Brandweek'te Togg ile muhabbet
Fatih Altaylı
Kasım 15, 2022
Yazı İçeriği
Brandweek'te Togg ile muhabbet
Brandweek'te Togg ile muhabbet
Hafta içinde Brandweek’te konuşmacıydım. 50 yıllık yakın arkadaşım, mektep arkadaşım, aile dostumuz Levent Erden davet edince gitmemek olamazdı. Levent Erden’in moderasyonunda iki konuklu bir oturumda konuklardan biri idim. (Gülmeyin ama diğeri Özer Sencar’dı.) Kendi oturumumuzdan sonra biraz gezelim dedik ve Brandweek’teki Togg standına denk geldik. Tabii Togg’daki dostlarla. Hemen sohbet başladı. “Çok yüklendin bize” dediler. “Yüklenmedim. Soru soruyorum. Çünkü merak ediyorum" dedim. Önce üretim planında olmayan yan ayna yerine yan kamerası olan araçla ilgili “Bu araç üretimde yok. Eski araç” demem konusu açıldı. “Bu araç eskiden gösterdiğimiz prototiplerden değil. Yeni” dediler. “Yahu siz kendiniz bana üretilmeyecek bu araç dediniz. Hatta ben Gürcan Karakaş’a ‘Opsiyon olarak olsaydı keşke’ dedim. O da bunun opsiyonel olarak üretilmek için çok pahalı bir seçenek olduğunu bu yüzden üretmeyeceğinizi söylemedi mi?” “Haklısın. Söyledi ama daha sonra focus gruplardan gelen veriler ışığında bunu da bir seçenek olarak üretme kararı alındı.”
“Peki bunu bana bir mail ya da telefonla söyleyemediniz mi, söyleseniz hemen anlatırdım” dedim. “Üretim bandı çalışmıyor dediniz.” “Hayır öyle demedim. Üretim bandının çalışmadığı dedikoduları var. Açılış sırasında içeriden görüntü vermemeniz ve gazetecileri içeri sokmamanız bu iddiaya dayanak teşkil ediyor, üretim bandının ve robotların çalışırken görüntülerini yayınlamanız lazım dedim.” “Evet öyle dediniz biz de yayınladık.” “Peki niye TESLA gibi üretim bandının ve fabrika içinin canlı görüntülerini internet sitenizden sürekli olarak yayınlamıyorsunuz?” diye sordum. “Yayınlıyoruz” yanıtını verdiler. “Her gün internet sitenize bakıyorum. Böyle bir şey görmedim” dedim. “Youtube’da yayınlıyoruz.” “Togg.com.tr’de yayınlasanız, Togg.com.tr’nin açılış sayfasına bu yayını bir köşeden koysanız, en azından orada bir link verseniz daha iyi olmaz mı?” diye sordum. “Olabilir” dediler. “Fabrika açılalı 10 günü geçti. Her gün 20 araç yapsanız şu anda otoparkta 200 araç olması lazım. Bunları da niye paylaşmıyorsunuz” diye sordum. “Çünkü çıkan araçlar hemen TIR’lara yüklenip homologasyon ve tip onay belgesi testleri için Almanya’ya gidiyor” dediler. “O zaman TIR’lara yüklenen araçların görüntülerini, fotoğraflarını koymak zor mu?” dedim. Togg’la ilgili başka şeyler de konuştuk ama lafı uzatmayayım. Bana göre mesele şu. Ben bu otomobilin sadece iktidarseverleri değil, başta otomobilseverler olmak üzere herkesi heyecanlandırmasını, herkes tarafından benimsenmesini istiyorum. Siyasiler ve trolleri hiç umurumda değil ama Togg ekibinin bunu anladığını zannediyorum. NOT: Togg'a ön sipariş vermek isteyen İBB'ye verilen yanıt son derece yanlış. "Cumhurbaşkanı'ndan başkasının siparişlerini kabul etmiyoruz" demek yerine "Şu anda sadece Cumhurbaşkanlığı makamına tek bir adet sipariş kabul ettik. Sipariş kabulüne henüz başlamadık. Markamıza gösterdiğiniz güvene çok teşekkür ederiz" şeklinde çok daha düzgün bir yanıt verilebilirdi. İBB'ye verilen yanıt son derece kabadır. Marka ve markanın sahipleri açısından utanç vericidir. Üstelik böyle bir sipariş siyasi açından da iktidarın çok işine yarayabilirdi. ***Küçük kalkar büyüğe bakar
Bu Z kuşağı meselesine asla inanmadım. Gençleri alfabenin çeşitli harfleri ile sınıflandırmayı doğru bulmuyorum. Gençler gençtir ve hızlı bir biçimde büyürler. Bu yüzden başına herhangi bir harf koymadan gençler diyerek, gençlerin siyasi tercihlerine bakalım. Elimde birkaç ayrı firmanın 1996 ila 2002 arasında doğmuş ve bu seçimde oy kullanacak genç seçmenlerle ilgili verileri var. Bunların hepsini bir araya getirince ortaya şöyle bir tablo çıkıyor. Genç seçmenlerin AK Parti’den uzak olduğu cümlesi tam olarak doğruyu yansıtmıyor. Gençler arasında AK Parti’nin oy oranı yüzde 30 civarında. AK Parti’nin genel oyu yüzde 48 iken genç seçmen arasında oylarının düşük olduğu doğru idi. Bugün durum bu değil. Genel oyu ile gençler arasındaki oyu hemen hemen aynı. CHP’de ise tam tersi bir durum var. CHP’de genç seçmenlerin oyu yüzde 35’e yakın. CHP’nin genel oyundan 7-8 puan kadar daha yüksek. Genel oy oranına oranla gençlerden en fazla oy alan parti ise Ümit Özdağ’ın Zafer Partisi. 18-26 yaş arasındaki seçmende Zafer Partisi’nin oy oranı yüzde 13’ün üzerinde. Bu da Zafer Partisi’nin genel oy oranının 4 katı, 50 yaş üzerinde seçmenden aldığı oyun ise tam 10 katı. Diğer partilerde ise gençlerin oyu, genel oylarının epey altında. Yine de gençlerin, tercihlerinde büyüklerinden etkilendiklerini ve benzer bir siyasi hizalanma yaptıklarını söylemek çok yanlış olmaz. ***Trajedi komedi
X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.
Geçmiş yazılar
Videolar
Zeki Demirkubuz yorumluyor
Fatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR: "Hak"
Eylül 15, 2025
Bedia Ceylan Güzelce & Müfit Can Saçıntı
"Gülmek bir savunma mekanizması"
Eylül 14, 2025