İstanbul 18°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazıları
detail banner reklam

Gençler Euro’da kalmak yaşlılar çıkmak istiyor!

Köşe Yazıları

Fatih Altaylı

Temmuz 1, 2015

Gençler Euro’da kalmak yaşlılar çıkmak istiyor!

“Yunanistan battı” havası yayılınca “Kalkıp bir göreyim bir ülke nasıl batarmış” diye yola koyuldum. Yol derken hakiki yol, atladım otomobile düştüm yola İpsala Sınır Kapısı’na doğru. Tekirdağ’dan sonrası bir felaket. Çakır çukur yamalı bohça gibi bir “Sözde” duble yol. Tangır tungur sınıra vardım ama içim dışıma çıktı yolun kötülüğünden. Neyse ki sınırda pasaport görevlileri çok güleryüzlüydü de bozuk yolların bozduğu sinirlerim hemen gevşedi. Birkaç dakikada her iki taraftaki işlemler tamamlandı ve “Batık Yunanistan”a geçtik. Ve birden dünya değişti. Sınırı geçer geçmez pırıl pırıl bir asfalt yol bizi karşıladı. Ne bir yama, ne bir çukur. Bembeyaz şeritler, gıcır gıcır bir yol. Yunanistan batmış ama yolları bizden iyi. İlk durak Dedeağaç yani Aleksandrapouli. Şehirde öyle batık bir hava yok. Deniz kenarındaki lokantalar, tavernalar dolu. Azı turist, çoğu yerli. Yemek Türkiye ile karşılaştırılmayacak kadar ucuz. Adam başı 20-25 liraya balıklı mezeli tıka basa yemek mümkün. “Bu fiyatlara tabii batarlar” diye düşünüyor insan. Oturduğumuz tavernanın sahibine “Bu fiyatlara kurtarıyor musunuz?” diye soruyorum. “Balık denizden, sebzeler tarladan, yağ ağaçlardan. Yaşıyoruz işte” diyor. Ülkenin batık durumunu soruyorum, Yunanca bir şeyler söylüyor. İçinde Merkel’i anlıyorum sadece. Ne dediğini soruyorum. “Bu küfürü çevirecek kadar İngilizce bilmiyorum. Muhtemelen İngilizce’de bu kadar ağır bir küfür de yoktur” diyor. “İyi de ne olacak” diyorum. “Bir şey olmaz. Güneş bizim, deniz bizim, doğa bizim. Bunları da elimizden alamazlar ya, Merkel’in halkı mağaralarda yaşarken biz vardık. Sonrasında yine biz oluruz” diyor. Sonra ekliyor “Hem siz varsınız. Bize en çok parayı siz Türkler kazandırıyorsunuz” diyor. Yemekten kalkıp kendimize bir otel bulmaya gidiyoruz. Astir diye bir otel. Adı itici ama kendi hiç fena değil. Otel dolu. “Kredi kartı geçiyor mu?” diye soruyorum. Resepsiyonist “Niye geçmesin!” diyor bozularak. Akşam şehirde minik bir tur atıyoruz. Barlar kafeler dolu. Gençler, orta yaşlılar eğleniyor. Bir kafede yanımızdaki masada oturan gençlerle sohbet ediyorum. Yemin ederim bizim gençlerden daha az karamsarlar. Biri “Şimdilik okuyorum. Sonra bakarım. Bu arada olmazsa Avrupa’da bir yerde çalışırım. Gençlere kolay. Yaşlıların işi daha zor” diyor. Referandumu soruyorum. “Ben ‘Hayır’ diyeceğim. Avrupa’dan çıkarsak işimiz daha zor” diyor hepsi. Ertesi gün gördüğüm en güzel adalardan biri olan Tasos’a geçiyoruz. Pırıl pırıl, bizim arabalı vapurlara on basacak feribotlar çalışıyor kara ile ada arasında. Tasos büyükçe bir ada. Adanın karaya uzak ucunda bir otel buluyoruz. Tasos’ta yeme içme daha da ucuz. İşsiz kalırsam gelip buraya yerleşeyim. Emekli maaşıyla bey gibi yaşarım. İnternet erişimi her yerde bedava. Akşam otelde otel müdürünün de aralarında bulunduğu bir grupla sohbet ediyoruz. İşadamı olduğunu söyleyen birisi “Ekonomi kötü çünkü üretmiyoruz. Aslında Türkiye ile Yunanistan ortak hareket etse çok başarılı oluruz” diyor. Gruptan biri anlamıyor “Nasıl yani?” diyor. “Ortaklık yapsak. Hatta konfederasyon gibi bir şey yapsak” diye açıklıyor. Kimi katılıyor kimi “Olmaz öyle şey” diyor. Bir kadın “Şahane olur. Kültürümüz çok ortak. Aynı yemekler, aynı içkiler, yakın müzikler, tek ülke gibiyiz” diyor. Hepsinin ortak öfkesi Almanya’ya “Fransa eski gücünde olsa biz bu sorunları yaşamazdık” diyor biri “Ama o Merkel ....pusu bizi batırmak istiyor. Almanlar bizi 2. Dünya Savaşı’nda mahvetmişti şimdi aynı şeyi bir daha yapıyorlar.” Bu sözü 2. kez duyurum. Ertesi gün Kavala’dayız. Yollar yine şahane. Acaba Yunanistan’da hangi hükümet yaptı bu yolları? Acaba “Duble duble yol yaptık” diye anlattılar mı yıllarca! Şehir çok ama çok güzel. İmaret Otel’e yerleşiyoruz. Otel Yunan standartlarına göre pahalı ama Yunanistan’ın en iyi oteliymiş. Tüm odalar dolu. Otelin müdiresi bize oteli gezdiriyor. Müdire hanıma “Batmışsınız” diyorum. “Çıkarız sorun değil ama zor günler olacak orası kesin” diyor. Tsipras’ın politikasını doğru buluyor ama “Bir yerde anlaşması lazım” diyor. Euro’dan çıkma fikrine soğuk. “Euro bizi enflasyona karşı koruyor. Euro’dan çıkarsak hükümetler rahatlar ama halk için iyi olmaz” diyor. Öğle yemeği için oturduğumuz tavernanın yemekleri şahane fiyatları ucuz. Patronu ise çok neşeli. “Bu işin suçlusu biraz biziz ama asıl suçlu Almanya” diyor. Avrupa Birliği’nden çıkma fikrine ise şiddetle karşı. “Biz Avrupa’yız. Biz olmasak Avrupa olmazdı” diyor. Türk olduğumuzu öğrenince “Aslında biz Türkiye ile birlik kurmalıyız. Mirasımız ortak. Beraber çok güçlü olurduk” diyor. Çarşıya çıkıyorum. Dükkânların çoğu kapalı. Açık bir dükkânın sahibiyle sohbet ediyorum. Şöyle anlatıyor: “Burda böyledir. Birkaç saat açarlar. Şimdi işler de kötü olduğu için bazıları hiç açmıyor. Biz niye battık, tembellikten. Bak kapıdaki otomobil Türkiye yapımı. Siz çalışıyorsunuz, üretiyorsunuz. Türkiye’den buraya yol geldin hiç fabrika gördün mü?” diyor gayet gerçekçi. Tsipras için fikrini soruyorum. “Sizin Tayyip Erdoğan benzeri fikirlerle ortaya çıktı. Bu da tuttu ve seçildi. Ama Erdoğan’ın başta davrandığı gibi pragmatik davranmadı. Sözlerinin arkasında durdu. Şimdi de duvara tosladı. Bence biraz geri adım atmalı. Belli ki şimdi de kaçmak isteyecek” fikrinde. Selanik, Yanya hep aynı. Ama büyük bir panik, derin bir karamsarlık yok. Zaten genel hava Türkiye’ye benzemiyor. Yollarda lüks otomobil yok. Her tarafta alışveriş merkezleri yükselmiyor, plazalar görünmüyor, lüks mağazalar şehirleri sarmamış. Medeni ama mütevazı bir yaşam tarzı içinde Yunan halkı. Görgüsüzlük, sonradan görmelik her yanı sarmamış. Sonuçta Yunanistan’da durum iyi değil ama abartıldığı kadar sokağa yansıyan bir durum yok. Genel eğilim Euro’dan çıkmamaktan yana ama yaşlıların çıkmak yönünde oy kullanacağı düşünülüyor. Her şeye rağmen keyifleri çok da kaçık değil. Tsipras için üzülen de pek yok.

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

  • Geçmiş yazılar

Tümü
Vergi verene eziyet, vermeyene hizmet
Köşe Yazıları
Vergi verene eziyet, vermeyene hizmet

Fatih Altaylı

Haziran 9, 2026

Manyaklık
Köşe Yazıları
Manyaklık

Fatih Altaylı

Haziran 8, 2026

Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli
Köşe Yazıları
Kulat: Yeni parti fazla gecikmemeli

Fatih Altaylı

Haziran 5, 2026

  • Videolar

Tümü
Çin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu? görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Kürşad Demirci - Teke Tek BilimÇin’in inanç tarihi: Konfüçyüs mü, Buda mı, Tao mu?Shark FlexBreeze Portatif Fan - Eviniz ve Bahçeniz İçin Mükemmel Serinlik Çözümü! https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-flexbreeze-portatif-fan-fa220eu?utm_source=fatih_altayli&utm_medium=youtube&utm_campaign=shark_fan_Jun26 00:00 Giriş 03:09 Çin’in tarihi 11:32 Bütün Çinliler birbirleriyle anlaşabiliyor mu? 13:38 Çin yazısında belirgin bir değişiklik var mı? 17:40 Çinlilerin ten rengi gerçekten sarımtırak mı? 19:43 İlk Çin İmparatorluğu ne zaman kuruldu? 24:50 “Çin” kelimesi ilk nasıl kullanıldı? 32:42 Dinler peş peşe mi ortaya çıktı, yoksa birlikte mi var oldular? 37:48 Legalizm nedir? 47:34 Çin’de din dağılımı nasıl? 48:45 Nüfusun ne kadarı hangi dine mensup? 53:03 Mançular kimdir? 58:15 Afyon Savaşları 1:04:21 Mango kültürü 1:06:54 Konfüçyüsçülük nedir? 1:14:25 Konfüçyanizm nedir? 1:21:02 Taoizm nedir? 1:24:51 Simyacılar kimdir? 1:25:04 Taocuların cinsellikle ilişkisi ne? 1:26:34 Mohizm nedir? 1:29:46 Çin’de cenaze gelenekleri var mı? 1:30:49 Kapanış #işbirliği
Haziran 7, 2026
Fatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!" görseli
3 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Melis SezenFatih Altaylı ile Pazar Sohbeti: "Hem gotik hem prenses tarafım var!"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim 00:00 Giriş 01:15 Ailesi ve Silivri'de geçen çocukluğu 08:07 Küçük ilçede büyümenin avantajları var mı? 10:01 Eğitim hayatı 12:09 Oyunculuğa nasıl başladı? 13:44 Oynadığı diziler ve rolleri 15:53 Set ortamları nasıl? 19:30 Keşke ben oynayabilseydim dediği rol var mı? 21:08 Son zamanlarda beğendiği oyuncu ve diziler var mı? 22:26 Erken biten projelerde hissiyatları nasıl oluyor? 24:45 Parfüm markası anlaşması 34:58 Otomobil merakı 36:53 Yurt dışında Türk sanatçılara ilgi var mı? 41:11 Parfümü yurt dışında da satışa çıkacak mı? 45:29 Devam eden projesi var mı? 51:42 Yönetmenlik yapmak istiyor mu? 53:13 Somer Sivrioğlu'nun sözünü programda kullanmak için izin istemesi 57:01 Önümüzdeki yıllarda yapmak istediği şeyler neler? 59:46 Özel hayatı 1:02:46 Kapanış #işbirliği YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor.
Haziran 7, 2026
"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Fatih Altaylı & Bedia Ceylan Güzelce"İki konser İstanbul'un havasını değiştirdi!"Sanatın büyülü dünyasına birlikte dalıyoruz! 🎨🎬🎶 Resimden tiyatroya, müzikten edebiyata, danstan dijital sanata kadar uzanan geniş bir yelpazede, farklı bir sanat dallarına dair özgün içerikler, keyifli sohbetler ve ilham veren hikayelerle karşınızdayız. 00:00 Giriş 00:33 Mutlak butlan 03:58 Mardin Bienali 14:14 Kanye West konseri 21:19 Fatih Altaylı bu aralar hangi sanatçıları dinliyor? 22:42 Fatih Altaylı’nın tekrar tekrar izlediği filmler neler? 27:17 Travis Scott konseri gerçekleşti mi? 29:01 Şebnem Ferah konserleri 29:48 Bu yaz yapılacak etkinlikler 43:12 Duvara yapıştırılan muz 50:02 Kapanış #işbirliği
Haziran 5, 2026