İstanbul 19°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Sana yapılmasını istemiyorsan!

Köşe Yazıları

Fatih Altaylı

Nisan 14, 2019

Sana yapılmasını istemiyorsan!

“Çok açıkça uyarıyorum... Ekrem İmamoğlu yarın oynanacak Fenerbahçe-Galatasaray maçına kesinlikle gitmemeli. Bu programını iptal etmeli. Sağduyu ve itidal galip gelmeli.” Bu “öneri” ya da “uyarının” sahibesi güzel mahcemalini, benimkinin iki sıra altında görebileciğiniz, köşe komşum Sayın Nagehan Alçı Hanımefendi. Oylar sayılırken, İstanbul’da belediye başkanını belirleyecek seçimlerin 2 Haziran’da olacağını söyleyen yazarımız. Dün de böyle bir öneride bulundu. İstanbul’un seçilmiş ama mazbatasını henüz alamamış Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’na seslendi. 4 milyonun üzerinde oy almış Başkan’ı “uyardı”. “Gitme o stada” dedi. Bu uyarı bazılarınıza makul gelmiş olabilir. Ancak ben her meseleye başka açılardan da bakmayı severim. İsterseniz gelin birlikte bakalım farklı açıdan. Mesela bu olay 1994’te yaşansaydı. Seçilmiş ama mazbatası 14 gündür verilmemiş Başkan, Refah Partisi’nin o günkü adayı olsaydı... Ve o günün güçlü, etkili minik kuşlu yazarı Emin Çölaşan köşesinde “Çok açıkça uyarıyorum. Refah Partili Başkan bu programını iptal etmeli. Sağduyu ve itidal galip gelmeli” diye yazsaydı... Sayın Nagehan Alçı ne düşünürdü bu konuda? Acaba o uyarı bugün hâlâ konuşuluyor, bugün hâlâ “Baskıcı bir rejimin medyadaki sesi” olarak hatırlatılıyor olur muydu! Ve Sayın Nagehan Alçı bugün katıldığı tüm televizyon programlarında bu durumu hâlâ eleştiri konusu yapar mıydı! Samimiyetle yanıt versin diyeceğim ama demeyeyim. Fakat şunu diyebilirim: Demokrasi sandıkla gelip, sandıkla gitmenin, çoğulculuğun ve daha birçok şeyin rejimi olduğu gibi biraz da “Sana yapılmasını istemediğin şeyi sen de başkasına yapma” rejimidir! ***

İmamoğlu mazbatayı her hâlükârda almalı

İstanbul’da Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçiminin sonucu ne olacak hâlâ bir muamma halinde sürer ve YSK muhtemelen “sinyal” beklerken dün Ankara’dan bir dönem AK Parti’ye de yakın olmuş bir dostum aradı. Söylediği şu: “AK Parti teşkilatları seçim yenilenmesi garanti diye bilgi geçmeye başladılar”. Doğru mudur, değil midir bilemem. Ben hâlâ YSK’nın resmiyetine bakarım. Peki diyelim ki, YSK İstanbul’da gerçekten böyle bir karar verdi. İşler nasıl yürür? Normalde olması gereken şu: 1. YSK İmamoğlu’na mazbatayı verir. 2. İtirazlardan ötürü yeniden seçim takvimini belirler. 3. O güne kadar İmamoğlu İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni yönetir. 4. Seçim sonucunda İmamoğlu kazanamazsa Başkanlığı düşer, yerine yeniden yapılan seçimde kazanan aday mazbatayı alır. 5. İmamoğlu bir daha kazanırsa Başkanlığı sürdürür. Normal prosedür bu. Tabii söylenen bir başka şey ise sadece Büyükşehir Belediye Başkanı için oy kullanılacağı. Böyle bir karar tam bir facia olur. Bütün oylar aynı zarftan çıktığına göre, ilçe belediye başkan seçimleri de, belediye meclisi seçimleri de tekrarlanmalı. Ve yeniden seçime gidilirse, diğer tüm seçmen taşıma iddiaları da araştırılmalı. Çünkü bu kez de seçimden sonra Üsküdar, Çatalca ya da Silivri’de de seçmen taşındığı için bir daha seçim yapılması gerekliliği ortaya çıkabilir. ***

İlk izlenim

İstanbul Havalimanı ile ilgili ilk intibalarımı yazacağım dedim ama geciktik biraz. Kusura bakmayın. Yazacaklarım müthiş derinlikli bir araştırma değil. Sadece ilk gözlem. Şunu da söyleyeyim. Yeni Havalimanı’na her şeyi taşımışlar ama adını unutmuşlar. Benim unutmam mümkün olmadığı için, bu havalimanı da Atatürk Havalimanı o yüzden öyle yazacağım, öyle söyleyeceğim. Gelelim notlarıma: 1. Havalimanı, Yeşilköy’deki Atatürk Havalimanı’na göre biraz daha uzak doğru. Ancak özellikle akşam saatlerinde buraya ulaşmak daha kolay çünkü yol ne TEM ne E5 ne de Sahilyolu kadar tıkanıyor. 2. Havalimanına giren yolların kullanımında hâlâ bir acemilik var. Kimse hangi yolu kullanacağını tam olarak bilmiyor, tabelalar yeterince aydınlatıcı değil. Geçici bir acemilik var. Zaten otoparklar falan da henüz tam bitmemiş. Çalışmalar sürüyor. 3. Terminal binası devasa ve çok etkileyici. İçeri girerken büyüklükten etkilenmemek mümkün değil. Çok da şık. Dekorasyon, malzeme, renkler, mimari gayet başarılı. Hatta fazla başarılı. Fazla lüks olmuş gibi. 4. İçeri girdiğim anda yerlerin tozlu olması garibime gitti. Şahane pahalı granit zemin, toz içinde. Oysa orada sürekli olarak yer temizleme makinalarının çalışıyor olması gerek. 24 saat boyunca. Toz çok kötü görünüyordu. 5. Güvenlik personeli son derece kibar. Henüz onları delirtecek bir kalabalık olmadığı için gayet iyiler. 6. İçerde ilk haftalarda danışma için “Bana sorun” yazılı tişörtler giyen personelden yardım alınabileceği söyleniyordu. Öyle birisi gözüme çarpmadı. 7. Bol miktarda banko var. İşlemler kısa sürede yapılıyor. 8. Bazı bankoların ortasında havalandırma üniteleri var. Bugün sorun yok ama yoğunluk artınca o üniteler orada kuyruk bekleyenlere zorluk olacak. 9. İçerde yüksek tavan ve geniş alanların etkisiyle muazzam bir hacim var. Burayı kışın ısıtmak, yazın soğutmak çok masraflı olacak kesin. Acaba biraz daha alçak tavan olabilir miydi diye düşünüyor insan. Bu hali çok hoş ama ya parası? 10. Star Alliance Lounge’unu bulmak zor. Yerini tarif eden bulmak da zor. 11. Lounge şahane. 10 üzerinden 9.5 hatta 10. 12. Havalimanı içinde mesafeler çok uzun. Aradım, baktım, şaşırdım derken kapıdan girişten uçağın kapısına kadar katedilen mesafe yaklaşık 3 km. Engelliler için, hastalar için, yaşlılar için, yürüme zorluğu çekenler için, ayakkabısı vuranlar için zor. 13. Havalimanı sanki bir alıveriş merkezi etrafına bir havalimanı yapılmış gibi duruyor. Ortada dev bir duty free bölgesi var. Ancak niyedir bilinmez albenisi yok. Çekici değil. Ya da büyüklükten dolayı öyle geliyor insana. 14. Uçağın inişten sonra körüğe yanaşması 25 dakikayı buluyor. 22.18’te in3n bir uçaktan, kapının önüne çıkana kadar geçen süre 22.43 oldu. Yolcu karşılayacaksanız hesabı üç aşağı beş yukarı böyle yapın. 15. Genel olarak gayet iyi. Gurur veren bir tesis olmuş. İşletme acemilikleri var, personelde biraz heyecan, biraz alışamamış olma durumu var, kullanıcılar yani yolcular da daha acemi. Ama yine de hoş bir havalimanı. Bu kadar güzelini hiçbir yerde görmedik desek yeridir. Beijing’deki yeni liman da çok güzelmiş ama onu görmedim henüz. ***

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Önyargı ile okuyup, önkabul ile anlamadığımız zaman.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli
Köşe Yazıları
Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli

Fatih Altaylı

Haziran 5, 2026

Nedir bu milletin Polatlardan çektiği
Köşe Yazıları
Nedir bu milletin Polatlardan çektiği

Fatih Altaylı

Haziran 4, 2026

CHP seçmeni nasıl güvenecek!
Köşe Yazıları
CHP seçmeni nasıl güvenecek!

Fatih Altaylı

Haziran 3, 2026

  • Videolar

Tümü
"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!" görseli
2 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Fatih Altaylı & Bedia Ceylan Güzelce"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:33 Mutlak butlan 03:58 Mardin Bienali 14:14 Kanye West konseri 21:19 Fatih Altaylı bu aralar hangi sanatçıları dinliyor? 22:42 Fatih Altaylı’nın tekrar tekrar izlediği filmler neler? 27:17 Travis Scott konseri gerçekleşti mi? 29:01 Şebnem Ferah konserleri 29:48 Bu yaz yapılacak etkinlikler 43:12 Duvara yapıştırılan muz 50:02 Kapanış #işbirliği
Haziran 5, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Kullanılmayan tekne daha masraflıdır" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Hüseyin MengiFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Kullanılmayan tekne daha masraflıdır"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 02:27 Firma hikâyesi 12:37 İlk büyük tekne siparişini ne zaman aldı? 15:13 Yatlar arasındaki sınıf farkları neler? 15:55 Hangi ülkelere tekne yapılıyor? 17:28 En fazla kaç metre tekne üretildi? 18:47 Avrupa teknelerine göre fiyat ve kalite farkı var mı? 22:24 Hollandalı bir tersaneye göre ne kadar uygun fiyatlı? 23:00 Sıfırdan tekne imalathanesi oluşturmak, satış yapmak için yeterli mi? 25:31 Tekne yapımı ne kadar sürüyor? 29:21 Tekne projesi başka firmadan alınıp yapılabiliyor mu? 31:45 Acun Ilıcalı iyi bir müşteri miydi? 33:22 İkinci el fiyatları nasıl? 35:33 Bir teknenin yıllık masrafı ne kadar? 36:24 Tuzla Tersanesi'nde tüm parçalar üretilebiliyor mu? 37:49 Teknenin fiyatına neler dâhil? 41:18 Yatlarda yeni trend ne: Sabit mobilya mı, hareketli mobilya mı? 44:33 Yılda kaç tekne yapılabiliyor? 45:21 Tender tekne yapılıyor mu, yoksa hazır mı alınıyor? 48:12 Türkiye’nin yatçılıkta ve yan sanayide bir şansı var mı? 51:42 Yerlilik oranı ne? 51:52 Alüminyum yat yapma kapasitesi var mı? 52:24 Yelkenli pazarında olmak için çaba var mı? 54:14 Eğitim aldı mı? 55:23 Teknelerin boyları nereye kadar büyüyecek? 59:14 5 yıllık survey bakımı yapmak zorunlu mu? 1:01:20 Motoryatlarda yeşil enerjiye yönelik çalışma var mı? 1:03:32 Türkiye dünyaya kaç adet tekne pazarlıyor? 1:04:01 Gemi inşaat sektöründe eleman sıkıntısı var mı? 1:06:38 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Mayıs 31, 2026
Geçmişten günümüze yazının tarihi görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Celal Şengör & Kutsi Aybars Çetinalp & Fatih AltaylıGeçmişten günümüze yazının tarihiEspresso, cold brew, filtre kahve; tek cihazda. Ninja Luxe Café Premier'ı keşfedin: https://www.sharkninja.com.tr/collections/ozel-fiyatlar?utm_source=Fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_April26 https://www.sharkninja.com.tr/products/ninja-luxe-cafe-premier-espresso-makinesi-es601eu?utm_source=Fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_ninja_kahve_makinesi_April26 Shark PowerDetect Clean&Empty ile güçlü algılama ve Auto-Empty sistemiyle toza temas etmeden hijyenik temizliği keşfedin: https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-powerdetect-clean-empty-sarjli-dikey-supurge-gold-ip3251eut?utm_source=Fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_ninja_supurge_April26 00:00 Giriş 11:36 Dünyanın yuvarlak olduğu ne zaman öğrenildi? 21:03 Kitap çevirilierinin Rönesans'a etkisi nelerdir? 23:29 Kil tabletler 25:31 Papirüs 29:00 Parşömen 38:56 Eski Yunan'da Yazılı Kültür 45:25 Eski Yunan'da okuryazarlık oranı kaçtı? 46:48 Derveni Papirüsü 48:10 Herculaneum Papirüsü 50:50 Piaggio Makinesi'nin çalışma aşamaları 52:48 Bizans 54:48 Bizans İmparatorluğu'nun yıkılmasının etkileri 56:19 Kitap çevirileri ne zaman başladı? 58:22 İslam Medeniyeti 1:00:30 Orta Çağ Avrupası 1:03:51 Scriptorium ve kopyalama sorunları 1:08:54 Türkiye'de Latince ne kadar yaygın? 1:12:03 Geopoenika 1:13:07 Arkhimedes Palimpsestosu 1:17:47 En eski yazılı Yunanca metin nedir? 1:19:11 Rönesans Dönemi 1:23:11 Tacitus ve Germenia 1:28:34 Karl Lahmann ve Filolojik Yöntem 1:32:40 Diels-Kranz 1:40:10 Platon Türkçe'ye neden "Eflatun" olarak çevrilmiştir? 1:44:44 Polibios kimdir? 1:53:46 Kapanış #işbirliği
Mayıs 31, 2026