İstanbul 14°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Lexus LM 350: Başka yerde yok

  • Bu nasıl bir şey?

  • Business class’lı van

  • Minibüs görüntüsünde otomobil süspansiyonu

  • Delilik alameti: Home theater’da kendimi izledim

  • 4 tekerden çekiş

  • Bu fiyata bu lüks olamaz

detail banner reklam

Lexus LM 350: Başka yerde yok

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Ocak 28, 2024

Yazı İçeriği

  • Lexus LM 350: Başka yerde yok

  • Bu nasıl bir şey?

  • Business class’lı van

  • Minibüs görüntüsünde otomobil süspansiyonu

  • Delilik alameti: Home theater’da kendimi izledim

  • 4 tekerden çekiş

  • Bu fiyata bu lüks olamaz

Bu nasıl bir şey?

Uzunca bir süreden beri, özellikle genç okurlardan sitemli mailler geliyordu.

Bu mailler hülasa olarak şunu söylüyordu: “Fatih Abi, bilim, siyaset iyi hoş da otomobil test yazı ve videoları niye artık yayınlamıyorsun”

Ben de onlara yanıt olarak “Yeterince yapan var. Ben de eksik kalayım” diyor, “Abi gerçekten iyi yapanlar var ama sen otomobilin verdiği duyguyu çok iyi yansıtıyordun” yanıtını alıyordum.

Doğrusunu isterseniz, yeni otomobilleri denemeyi ben de seviyorum ama vaktimin olmadığını düşünüyordum. Bunca işin arasına bir de otomobil denemeleri sokmak akıllıca olmazdı.

Sonra düşündüm, biraz daha iyi bir zaman planlaması ise bunu yapabilirim dedim.

Tabii ara verince başlamak zordur.

Nereden başlayayım diye düşünürken, bu sayfanın tepesinde zaman zaman reklamlarını gördüğüm ve diğer hiçbir otomobile benzemeyen bir “şeyi” deneyerek başlamaya karar verdim.

Lexus LM’i.

Benim zaafım olan bazı otomobil markaları vardır.

Eskiden beri okuyanlar bilir.

Lexus da bu birkaç marka arasındadır.

Zaten benim söylememe de gerek yok, Toyota grubunun bu Premium markasının dünyanın muhtemelen en kaliteli, en güvenilir ve en az sorun çıkaran otomobillerini yaptığı, sektörün bildiği bir gerçek ve kilometre başına arıza istatistiklerinin somut olarak ortaya koyduğu bir veridir.

Otomobil testlerine Lexus LM ile başlamak istememin nedeni ise, Lexus’un bu model ile yepyeni bir segment açıyor olması idi. Bu yüzden bu yeni modeli ‘şey” diye tanımlamayı tercih ettim ve Lexus’a bu “şeyi” denemek istediğimi söyledim.

Lexus da bana “sürücülü” bir LM yolladı.

“’Yaşlandın artık otomobil kullanma’ mı demek istiyorsunuz” diye sorunca da “Olur mu öyle hiç, sadece LM’in tadı arkada oturunca daha iyi çıkar diye böyle yaptık” dediler.

Haklı olduklarını daha sonra anladım.

Lexus LM kapının önüne gelince, ben de kapıya çıktım.

Yolun kenarındaki cebe park etmiş LM’in önünde Azerbaycan plakalı bir Rolls-Royce duruyordu ama LM sokaktakilerin ilgisini Rolls-Royce’tan daha çok çekmişti.

Business class’lı van 

İki koltuğu birbirinden ayıran konsolun üzerinde otomobilin sonradan öğreneceğim pek çok özelliğini kumanda ettiği belli olan dokunmatik ekranlı kumandalar ve onun altında da içine pek çok şeyi koyabileceğiniz tam annemlik dolap ve çekmeceler vardı.

Koltuklar ve önündeki bacak mesafesi bir NBA oyuncusunun bile rahatça oturup bacaklarını uzatabileceği kadar genişti ve “oturma salonu” geniş camlardan ve cam tavandan gelen bolca ışıkla aydınlanıyordu.

Ancak bu aydınlığı azaltmak parmaklarınızın ucundaki kumandaya bağlı idi.

Sürücü ile selamlaştıktan sonra sürücü bölmesi ile arka tarafı ayıran camı önümdeki kumandayı kullanarak kapattım. Böylelikle arka tarafta konuşulanların ben istemedikçe ön bölmeden duyulmasını engelledim. Ama camdan ön bölümü görebiliyordum.

Ama bu cam istenirse yine kumanda ile elektrostatik olarak karartılabiliyor ve tam bir “mahremiyet” sağlanabiliyordu.

Bu ara bölme camının hemen altında ise dev ama dev diyorsam hakikaten dev bir ekran vardı.

48 inçlik bir televizyon ekranı.

Minibüs görüntüsünde otomobil süspansiyonu

Ben tüm bunlarla oyalanırken sürücümüz elektronik haberleşme sistemi ile nereye gideceğimizi sordu ve yola çıktık.

Ancak ne bir ses ne bir gürültü ne de bir titreşim…

Lexus LM 350’nin hibrit bir araç olduğunu anladım.

Ve yaklaşık 50 metre sonra Lexus LM’i Mercedes veya diğer markaların minibüsleri ile niye karşılaştırmamak gerektiğini de çözdüm.

Bu başka bir “şeydi”.

Bu minibüs formu verilmiş bir otomobildi.

Lexus buna “MPV” ya da “Minivan” diyordu ama içi pek de mini değildi.

Üstelik süspansiyonu otomobil süspansiyonuydu ve Nişantaşı’nın parke sokaklarında hiç sarsılmadan, sanki S serisi bir Mercedes ya da 7 serisi bir BMW’de ilerliyormuşçasına hatta onlardan bile daha konforlu ilerlememizi sağlayan aktif bir süspansiyona sahipti.

Delilik alameti: Home theater’da kendimi izledim

LM 350 beni gideceğim yere doğru götürürken ben de televizyonu açtım ve 48 inçlik erkandan son derece psikopatça bir hareketle kendi Youtube programımı izlemeye başladım. Mark Levinson ses düzeneği ile ilk kez kendimi “Home theater” ses sistemi ile izleme şansını Lexus LM’de buldum.

Bu arada otomobilin arka tarafını keşfetmeyi de sürdürüyordum.

Dikkatimi çeken iç mekandaki deri bolluğu ve her yerdeki dikiş ve malzeme kalitesi oldu.


Lexus ustaları gerçekten müthiş bir iş çıkarmışlardı.

4 tekerden çekiş

Lexus LM 350’nin 2,5 litrelik 250 beygir gücünde hibrit bir motoru var ve bu motor aracı 8 saniye gibi bir sürede 100 km sürate çıkarıyor çıkarmasına da asıl önemli özelliği sessizliği ve sarsıntısızlığı. 

Şehir içi trafiğinde ise elektrik motoru devreye girdiği için çıt çıkarmadan ilerliyor ve ciddi bir yakıt tasarrufu da sağlıyor. Otomatik şanzıman ile motorun uyumu da müthiş. Vites değişimlerini hissetmiyorsunuz bile. Bu ebatta ve minibüs görüntülü aracın bu kadar “smooth” (Kusura bakmayın Türkçe karşılığını bulamadım) bir gidişi olması şaşırtıcı.

Dönüşte otomobilin sürücü bölümüne de bakmak istiyorum.

Orası da gayet Lexus.

Şık deri döşemeler, aralardaki ahşap dokunuşlar, geniş ekran, dijital göstergeler arka bölmeden farksız.

Her yerden kalite damlıyor.

“İsterseniz kullanabilirsiniz” teklifini hemen değerlendiriyorum.

Direksiyona geçiyorum.

İlk anladığım şu oluyor.

Arkada oturmak daha iyi. Sürücü bölmesinde aynı kalite hissi var ama aynı genişlik hissi yok.

Yine de yumuşacık vites koluna dokunuyorum ve yola çıkıyoruz.

Sessiz ve sedasız.

Gaza yüklenince benzinli motor devreye giriyor ama hâlâ ses çok az ve otomobil/minibüs fırlıyor. Benim günlük kullandığım 7 serisi BMW ile hemen hemen aynı performansa sahip olduğunu hissediyorum.

Bu fiyata bu lüks olamaz

Ama doğrusunu isterseniz ben LM 350’nin arkasını daha çok sevdim.

Bana göre Lexus LM 350 ile müthiş bir iş yapmış. Özellikle de Türkiye için.

Türkiye’nin gaddar vergi sisteminde bu konfor ve bu donanımda bir binek aracı 15 milyon TL civarında anca satın alabilirsiniz.

Ancak LM 350 neredeyse bunun yarı fiyatı.

Ve fiyat kalite oranı da Lexus LM’i rakipsiz kılıyor.

Açıkçası ben yıllardır bir Lexus sahibi olmayı çok isterim ama Long versiyonu olmadığı için bir türlü alamam. Artık kızımız da bizimle pek gezmediğine göre LM 350’de bir sonra alacağım otomobili buldum diyebilirim. Arzu edenler için 7 koltuklu olanı da var.

Ve bu fiyata bu konforu başka yerde bulmak mümkün değil.  

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

Silivri Günlüğü - 72
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 72

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"1000 tane şarkı sözü yazdım" görseli
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Zeynep Talu"1000 tane şarkı sözü yazdım"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor. 00:00 Giriş 00:17 Bir günü nasıl geçiyor? 01:11 Pandemi zamanı verimli geçti mi? 03:16 İnsanların yüzlerinde ne görüyor? 10:02 Bir şarkının ilk kıvılcımı nasıl ortaya çıkıyor? 14:15 İlham aldığı şeyler var mı? 15:28 İşinin sevdiği ve sevmediği yönleri neler? 17:46 Yazması çok zor olan bir şarkısı oldu mu? 26:15 Üretimi, çok fazla olaya maruz kalmak etkiliyor mu? 30:18 Müzisyenlerin yaşadığı en büyük sıkıntı nedir? 32:47 Bugünün Türkiye’si bir şarkı sözü olsa nasıl başlardı? 36:34 Kendisini nerelerden takip edebiliriz? 43:30 Kapanış
Ekim 26, 2025
Heisenberg'in bilime katkıları neler? görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraHeisenberg'in bilime katkıları neler?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya! Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız. Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz. Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız? 00:00 Giriş 06:57 Bohr-Kramers-Slater(BKS) teorisi 07:46 Einstein'ın BKS teorisine eleştirileri 13:33 Schrödinger'in dalga mekaniği 18:11 Solvey Konferansı 22:50 Schrödinger ve Goudsmit 43:15 Kapanış
Ekim 23, 2025
Yapay zekanın hızlı gelişimi görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ethem Alpaydın & Prof. Dr. Emrah Safa GürkanYapay zekanın hızlı gelişimiSiemens “Geleceği Merak Edenlere” mottosuyla programımızdaki sponsorluğuna devam ediyor. Teke Tek Bilim programımızın tarih, bilim felsefesi, inovasyon ve keşiflerle dolu yolculuğunda, Siemens mühendisliğinin gücünü ve Siemens teknolojisinin getirdiği olanakları kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirme çabasını hep birlikte deneyimliyor olacağız. Siemens’in yeni kahve makinesi EQ900 Plus, farklı kahve çekirdeklerini birbirine karıştırmamak için özel olarak hazırlanan çift çekirdek haznesi ve 32 farklı çeşit dünya kahvesiyle Teke Tek Bilim programımıza keyif ve lezzet kattı. #işbirliği 00:00 Giriş 01:04 Yapay zekanın hızlı gelişimi 09:28 Yapay zeka hayatımızdaki sosyal ve ekonomik şartları değiştirebilir mi? 13:35 Yapay zekanın hiç yapamayacağı şeyler olacak mı? 19:17 Yapay zeka çok mu hızlı gelişti? 20:34 Yapay zeka bu kadar hızlı gelişmeye devam eder mi? 23:42 Yapay zekada sezgi var mı? 26:15 Yapay zeka sonsuza kadar kendini evrimleştirebilir mi? 29:17 Türkiye olarak yapay zekada ne durumdayız? 35:40 Üniversitelere ayrılan fonlar üniversiteye uzun vadede zarar verir mi? 45:30 Bilimde ve yapay zeka konusunda Türkiye’den umutlu mu? 57:33 Kapanış
Ekim 19, 2025