger ve Goudsmit 43:15 Kapanış
Ekim 23, 2025
Yapay zekanın hızlı gelişimi görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ethem Alpaydın & Prof. Dr. Emrah Safa GürkanYapay zekanın hızlı gelişimiSiemens “Geleceği Merak Edenlere” mottosuyla programımızdaki sponsorluğuna devam ediyor. Teke Tek Bilim programımızın tarih, bilim felsefesi, inovasyon ve keşiflerle dolu yolculuğunda, Siemens mühendisliğinin gücünü ve Siemens teknolojisinin getirdiği olanakları kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirme çabasını hep birlikte deneyimliyor olacağız. Siemens’in yeni kahve makinesi EQ900 Plus, farklı kahve çekirdeklerini birbirine karıştırmamak için özel olarak hazırlanan çift çekirdek haznesi ve 32 farklı çeşit dünya kahvesiyle Teke Tek Bilim programımıza keyif ve lezzet kattı. #işbirliği 00:00 Giriş 01:04 Yapay zekanın hızlı gelişimi 09:28 Yapay zeka hayatımızdaki sosyal ve ekonomik şartları değiştirebilir mi? 13:35 Yapay zekanın hiç yapamayacağı şeyler olacak mı? 19:17 Yapay zeka çok mu hızlı gelişti? 20:34 Yapay zeka bu kadar hızlı gelişmeye devam eder mi? 23:42 Yapay zekada sezgi var mı? 26:15 Yapay zeka sonsuza kadar kendini evrimleştirebilir mi? 29:17 Türkiye olarak yapay zekada ne durumdayız? 35:40 Üniversitelere ayrılan fonlar üniversiteye uzun vadede zarar verir mi? 45:30 Bilimde ve yapay zeka konusunda Türkiye’den umutlu mu? 57:33 Kapanış
Ekim 19, 2025