İstanbul 18°
FatihAltayli

Fatih Altaylı

Diğer yazılarıFatihAltaylı

Yazı İçeriği

  • Çin Rolls Royce’u Hongqi’den elektrikli bir SUV

  • Dışı RR içi Togg

  • DİZAYN ROLLS ROYCE’DAN

  • EKRANLAR SANKİ TOGG

  • ŞAŞIRTICI VE ABARTILI BİR GÜÇ

  • ŞEHİR İÇİNDE SORUN YOK

  • MERCEDES Mİ, BMW Mİ, HONGQİ Mİ?

detail banner reklam

Çin Rolls Royce’u Hongqi’den elektrikli bir SUV

FatihAltaylı
Köşe Yazısı

Fatih Altaylı

Şubat 11, 2024

Yazı İçeriği

  • Çin Rolls Royce’u Hongqi’den elektrikli bir SUV

  • Dışı RR içi Togg

  • DİZAYN ROLLS ROYCE’DAN

  • EKRANLAR SANKİ TOGG

  • ŞAŞIRTICI VE ABARTILI BİR GÜÇ

  • ŞEHİR İÇİNDE SORUN YOK

  • MERCEDES Mİ, BMW Mİ, HONGQİ Mİ?

Dışı RR içi Togg

Pazar günlerini otomobil yazılarına ayıralım dediğimizin hemen ertesinde gündem karışınca, sözümüzü ilk haftada tutamaz hale gelmiştik.

Neyse ki bu hafta asayiş berkemal.

Elbette Türkiye’de asayiş berkemal dediğimiz gün, medeni bir ülkede bir aylık haber konusu olur ama bizim için sıradan olayların dışında bir gelişme yok.

Affını isteyen, affedilen kimse yok.

Hal böyle olunca, ben de bu günü arzu ettiğim üzere otomobillere ayırabilirim.

Bu köşede yıllardır yazdığım otomobil sürüş izlenimlerini okuyanlar, elektrikli otomobiller konusundaki fikirlerimi üç aşağı beş yukarı bilirler.

Geleceğin elektrikli otomobillerde olduğu konusunda pek çok kişi ile hemfikir olmakla beraber, bir elektrikli otomobil almak için zamanın henüz erken olduğunu düşünürüm.

Elektrikli otomobil teknolojisinin henüz emekleme safhasında olması, asıl elektrifikasyonun otonom sürüşle hayata geçeceğini düşünüyor olmam bir yana, deneyimlerim de elektrikli araç sahibi olmanın, bugün ancak kullanım ve yaşam pratiklerinizle örtüşmesi halinde akılcı olduğunu düşündürtüyor.

Yani çok sık uzun yol yapmıyorsanız, senede birkaç kereden fazla 300 kilometreyi aşan yolculuklara çıkmıyorsanız, eviniz müstakil ve aracınızı önünde park edip şarj edecek bir imkan sunuyorsa ya da kullandığınız otoparkta aracınızı şarj edebileceğiniz bir sistem mevcutsa ve acil durumlarda kullanabileceğiniz bir de içten yanmalı motora sahip ikinci otomobiliniz var ise elektrikli araç sahibi olmak mantıklı.

Hem çok konforlu hem kentte çevre kirliliğine neden olmayan ve hem de içten yanmalı motorlara oranla daha düşük maliyetle seyahat edebiliyorsunuz.

Bu şartlara sahip değilseniz elektrikli bir otomobil stres kaynağı.

Daha az bakım masrafı gerektirdiği ise otomobilin toplam ömrü dikkate alındığında çok da doğru değil. Ama onu başka bir gün konuşuruz.

Tüm bu girizgahtan sonra bugün size bir elektrikli otomobilden bahsedeceğim dersem kızmak yok.

Bahsedeceğim araç, 21. yüzyılda otomotiv dünyasının gerek üretimde, gerek tüketimde, gerekse teknolojide en büyük ülkesi olacağı öngörülen Çin’den geliyor. Çin’in Rolls Royce’u olarak bilinen ve Çin devlet başkanlarının otomobillerini üreten Hongqi’den.

DİZAYN ROLLS ROYCE’DAN

Yeni, tanımadığım bir otomobilin direksiyonuna oturunca çocuk gibi seviniyorum. Bu otomobil benim ruhuma pek de hitap etmeyen elektrikli bir otomobil bile olsa.

Açık söyleyeyim, Hongqi E-HS9 görüntüsü ile bile etkileyici bir otomobil.

Oldukça iri, hemen hemen Cullinan ebatlarında, Escadale’den ise bir tık daha kısa. Ama özellikle önden bakınca çok heybetli duruyor ve oldukça kaliteli görünüyor.

Rolls Royce Cullinan’a benzemesi ise aslında eşyanın tabiatına uygun çünkü Hongqi bir süre önce Rolls Royce’un dizaynırı Giles Taylor’u transfer etmişti. E-HS9’deki elbette bir Rolls Royce kalitesi değil ama fiyatına oranla bayağı bayağı kaliteli.

Uzakdoğuluların lüks otomobillerini daha da lüks göstermek için eskiden yaptıkları gibi kromaj görüntülü plastiklere, abartılı aksesuarlara boğulmamış bir Çinli.

Açık söylemek gerekirse, araç fotoğraflarda daha abartılı görünüyor. Gerçek hayatta daha sakin bir tarza sahip.

Hongqi, elinizi kapılara uzattığınız anda aynı yeni nesil Mercedes’lerde olduğu gibi size kapı kollarını uzatıyor.

Bizim kullanacağımız otomobil E-HS9’un 4 donanım seviyesinden en tepeden bir altta olan Flagship modeli. Ve bir üstündeki modelden tek farkı batarya kapasitesi. Flagship 99 kWh batarya kapasitesine sahipken üst model olan Longrange 120 kWh batarya ile biraz daha uzun bir menzile ulaşıyor.

Hongqi’nin içine bindiğiniz anda sizi müthiş bir lüks ve konfor hissi karşılıyor. Önde iki koltuk. Arkasında iki bağımsız koltuk ve onun arkasında isteğe bağlı olarak açılan iki koltuk daha. 6 kişinin muhteşem bir konforla seyahat edebileceği aydınlık, geniş, pırıl pırıl bir iç mekan.

Heybetli SUV’un içi bir Amerikan otomobili, daha doğrusu çok lüks bir Amerikan otomobili havasına sahip, Cadillac ya da Lincoln SUV gibi.

EKRANLAR SANKİ TOGG

Otomobilin dashboard’u hiç yabancı gelmiyor.

Bizim Togg ile neredeyse bire bir aynı.

Hongqi de aynı Togg gibi boydan boya ekranla kaplı bir dashboard’a ve Togg gibi ortada aşağı doğru inen bir ikinci küçük ekrana sahip. Zannederim her iki otomobilin dashboard dizaynı aynı elden çıkmış gibi benzer.

Tek fark Hongqi’nin kullandığı malzemenin bir tık daha kaliteli olması ve deri işçiliğinin daha iyi görünmesi. Aradaki fiyat farkına bakınca da bu son derece normal bir durum.

ŞAŞIRTICI VE ABARTILI BİR GÜÇ

Gaza ya da potansiyometreye basıp otomobili harekete geçirdiğiniz zaman şaşırtıcı bir güçle karşılaşıyorsunuz.

Kaputun altında sanki 12 silindirli bir dev varmış gibi harekete geçen güç aslında önde 160 arkada 245 kw gücündeki iki elektrik motorundan geliyor ve bu motorlar toplamda 750 newtonmetrelik müthiş bir tork sağlıyorlar.

Frenler ise bu koca aracı, oldukça başarılı bir şekilde durdurmayı başarıyor ama frenlerin biraz alıştırma istediğini de söylemeliyim.

Ancak yola çıkınca aracın biraz fazla havaleli olduğunu frak ediyorsunuz. İri ve fazla güçlü. Bu da dikkatli bir sürüş gerektiriyor.

Fakat yine de ısıtmalı ve elektrikli fonksiyonlu ve masaj özellikli koltuklar sizi rahat hissettiriyor.

Yine de benim favorim arka koltukta oturmak.

Arkadaki iki koltuk Mercedes veya BMW’nin L modelleri kadar geniş bir oturma alanı ve konfor sunuyor. Tek sıkıntı emniyet kemerlerinin biraz zor bağlanıyor olması. Burada ergonomiye biraz daha fazla önem verilebilirdi diye düşünüyorum.

Ama açık söylemek gerekirse Hongqi tam bir makam aracı.

Yumuşak süspansiyonu, geniş iç hacmi, cam tavanın içeriye sağladığı bol ışık ve gece bambaşka bir ortam yaratan iç ışıklandırması ile çok şık ve konforlu.

Müzik sistemi çok çok iyi ve sessiz aracın içini bir konser salonuna çeviriyor.

Ancak bu lüks sanki arkada bir de televizyon ekranı istiyor gibi.

ŞEHİR İÇİNDE SORUN YOK

Şehir içinde kullanırken Hongqi’nin menzil sorunu yok. 440 km’lik menzil ile İstanbul içinde 4 gün şarja ihtiyaç duymadan rahatça dolaştım. Otoyola çıkmasam ve kıta değiştirmek zorunda kalmasam muhtemelen daha uzun süre de giderdi.

Ancak yine de aracın bir menzil sorunu var. Hele hızı 120 km’nin üzerine çıkarınca menzili çok hızlı tüketiyor.

Ancak sağladığı konfor ve ebatlara bakınca bu da normal. Yine de gücü biraz azaltıp menzili biraz arttırmak tüm elektrikli araçlar için bence bir gereklilik, tabii Hongqi için de.

Benim açımdan aracın tek sorunu fazla dikkat çekici olması.

Gittiğiniz her yerde tüm bakışları üzerine topluyor. İddialı görüntüsü ve çok yaygın olmaması nedeniyle herkesin merak ettiği bir araç oluyor ve uzay aracı muamelesi görüyor.

MERCEDES Mİ, BMW Mİ, HONGQİ Mİ?

Peki, Hongqi satın alınır mı?

Vallahi ne yalan söyleyeyim, Hongqi sunduğu konfor ile çok çekici. Bu fiyata böyle bir konfor, böyle bir genişlik, böyle bir donanım bulmam mümkün değil.

Benzer bir rahatlığı elektrikli olmayan bir araçta bulmak isterseniz yaklaşık 15-16 milyon TL’yi gözden çıkarmanız gerek. O da en az.

Hongqi E-HS9 ise 9 milyon TL civarındaki fiyatı ile büyük bir avantaja sahip.

Ancak hemen hemen aynı paraya Mercedes’in EQS’ini ya da BMW’nin i7’sini de almak mümkün.

Yani anlayacağınız tercih zor.

Boşuna dememişler paran var mı derdin var diye…

FatihAltaylı
X’te yanıtla

X’te yazı hakkında yorumlarınızı paylaşın.

FatihAltaylı
  • Geçmiş yazılar

TümüFatihAltaylı
Bize Biraz Müsaade
Köşe Yazıları
Bize Biraz Müsaade

Fatih Altaylı

Ekim 6, 2025

Silivri Günlüğü - 73
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 73

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

Silivri Günlüğü - 72
Köşe Yazıları
Silivri Günlüğü - 72

Fatih Altaylı

Ekim 2, 2025

  • Videolar

TümüFatihAltaylı
"1000 tane şarkı sözü yazdım" görseli
5 Gün Önce
FatihAltaylı
YouTube
Bedia Ceylan Güzelce & Zeynep Talu"1000 tane şarkı sözü yazdım"Teke Tek Bilim ▷ https://www.youtube.com/@TekeTekBilim YouTube kanalına abone olmak için ▷ http://bit.ly/FatihAltayli Gazeteci - Yazar Fatih Altaylı, Youtube kanalına özel gündemi yorumluyor. 00:00 Giriş 00:17 Bir günü nasıl geçiyor? 01:11 Pandemi zamanı verimli geçti mi? 03:16 İnsanların yüzlerinde ne görüyor? 10:02 Bir şarkının ilk kıvılcımı nasıl ortaya çıkıyor? 14:15 İlham aldığı şeyler var mı? 15:28 İşinin sevdiği ve sevmediği yönleri neler? 17:46 Yazması çok zor olan bir şarkısı oldu mu? 26:15 Üretimi, çok fazla olaya maruz kalmak etkiliyor mu? 30:18 Müzisyenlerin yaşadığı en büyük sıkıntı nedir? 32:47 Bugünün Türkiye’si bir şarkı sözü olsa nasıl başlardı? 36:34 Kendisini nerelerden takip edebiliriz? 43:30 Kapanış
Ekim 26, 2025
Heisenberg'in bilime katkıları neler? görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile Bilim EkstraHeisenberg'in bilime katkıları neler?Merhaba! Artık "Bilim Ekstra" programımızda çok özel bir konuğumuz var: Prof. Dr. Emre Onur Kahya! Prof. Dr. Kahya, bizimle fizik ve yapay zeka alanlarındaki bilgisini paylaşacak. Fizik dünyasının gizemlerine inerken aynı zamanda yapay zeka ile ilgili son gelişmeleri keşfedeceğiz. Hem temel kavramlar hem de son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacak ve geleceğin bilimine bir adım daha yaklaşacağız. Bu özel programda, Einstein'dan Newton'a, Schrödinger'den Feynman'a kadar fizik tarihindeki önemli isimlere göz atacağız. Ayrıca, kuantum mekaniği, görelilik, yapay zeka ve uzay-zaman gibi heyecan verici konuları da keşfedeceğiz. Prof. Dr. Emre Onur Kahya ile fizik hakkında merak ettiğiniz her şeyi öğrenmek için bu videoyu kaçırmayın! Bilimi ve evrenin sırlarını keşfetmeye hazır mısınız? 00:00 Giriş 06:57 Bohr-Kramers-Slater(BKS) teorisi 07:46 Einstein'ın BKS teorisine eleştirileri 13:33 Schrödinger'in dalga mekaniği 18:11 Solvey Konferansı 22:50 Schrödinger ve Goudsmit 43:15 Kapanış
Ekim 23, 2025
Yapay zekanın hızlı gelişimi görseli
FatihAltaylı
YouTube
Prof. Dr. Ethem Alpaydın & Prof. Dr. Emrah Safa GürkanYapay zekanın hızlı gelişimiSiemens “Geleceği Merak Edenlere” mottosuyla programımızdaki sponsorluğuna devam ediyor. Teke Tek Bilim programımızın tarih, bilim felsefesi, inovasyon ve keşiflerle dolu yolculuğunda, Siemens mühendisliğinin gücünü ve Siemens teknolojisinin getirdiği olanakları kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirme çabasını hep birlikte deneyimliyor olacağız. Siemens’in yeni kahve makinesi EQ900 Plus, farklı kahve çekirdeklerini birbirine karıştırmamak için özel olarak hazırlanan çift çekirdek haznesi ve 32 farklı çeşit dünya kahvesiyle Teke Tek Bilim programımıza keyif ve lezzet kattı. #işbirliği 00:00 Giriş 01:04 Yapay zekanın hızlı gelişimi 09:28 Yapay zeka hayatımızdaki sosyal ve ekonomik şartları değiştirebilir mi? 13:35 Yapay zekanın hiç yapamayacağı şeyler olacak mı? 19:17 Yapay zeka çok mu hızlı gelişti? 20:34 Yapay zeka bu kadar hızlı gelişmeye devam eder mi? 23:42 Yapay zekada sezgi var mı? 26:15 Yapay zeka sonsuza kadar kendini evrimleştirebilir mi? 29:17 Türkiye olarak yapay zekada ne durumdayız? 35:40 Üniversitelere ayrılan fonlar üniversiteye uzun vadede zarar verir mi? 45:30 Bilimde ve yapay zeka konusunda Türkiye’den umutlu mu? 57:33 Kapanış
Ekim 19, 2025