İstanbul 19°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Müteahhitleri Kalkındırma Partisi

  • Bir müteahhitin cebine fazladan 2,4 milyar dolar nasıl koyulur

  • Ahlaksızlığı görmezden gelemezsiniz Ekrem Başkan

  • İki klasör :)))))

  • Merih sayesinde andımız geri gelir mi!

  • NE ZAMAN İNSAN OLURUZ?

detail banner reklam

Müteahhitleri Kalkındırma Partisi

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Temmuz 10, 2024

Yazı İçeriği

  • Müteahhitleri Kalkındırma Partisi

  • Bir müteahhitin cebine fazladan 2,4 milyar dolar nasıl koyulur

  • Ahlaksızlığı görmezden gelemezsiniz Ekrem Başkan

  • İki klasör :)))))

  • Merih sayesinde andımız geri gelir mi!

  • NE ZAMAN İNSAN OLURUZ?

Bir müteahhitin cebine fazladan 2,4 milyar dolar nasıl koyulur

Sonra bakanlık koltuğuna da oturtulan eski bir Karayolları Genel Müdürü, bakanlıktan ayrıldıktan sonra geçmişte iş verdiği otoyol firmalarından birine ayda 1 milyon TL maaşla işe başlayınca haklı olarak epey bir küfür yedi.

Çok da umursadığını zannetmiyorum, bunu umursayacak haysiyette bir adam zaten dün işvereni olduğu kişinin emrine girmeyi de kendine yediremezdi.

Aslında bu işin kokuşmuşluğu baştan belli.

Bugün bu ülkeyi birkaç şirket teslim almış vaziyette.

AKP de aslında AKP değil MKP yani Müteahhitleri Kalkındırma Partisi.

Aşağıda birkaç icraatlarını anlatayım da meseleyi daha iyi anlayın.

Size vergilerle bindirilenler, iktidar partisi tarafından nasıl müteahhitlerin cebine indiriliyor.

Bu işleri kotaranların küçükleri de nasıl o şirketlerde işe başlıyor.

İlk örnek:

İşin adı Yavuz Sultan Selim köprüsü ve çevre yolları

Yap işlet devret tipi ihalenin tarihi 29.05.2012.

İhale kapsamı 1550 metre orta açıklıklı köprü ve 92 kilometre 2x4 şeritli yol, 22 kavşak ve 14 tünel.

Garanti trafik günde 135.000 araç.

Köprü için garanti ödeme araç başı 3 dolar.

Otoyol için garanti ödeme araç başı her kilometre için 0,08 euro.

Sözleşme süresi yapım artı işletme 10 yıl 2 ay 20 gün.

Orijinal sözleşmeye göre kamuya terk tarihi 29 Ağustos 2023.

Köprünün trafiğe açılış tarihi 26 Ağustos 2016.

Peki bu köprü sözleşmenin bitiş tarihi olan Ağustos 2023’te kamuya terk edilip, birkaç milyar dolar bedelle yeni bir ihale ile başkasına kiralanabildi mi!

Tabii ki hayır.

Sözleşme “GİZLİ” tutulan nedenlerle 5 yıl daha uzatıldı.

Yani köprüyü 7 yıl işletecek olan firmaya, 5 yıl daha ek süre verildi.

Yani en az birkaç milyar dolar peşkeş çekildi.

Bu da yetmedi.

Kilyos Tüneli de sonradan sözleşmeye dahil edilip, firmaya nedense açıklanmayan bir ek süre verildi. (200 gün olduğu iddia ediliyor)

Ve bu işi yapan konsorsiyuma garanti ödeme kapsamında her yıl yaklaşık 510 milyon TL ek ödeme yapılıyor.

Asgari ücreti arttıracak para bulanamazken, birkaç yerden maaş alan AKP’liler hariç kamu personeline doğru düzgün zam yapılamazken, emekli 10 bin TL ve hatta altında maaşla ölüme mahkum edilirken müteahhitlere milyarlarca dolarlık bu kıyakları yapanların bürokratlarının bu müteahhitlerin yanında işe girmesi sizi şaşırtıyor mu!

Beni şaşırtmıyor doğrusu.

Bu anlattıklarıma “Yetmez ama evet” diyorsanız buyurun aşağıdaki yazıya geçelim.

Yukarıdaki milyarlık peş keş yetmedi mi!

Bir başkasını anlatayım.

Bu kez Marmara’nın diğer ucuna gidiyoruz.

Çanakkale’ye.

İşin adı Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları.

İşin kapsamı 2023 metre orta açıklıklı asma köprü, Malkara-Çanakkale arası 108 km 2x3 şeritli otoyol. Anadolu yakasında 17 km bağlantı otoyolu. Çanakkale-Savaştepe arasında 108 km otoyol.

Yapım artı işletme süresi 16 yıl 2 ay 12 gün.

Köprü garanti geçiş ücreti araç başı 15 euro.

Otoyol geçiş ücreti araç başı 0,08 euro/km

Garanti trafik günde 45.000 araç.

Bugüne kadar bu köprüden günde geçen araç sayısı en fazla 14.000 oldu ve her gün yaklaşık 40 bin aracın parası köprü ve otoyolu yapan müteahhite kamu kaynaklarından yani sizin benim vergilerimden, sizin maaşlarınıza yapılmayan zamlardan ödeniyor.

18 Mart 2022 tarihinde açılan köprü için bu para 14 yıl daha ödenmeye devam edilecek.

Bu köprü için ihaleye çıkılacağı vakit, dönemin ilgili bakanına “Çanakkale köprüsünde öyle bir trafik yok. Bu garanti çok fazla” dediğimde bana “Marmara çevreyolu yapacak ve oraya trafik aktaracağız” demişti.

Şimdi gelelim millete sokulan kazığın ve müteahhitlere yapılan kıyağın ikinci bölümüne. Yani çevre yoluna.

Sistemin daha iyi çalışabilmesi için Kınalı ile Malkara arasındaki 127 kilometrelik otoyolun da yapılması için köprüyü yapan Limak-Yapı Merkezi konsorsiyumu ile anlaşılmış. Tabii ki ihalesiz bir biçimde. İşletme süresine 4,5 yıl eklenmek suretiyle.

Şimdi Limak, bu iş için kredi arıyor ve elbette Hazine garantili.

İşletme süresinin uzatılmasıyla bu işi yapan müteahhitlere sadece köprü geçişinden sağlanacak ek gelir 45 bin araç x 15 euro x 1650 gün yani toplam 1 milyar 113 milyon 750 bir Euro olacak.

Otoyollardan ise 0,08 x 215 km x 45.000 araç x 1650 gün yani toplam 1 milyar 277 milyon 100 bin Euro müteahhitin cebine girecektir.

Bu hesabı yapınca yine iktidara yakın bir inşaat firmasının tepe yöneticilerinden birine Malkara-Kınalı arasında yapılacak 127 km’lik otoyolun maliyetini sordum.

“Biz de o işle ilgilenmiştik. Hemen söyleyeyim. Arazinin özellikleri nedeniyle 600 bilemedin 650 milyon dolar civarındadır” dedi.

Anlayacağınız 600 milyon dolarlık bir iş için, Çanakkale Köprüsü’nü yapan konsorsiyumun cebine 2 milyar 390 milyon 850 bin dolar daha koyuldu. 

Köprüden ilk ağızda aktarılan milyarlar bu hesaba dahil değil üstelik.

Hal böyle olunca elbette sizin maaşınıza zam yapılamaz.

Ama bu eski Karayolları Genel müdürü bakanlara ayda 1 milyon TL maaş verilir.

Milyarlarca doların yanında ayda 1 milyon TL’nin lafı mı olur!

Sadaka bile değildir!

Ahlaksızlığı görmezden gelemezsiniz Ekrem Başkan

İBB’nin dar gelirli vatandaşları ev sahibi yapmak için kurmuş olduğu Kiptaş’ın AKP’nin gelişimine paralel olarak fakirlerden çok zenginlere yönelik konut yapmaya başladığı bir sır değildi. 

Daha doğrusu fakirler için yapılan konutları artık AKP’nin zenginleri alıyordu.

Son olarak AKP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin giderayak 2018 ve 2019 yıllarında yaptığı konutları Mevlut Uysal döneminde AKP'li milletvekilleri ve gazetecilere ‘peşkeş” çektiği ortayla çıkmıştı. 

Mevcut İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ise bu meseleyi bana göre hafife alarak “Biz alanlarla değil satanlarla ilgileniyoruz” demişti. 

Hayır Ekrem Bey, biz satanlar kadar alanlarla da ilgileniyoruz. 

Bu olacak bir iş değildir. 

Eğer birileri hakları olmayan bir şeye sadece siyasal güçleri veya siyasal erke yakınlıkları ya da yalakalıkları nedeniyle talip oluyorsa biz bununla da ilgileniriz. 

Siz bizim adımıza “haksızlığı ve yolsuzluğu” af yetkisine sahip falan değilsiniz.

Biz seçmenler olarak size bunları tespit etme ve gereğini yapma yetkisi verdik. 

Bunları görmezden gelme, canınızın istediğini affetme yetkisi değil. 

Mesela siz bizim adımıza, Garipoğlu ailesini affedemezsiniz. 

Katil çocuklarını korumakla ünlü bu milyarder ailenin, onca servete ve onca imkana sahipken, KİPTAŞ’ın yaptığı konutlardan birkaçını haksız ve usulsüz biçimde satın almasını affedemezsiniz! 

Bu açgözlülüğü, bu pisliği, bu rezilliği af başka rezilliklere kapı açmaktır. 

Burada suç ve ahlaksızlık ortaktır. 

Bir ucunda buna yol veren AKP’li İBB, diğer ucunda ise bunu talep eden ahlaksızlar vardır. 

Ve ahlaksızı görmezden gelen de başka ahlaki sorunlara yol açar. 

Gelemezsiniz Ekrem Bey. 

İki klasör :)))))

AKP, sokak köpekleri sorununa çözüm bulmak için hazırladığı raporu Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunmuş.

Çalışmanın Erdoğan’a teslim fotoğrafını görünce aldı beni bir gülme.

İki klasör.

Cumhurbaşkanı’nın o iki klasörü okuyacağını zannedecek kadar saf olduklarını zannetmiyorum.

Maksat dostlar alışverişte görsün.

Yapılacak olan çoktan belirlenmiştir, o iki klasör da kılıfıdır.

Merih sayesinde andımız geri gelir mi!

Diyorum ki, hazır Merih Demiral’ın kurt işareti ile bu ülkede Türkler diye bir grubun yaşadığı iktidar ve ortakları tarafından hatırlanmışken.

Bu ülkenin tarihinde Türk diye adlandırılan bir kavmin varlığı nasıl oduysa kabul edilmişken.

Milliyetçiliği ayakları altına alanlar, yalandan da olsa Türkleri sevdiklerini söylerken.

Acaba “Andımız”ı yeniden okutmaya başlamayı hiç düşünürler mi!

Hani şu “Türküm doğruyum çalışkanım” diye başlayan yemini.

Yoksa “Bunca yıl okuttuk bir işe yaramamış, gerek yok” mu diyorlar!

NE ZAMAN İNSAN OLURUZ?

Müteahhitlere vermekten millete kalmadığını millet anladığı zaman.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Silivri Günlüğü - 61
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 61

Fatih Altaylı

Eylül 16, 2025

Silivri Günlüğü - 60
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 60

Fatih Altaylı

Eylül 15, 2025

Silivri Günlüğü - 59
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 59

Fatih Altaylı

Eylül 15, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
Fatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR: "Fatih Bey ile Röportaj" görseli
FatihAltaylı
Bugün
FatihAltaylı
YouTube
Zülfü Livaneli yorumluyorFatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR: "Fatih Bey ile Röportaj"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Eylül 19, 2025
Fatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR: "Barış" görseli
Dün
FatihAltaylı
YouTube
CHP Eski Genel Başkanı Hikmet Çetin yorumluyorFatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR: "Barış"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Eylül 18, 2025
Fatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR: "Türkiye" görseli
2 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Mehmet Demirkol yorumluyorFatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR: "Türkiye"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Eylül 17, 2025