İstanbul 8°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Heyecan verici bir dünyaya var mısınız?

detail banner reklam

Heyecan verici bir dünyaya var mısınız?

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Ekim 5, 2017

Yazı İçeriği

  • Heyecan verici bir dünyaya var mısınız?

Heyecan verici bir dünyaya var mısınız?

Serpil Timuray’ı tanımayanınız yoktur herhalde. Vodafone, yıllar önce Telsim’i TMSF’den satın almış, şirketin başına da İngiltere’den bir yönetici göndermişti. Türkiye’nin en büyük 2. GSM şirketi tepetaklak gitmeye başlamış, abone sayısında ve gelirde uğradığı büyük kayıplar sonrasında neredeyse Türkiye’den çıkacak mı sorularının gündeme gelmesine neden olmuştu. Tam bu sırada Vodafone bir değişiklik yaparak şirketin başına Serpil Timuray’ı getirmişti. Timuray’ın gelmesiyle birlikte birdenbire her şey hızla değişmeye başladı. Vodafone Türkiye hızlı bir değişime girdi, yeniden yapılandı, eksiklerini tamamladı, yeni bir müşteri iletişim stratejisi oluşturdu ve büyük bir hızla önce kayıplarını telafi etti, sonra da hem abone sayısı, hem de gelirde hızlı bir büyüme yakaladı. Bu başarının ödülü ise Timuray’ın Vodafone’da hızlı bir yükselişe girmesi ve Londra merkezde önemli bir pozisyona gelmesi oldu. Serpil Timuray’ın hızı burada da kesilmedi, Vodafone’da yukarıya tırmanmaya devam etti. Şiketin CCSO yani Pazarlama ve Stratejiden Sorumlu Başkanlık görevine geldi. Muhtar Kent’ten sonra çokuluslu bir dünya devinde en önemli pozisyona gelen bir Türk, böyle bir başarıyı elde eden ilk Türk kadın yönetici, Türkiye’nin de gururlarından biri oldu.

Vodafone’un Pazarlama ve Stratejiden Sorumlu Başkanı Serpil Timuray ile Londra’da bir araya geldik İşte o Serpil Timuray, “Vodafone’da şirket tarihinin en büyük değişimine imza atıyoruz, bunu bizimle paylaşmaya var mısınız?” diye davet edince kalkıp Londra’ya gittik. Timuray ve ekibi, Vodafone’un bir marka imajı ve vaadi olarak bir değişime girmesi gerektiğini düşünmüşler. “Niye” diye sordum, “Markada bir sorun mu vardı?” “Hayır yoktu. Eğer yenilenme için bir sorun olmasını beklerseniz zaten çok geç kalmışsınız demektir” dedi. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 17 ülkede, 13 bin kişiye gelecekle ilgili sorular sormuşlar. Hepsinde ama hepsinde, “Gelecek bugünden daha iyi olacak” yanıtları ağırlık kazanmış. Yaş gruplarında ise gençler geleceğe daha umutla bakarken, yaş ilerledikçe geleceğin daha iyi olacağına ilişkin beklentiler düşüş göstermiş, ama yine de olumsuz bakanların üzerinde kalmış. 18-24 yaş grubunun yüzde 62’si teknoloji ile beraber geleceğin çok daha iyi olacağını düşünen bir iyimserlik içindeymiş. Bunun üzerine “Fütüristik araştırmalar” konusunda uzman Futerra şirketi ile anlaşmışlar ve geleceğin nasıl şekilleneceğini, gençleri nelerin beklediğini ve buna nasıl katkı sağlayabileceklerini araştırmışlar. Teknolojinin sağlıktan temiz enerji üretimine, kaynakların verimli kullanımından insan gelişimine, çalışma koşullarının iyileştirilmesinden yeni iş alanlarına kadar hangi alanlarda nasıl katkılar sunabileceği üzerinde yoğunlaşmışlar. Bunu da “Future optimism” yani “Gelecek iyimserlik” adı altında toplamışlar. Gelecekte, Vodafone nasıl bir rol üstlenerek bu iyimserliğe katkı sağlayacak, bunun araçlarını geliştirmeye ve geliştirmeyi sürekli, yenilenebilir kılmaya odaklanmışlar. Ve sonunda 30 yıllık şirket tarihinin en büyük değişimini gerçekleştirme kararı almışlar. Bu iyimserliğe, iyimserliğin gerçek sahibi olan insanları da davet etmek, bu iyimserliği artırmak şirketin hedefi haline getirilmiş. Ve şimdi bunu yarından itibaren tüm dünyada büyük bir kampanya ile duyuracaklar. Bu girişimin mottosu: “Gelecek heyecan verici... Ready?” İlk cümle Vodafone’un hizmet verdiği ülkelerin dilinde olacak. Son kelime olan “Ready?” ise İngilizce. Ready aslında “Hazır mısın?” demek ama ben bunu “Var mısın?” diye okumayı tercih ediyorum. Çünkü bu bir davet. Geleceğin parçası olma daveti. Davet edildiğimiz gelecekte neler mi var? - 3D yazıcılarla ev eşyalarımızdan evlerimizin kendisine, otomobil parçalarından kullandığımız tüm aletlerin yapıldığı, aynı yazıcılarla biyomekanik yedek organların, uzuvların üretildiği, - Karbon kaynaklı yakıtların giderek ortadan kalktığı ve dünyaya her gün yüz yıllık enerji ihtiyacını yollayan Güneş’in enerjisinden faydalanıldığı, - Kişiye özel ilaçların kolaylıkla üretildiği, - Şehirleri birbirine bağlayan 600 kms hızlı trenlerin olduğu, kent içlerinde otonom elektrikli araçların dolaştığı, - Trafik kazalarının sıfıra indiği, - Sağlık hizmetlerinin büyük bir hıza kavuştuğu, - Ucuz enerji ile kirletilen kaynakların temizlendiği, suya ulaşmakta güçlük çeken 1.2 milyar insana temiz suyun ulaştırılabildiği, - Tarım ürünü üretiminin arttığı ve gen teknolojileri ile insanların protein ihtiyacının çok daha ucuza karşılanabildiği bir dünya... Ve daha tahmin bile edemediğimiz pek çok gelişmenin bizi beklediği bir dünya. Anladığım kadarıyla Serpil Timuray böyle bir dünya hayal ediyor. Bu dünya gerçekten heyecan verici ve karamsar olmaya gerek yok. Soru şu olmalı: Karamsarlığa devam mı edeceğiz yoksa heyecan verici bir geleceğe var mıyız?

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Adalet
Köşe Yazıları
Adalet

Fatih Altaylı

Aralık 1, 2025

Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"Şarkı yapmak mutlu adam işi değil" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Özer Atik"Şarkı yapmak mutlu adam işi değil"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 00:22 Bir günü nasıl geçiyor? 05:04 Müzik ile arası nasıl? 15:23 Şarkılarını nasıl yapıyor? 18:24 Yalçın Turan hayatına ne kattı? 20:08 Yaptığı programlarda etkilendikleri neydi? 23:37 Seyircide eskiden yeniye ruh hali değişiyor mu? 24:54 Yapay zekaya bakış açısı nedir? 30:36 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 14, 2025
"Yemek konusunda gerçekten pahalıyız" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Oğuz Yenihayat"Yemek konusunda gerçekten pahalıyız"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 00:20 Bir günü nasıl geçiyor? 01:00 Kendi işini nasıl tanımlıyor? 06:43 Başına tuhaf şeyler geliyor mu? 08:50 Bir yeri beğenme kriterleri nelerdir? 13:27 Türkiye'ye ait olan ve tüm dünyanın bilmesini istediği neler var? 16:50 Türkiye'yi gezerken onu en çok şaşırtan ne oldu? 19:30 Türk ve Yunan mutfakları arasındaki rekabet hakkında ne düşünüyor? 21:06 Yurt dışına giderken yanında Türkiye'den ne götürüyor? 23:06 Yılbaşında yiyebileceğimiz öneriler listesi 27:28 Yemek konusunda bir yerin iyi olup olmadığını nasıl anlayabiliriz? 31:16 Gıdaların pahalılığı hakkında ne düşünüyor? 35:15 Türkiye'deki ve yurtdışındaki sokak lezzetleri arasında nasıl farklar var? 36:11 Sokak lezzetlerinde Türkiye'yi nasıl buluyor? 39:00 Türk mutfağı ve kültürünün sosyal medya üzerinden tanıtımları 42:00 Yemek sektöründeki güvensizlik ve denetimsizlik 42:36 İçerikleri hangi kanallardan takip edilebilir? 43:45 Türkiye'de asla unutamadığı lezzetler 46:00 Yurtdışından misafirleri gelse yemek için nerelere götürür? 50:20 Yapmayı düşündüğü başka ne tür projeler var? 52:03 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 7, 2025
Fatih Altaylı'nın savunması - Barolar Birliği Başkanı Avukat Erinç Sağkan görseli
FatihAltaylı
YouTube
Videolar yorumluyorFatih Altaylı'nın savunması - Barolar Birliği Başkanı Avukat Erinç SağkanTeke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 5, 2025