İstanbul 7°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Katalanların mini SUV’u Arona

detail banner reklam

Katalanların mini SUV’u Arona

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Şubat 11, 2018

Yazı İçeriği

  • Katalanların mini SUV’u Arona

Katalanların mini SUV’u Arona

Ne zaman Volkswagen grubundan bir farklı markayı denesem hep aynı şeyi söylüyorum. “Ucuz markalarınızı VW kalitesinde yapmak doğru mu?” O kadar çok örneği var ki! Mesela Skoda Kodiaq o kadar büyük ve kaliteli ki, Audi Q5, hatta neredeyse Q7’ye çok daha ucuz bir alternatif. Yine Skoda Superb o kadar yeterli ve o kadar benzer ki, Passat’a gerek yok! Liste böyle uzar gider. Ve bir kez daha benzer bir durumla karşı karşıyayız. Bu sefer “şaşırtıcı” otomobil İspanya’dan geliyor. Ya da Katalonya’dan demek daha mı doğru acaba... Çünkü bu bir Barcelonalı, bir Seat. Seat’ın yeni crossover’ı, Arona. LOGOSUNU KAPATSANIZ AUDI SANIRSINIZ Arona, Kanarya Adaları’nda küçük bir kasabanın adı. SEAT model ürettikçe, İspanya haritasından yer beğeniyor. Bu kez sıra Arona’ya gelmiş. Ama Arona aslında Seat’ın Ibiza’sı üzerine inşa edilmiş bir crossover ve sanki “Minorca” olsa daha mı iyi olurdu acaba diye düşünüyor insan. Neyse isme takılmayalım ve otomobile geçelim. SEAT, yakın zaman öncesine kadar SUV segmentine pek girmeyen bir markaydı. Ama segmentteki yükseliş, SEAT’ı da buna mecbur bıraktı ve bir süre önce Ateca adı altında bir SUV çıkardı. Beklenenlerin aksine otomobil son derece başarılı ve fiyat olarak da oldukça rekabetçiydi. En azından kendi ülkesinde ve biraz da Fransa’da kendine yer kaptı. SEAT, Ateca’dan sonra “Minik SUV” kategorisine Arona ile giriyor; açık söyleyeyim iyi de yapıyor. Arona, küçük ama afilli bir otomobil. Önündeki SEAT logosunu kapatırsanız, Audi zannetmeniz muhtemelen. Ama Skoda’nın yeni bir modeli de zannedebilirsiniz. Grubun karakteristik çizgilerini taşıyor. Tabii grubun çizgilerini fazla taşıyınca kişilik bir miktar geriye gidiyor ama olsun. Önemli olan “grup psikolojisi”. 1 LİTRELİK BENZİNLİ MOTORU BEKLENMEDİK ŞEKİLDE ATAK İç mekâna geçince, sürücü ve ön yolcu pozisyonunda hiçbir sıkıntı yok. İlginç olan arkadaki diz mesafelerinin de çok iyi olması. Kırmızı çizgilerle süslenmiş analog gösterge tablosu pek sıradan. Göstergelerin ortasındaki minik ekran da öyle. Bir fevkaladelik yok. Ortadaki infotainment ekranı ise tipik VW. Grubun tüm araçlarındakinin aynısı. 5 inçlik ve 8 inçlik olmak üzere iki seçenek var. 8 inçlik tercih edilmeli. Oldukça başarılı bulduğum çift taraflı havalandırmanın kumandaları da VW’den farklı değil. Ses düzeni vasatın üzerinde. Ama istendiği takdirde Beats opsiyonu da var. Deri direksiyon üzerindeki kumandalarla ve üç koluyla hiç de kötü durmuyor. Dashboard ise deri havası verilmiş plastikten ama asla ucuz görüntülü değil. Sürüş modu seçeneklerine ve yol tutuş yardımlarına ise vites topuzunun yanına konumlandırılmış butonlarla ulaşıyorsunuz. Motor çalıştırma düğmesi de onların tam önünde. SEAT, Arona’yı 4 farklı motor seçeneğiyle sunuyor. İki adet 1 litrelik benzinli motor, 2 adet de 1.6 litrelik dizel motor. Benzinli motorların biri 95, diğeri 115 beygir. Dizeller ise 95 beygir gücünde. Benzinli motorlarda 7 ileri vitesli DSG otomatik şanzıman seçeneği sadece 115 beygirlik motorda var. Arona’yı çalıştırdığınız zaman sessizliği şaşırtıyor. Motordan neredeyse çıt çıkmıyor desem yeri. Otomobil 1 litrelik motordan beklenmeyecek kadar atak. Şehir içi kullanım için ideal bir hali var. Küçücük motor, 1135 kilo boş ağırlığı olan otomobili rahatça ileri taşıyor. 0’dan 100’e 10 saniyede çıkan otomobilde benim ulaşabildiğim son sürat 180 kms oldu. Belki bir 5 kms daha hızlanabilir ama hepsi o. Elastikiyet konusunda ise çok başarılı bulmadığımı söylemeliyim. Süspansiyon hayli başarılı. Yol tutuş olması gerektiği gibi. Yan rüzgharlardan hafifçe etkileniyor. Yüksek hızda ise ayna ile gövde arasından biraz ses yapıyor. Ama abartılacak bir ses değil. Çok rahat, çok keyifli, çok çekici bir araç. Sorun mu? Mesela bagajı bir SUV için küçük. Arka koltukları yatırarak genişletme operasyonu ise çok başarılı değil. Tüketime gelirsek. Ben kullanırken 8 litrenin biraz üzerinde bir tüketim yaptı. Fena değil yani. Fiyatlar ise hayli makul. Otomobil fiyatlarının uçup gittiği bir ortamda Arona benzinli modellerde 95 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip. İsteğe bağlı olarak 110 bin TL’lere iyi bir tane alınabilir. CANLI VE HEYECANLI RENKLERLE DOLU Arona’nın çekik, üçgen farları, farları üçgen biçimde çevreleyen gündüz ledleri, üstte minyon altta ise hayli geniş hava giriş ızgaraları ve aşağıdaki geniş ızgaranın altındaki metal görünümlü koruma ve sis farları ile epey güzel ve hayli “SUV” görünümlü. Otomobilin renk skalası canlı ve heyecanlı renklerle dolu ve tüm araçlar altı başka üstü başka renkli. Kombinasyonlar çok eğlenceli ve genç. En küçüğü 18 inç olan jantlar arzuya bağlı olarak büyüyebiliyor ve bayağı şık. Arkadan görünüm ise öndeki tavırla çok uyumlu. Arkada da alt koruma sacı görüntüsü veren alt koruma mevcut. Arona, çok ama çok fazlasıyla Audi Q2’yi andırıyor. Q2 daha avangard bazı çizgilere sahip ama sanki bu biraz daha güzel gibi. Tavandaki yük taşıma rayları, otomobili olduğundan daha heybetli göstermeye yaramış.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Adalet
Köşe Yazıları
Adalet

Fatih Altaylı

Aralık 1, 2025

Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"Şarkı yapmak mutlu adam işi değil" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Özer Atik"Şarkı yapmak mutlu adam işi değil"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 00:22 Bir günü nasıl geçiyor? 05:04 Müzik ile arası nasıl? 15:23 Şarkılarını nasıl yapıyor? 18:24 Yalçın Turan hayatına ne kattı? 20:08 Yaptığı programlarda etkilendikleri neydi? 23:37 Seyircide eskiden yeniye ruh hali değişiyor mu? 24:54 Yapay zekaya bakış açısı nedir? 30:36 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 14, 2025
"Yemek konusunda gerçekten pahalıyız" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Oğuz Yenihayat"Yemek konusunda gerçekten pahalıyız"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 00:20 Bir günü nasıl geçiyor? 01:00 Kendi işini nasıl tanımlıyor? 06:43 Başına tuhaf şeyler geliyor mu? 08:50 Bir yeri beğenme kriterleri nelerdir? 13:27 Türkiye'ye ait olan ve tüm dünyanın bilmesini istediği neler var? 16:50 Türkiye'yi gezerken onu en çok şaşırtan ne oldu? 19:30 Türk ve Yunan mutfakları arasındaki rekabet hakkında ne düşünüyor? 21:06 Yurt dışına giderken yanında Türkiye'den ne götürüyor? 23:06 Yılbaşında yiyebileceğimiz öneriler listesi 27:28 Yemek konusunda bir yerin iyi olup olmadığını nasıl anlayabiliriz? 31:16 Gıdaların pahalılığı hakkında ne düşünüyor? 35:15 Türkiye'deki ve yurtdışındaki sokak lezzetleri arasında nasıl farklar var? 36:11 Sokak lezzetlerinde Türkiye'yi nasıl buluyor? 39:00 Türk mutfağı ve kültürünün sosyal medya üzerinden tanıtımları 42:00 Yemek sektöründeki güvensizlik ve denetimsizlik 42:36 İçerikleri hangi kanallardan takip edilebilir? 43:45 Türkiye'de asla unutamadığı lezzetler 46:00 Yurtdışından misafirleri gelse yemek için nerelere götürür? 50:20 Yapmayı düşündüğü başka ne tür projeler var? 52:03 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 7, 2025
Fatih Altaylı'nın savunması - Barolar Birliği Başkanı Avukat Erinç Sağkan görseli
FatihAltaylı
YouTube
Videolar yorumluyorFatih Altaylı'nın savunması - Barolar Birliği Başkanı Avukat Erinç SağkanTeke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Aralık 5, 2025