İstanbul 27°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Seçim mi, odak mı?

Köşe Yazıları

Fatih Altaylı

Aralık 21, 2013

Seçim mi, odak mı?

BU yazacaklarımı, sakın ola ki, yürütülmekte olan operasyonla ilgili olarak söylediğim düşüncesine kapılmayın. Hırsızlık varsa, yolsuzluk varsa üzerine gidilmelidir. Bu benim alfabemin Elif’i. Fakat, herkese şunu hatırlatmak isterim. Bir ülkede seçilmiş bir iktidar ile bir odak arasında çatışma var ise ben her zaman “seçilmiş hükümetten” yana olurum. Nedeni çok basit. Bir iktidar; İster başarılı olsun, ister başarısız. İster demokrat olsun, ister antidemokrat. İster hukuka saygılı olsun, ister saygısız. İster dürüst olsun, ister namussuz. İster şahane olsun, ister beter. İktidarı değiştirmek eninde sonunda halkın elindedir, bizim elimizdedir. Eğer kötüyse, eninde sonunda vatandaşın sabrı tükenir ve sandıkta yollar. Geç yollar, erken yollar ama vatandaş yollar. Birini yollar, diğerini getirir. Bir gün getirdiğini de yollar. Ama “seçilmemiş” odaklar öyle değildir. Ne gelmesi vatandaşın elindedir, ne gitmesi. Gitmez. Gitmediği gibi seçilmişleri de ülkeyi yönetemez hale getirme gücünü elinde bulundurur. Bu nedenle ben hep “seçilmişten” yanayım.   Yanlış strateji OPERASYONUN 4. günü bitti, bugün 5. gün. Aynen Ergenekon gözaltıları döneminde olduğu gibi ortalıkta belge, bilgi, fotoğraf, tape kaynıyor. Bakanlara, bakan çocuklarına gittiği söylenen rüşvetler, yüz binlerce dolarlık saatler, elbiseler, şunlar bunlar... Tam bir deja vu durumu. “Biz bu olayları daha önce de yaşamıştık” hissi. Hangisi doğru, hangisi yanlış “iddianame hazır olmadan” bilmek mümkün değil. Gördüğüm tek gerçek şu: “Her şey düzmece olsa bile bu koskoca adamlar, bu adamlarla nasıl muhatap olmuş!..” Mesela 29 yaşında, nereden geldiği belli olmayan, asla vergi listelerinde görmediğimiz ama milyarlarla oynayan Reza Zarrab’la... Bu çocuk bana selam verse almam, devletin tepelerindeki adamlar bununla nasıl muhatap olur! Peki bu iş AK Parti iktidarını nasıl etkiler. Bunca yıllık tecrübemle şunu biliyorum: “Türkiye’de herkes istediğine inanır.” Bir kısım “Büyük rezalet, nasıl da ortaya döküldü ama...” diyecektir. Bir diğer bölüm ise “Bunlar kurgu” diyecek, “O paraları oraya polis koymuştur” diye düşünecek, inanacaktır. Yeter ki, herkese inanacağı bir şey sunulsun. Aslında iktidar bu meselenin içinden çok rahat sıyrılabilirdi. Kiri, kirlilerin üzerinde bırakıp bu işten güç kazanarak çıkabilirdi. Nasıl mı? Çok basit. Olay patlar patlamaz, “Olan bitenin ve iddiaların doğru olup olmadığını bilmiyoruz ama ortaya çıkması için gereken her türlü desteği bu meseleyi soruşturan savcılarımıza ve emniyet güçlerimize vermeye hazırız” denilseydi... İstanbul başta olmak üzerine Emniyet’te onlarca kişi bu olayın hemen ardından görevinden alınmasaydı... “Bu olayın ortaya çıkarılış biçimi bir komplo bile olsa, böyle bir şeye göz yumamayız. Önce gerçeğin ortaya çıkmasını ve iddialar doğruysa bunları yapanlardan hesap sorulmasını sağlarız, sonra da bu komployu yapanlarla ayrıca hesaplaşırız” denseydi... Soruşturmada adı geçen bakanlar hemen Başbakan’a gidip, “Bu olay tam olarak aydınlanıncaya kadar bizim bu görevde kalmamız doğru olmaz” diyerek istifalarını sunsaydı... Ve iddialar doğru da çıksa, yalan da çıksa iktidar bundan hiçbir yara almadan kurtulur, hatta tam aksine bu işten kârlı bile çıkardı. Bunlar yapılmayınca bu işler doğru da çıksa, yalan da çıksa artık fark etmez...   Bu kadar kasa manavda olur EVİNİZDE kasa var mı? Bende iki tane var. Bir tanesi küçük bir duvar kasası. Pek çok evde, otel odalarında olan türden. Evde ortalıkta durmasını istemeyeceğiniz, üç beş parça değerli bir şey anca sığar içine. Bir de mutfak kapısının önünde duran portakal kasası. O da kış münasebetiyle, sıkmalık portakal. Allah aşkına biri söylesin bana, “normal bir evde” 6 adet boyum büyüklüğün kasa niye olur? Tamam para sayma makinesini polisler getirmiş. 6 adet her biri birkaç yüz kiloluk kasayı da polisler mi getirmiş? Bir evde 6 kasa ne arar? Kasa bu, buzdolabı değil, çamaşır makinesi değil. 6 buzdolabı olur anlarım. “Çok yeriz biz” dersin. Çamaşır makinesi olur anlarım. “Çok titiziz, sürekli her şeyimizi yıkarız” dersin. 6 kasa ne! Ne yaparsın 6 kasayla. Kasa fantezin yoksa, kasada uyumuyorsan, garip bir seks fantezisi peşinde kasada sevişmiyorsan, korkudan çoluk çocuk ayrı ayrı kasalarda uyumuyorsan 6 kasayı ne yaparsın? Paraysa, bankaya koyarsın. Altınsa onu da bankaya koyarsın. Evde saklamazsın. 10 bin, 20 bin, hadi 100 bin lirayı belki evde tutarsın da, 6 kasayı dolduracak kadar parayı evde saklamazsın herhalde. Hesabını verebileceğin bir şeyse bankada saklarsın. Evde 6 kasayı ne yaparsın? Biri bana bu kasaların ne işe yaradığını, niye bir evde 6 tane dev kasa bulunduğunu anlatsın, bir daha bu konuda tek bir kelime söylemem.   Polise güven kaldı mı? ÖYLE görülüyor ki, Türkiye’de kaybeden “polis” olacak. Geçmiş dönemde, Ergenekon ve Balyoz operasyonları, soruşturmaları ve davaları sırasında CD’ler, belgeler, dosyalar, bant kayıtları, tapeler ortaya çıkıyor, bunlar bir şekilde basına ulaştırılıp yayınlanıyor, ardından dava dosyalarına giriyordu. Bu belge, CD, tape ve dosyalarla sanık durumuna düşenlerin hepsi, “Bunlar bizim değil, bunların hepsi komplo. Bunların hepsini polisler koydu” diye bas bas bağırıyordu. Sonra o davalar açıldı, görüldü, bitti, sanıkların önemli bir bölümü mahkûm oldular. Şimdi yine bir operasyon yapılıyor. Yine bilgiler ortalıkta. Aynı eskiden olduğu gibi, fotoğraflar, kayıtlar, tapeler, ses kayıtları. Hepsi yine daha dikkatli bir biçimde de olsa yayınlanıyor, sosyal medyada dolaşıyor. Ve yine bu belge, bilgi, dosya, tape ve görüntülerle sanık durumunda olanların hepsi bağırıyor, “Bunlar düzmece” diye. Eskiden toplumun bir kesimi polisi suçluyor, diğer taraf alkışlıyordu. Şimdi ise eskiden suçlayanların bir bölümü alkışlıyor, diğer taraf ise polisi suçluyor. Galiba olan aslında hepimizin güvenmesi gereken ama güvenmekte giderek zorlandığımız polise oluyor.

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Milletvekilleri millete kötü örnek olmadığı zaman.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil
Köşe Yazıları
Pahalı olan kırmızıydı beyaz değil

Fatih Altaylı

Haziran 14, 2026

Özgür Özel ile sohbet
Köşe Yazıları
Özgür Özel ile sohbet

Fatih Altaylı

Haziran 12, 2026

Yeşilyurt vakası olmasın!
Köşe Yazıları
Yeşilyurt vakası olmasın!

Fatih Altaylı

Haziran 11, 2026

  • Videolar

Tümü
"İstanbul bizim içim müthiş bir sahne" görseli
FatihAltaylı
Bugün
FatihAltaylı
YouTube
Efruz Çakırkaya & Bedia Ceylan Güzelce"İstanbul bizim içim müthiş bir sahne"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:35 54. İstanbul Müzik Festivali 05:14 Festivalde bu yıl ne vardı? 06:08 Festivaldeki sipariş edilen eserler 08:53 "Rahat Konser" nedir? 12:01 Kültür ve sanat etkinlikleri kimleri ilgilendiriyor? 16:50 İstanbul Müzik Festivali'ne katılan sanatçılar 19:43 125. yılını kutlayan Viyana Senfoni Orkestrası 22:38 Festivaldeki ücretsiz programlar 26:11 İstanbul Müzik Festivali'nin konser mekanları 30:36 Disko Klasik nedir? 34:30 Tek kelimelik soru - cevap 35:37 Kapanış
Haziran 17, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum" görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Nihat SırdarFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Radyocuların çalışabileceği bir radyo kurdum"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 02:49 Radyoculuğa nasıl başladı? 11:49 "Nihat'la Sivrisinek" programı nasıl başladı? 15:35 Best FM'den nasıl ayrıldı? 21:39 Kafa Radyo'ya nasıl başladı? 29:27 "90'lar Kafası" etkinlikleri 36:12 Nihat Sırdar'ın klasik otomobilleri 39:51 Kanaltürk'teki gece programları 49:03 Nihat Sırdar'ın yazdığı kitaplar 54:50 Kapanış YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 14, 2026
Tanrı, insanların yarattığı bir efsanedir görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ahmet Arslan & Fatih Altaylı - Teke Tek BilimTanrı, insanların yarattığı bir efsanedirShark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 05:47 Neden iyimser olmalıyız? 14:48 Yaratılan efsaneler nelerdir? 26:15 Kuzey Kore nasıl değişmeden kalabildi? 28:51 Matematik Köyü nasıldı? 34:17 Söyledikleri sonrasında tepki geliyor mu? 42:10 Dinlere inananlarda bir azalma var mı? 47:52 Avrupa'da dinin zayıflamasında kilisenin etkisi var mı? 1:00:34 Allah'ın “İnsanı neden yarattın?” sorusuna cevabı 1:04:05 Kapanış #işbirliği
Haziran 14, 2026