CEO Atayacakmış

“Zafer Mutlu’nun Doğan Grubu’ndaki varlığı Ertuğrul Özkök’ü rahatsız eder, Yerini Mutlu’ya kaptırabilir” diye burada yazıp, televizyonda söyleyince Babıali’de merak konusu oldu,

“Gerçekten de böyle bir şey olabilir mi?” diye

Vatan Gazetesi yazarlarından biri konuyu birinci elden Zafer Mutlu ile konuşmuş,

Şimdi de dost meclislerinde anlatıyormuş, 

Bu yazarın sağda solda anlattığına göre Zafer Mutlu benim tezimi “Saçma” bulmuş,

Mutlu aynen şöyle diyormuş:

“Ben mi Ertuğrul Özkök’ün yerine geçecekmişim, Doğan Grubu’na CEO mu olacakmışım, Daha neler, O işler geçmişte kaldı, Ben artık CEO meo olmam,

Ben artık patronum,

Aydın Doğan’ın medya işinde ortağıyım,

Bu saatten sonra böyle işleri profesyonellere yaptırırız, Aktif olarak geçip basın işiyle uğraşmam, Ben artık kimin CEO olacağına karar verecek noktadayım, CEO olacak değil”

Yazarın Zafer Mutlu’dan naklen anlattıkları doğru ise Zafer Mutlu biraz erken havaya girmiş,

Aydın Doğan’ın himmetiyle, Sabah’ı yıkmak için kurulan ama bu görevini başaramayan ve tirajı yerlerde sürünen, borç batağındaki Vatan’ı ait olduğu Doğan Grubu’na götürdü diye kendini Aydın Doğan’la ortak oldum diye görüyorsa çok yanılır,

Aydın Doğan ortak sevmez,

Hürriyet’e gelince Erol Aksoy’u çırak çıkaran, POAŞ’ta İş Bankası’nı devre dışı bırakan Aydın Doğan Zafer Mutlu ile ortak olacak!

Ben buna gülerim ama benden daha çok Aydın Doğan güler,  

 

 


Yatlar 

Geçen hafta bugün “Bugün tatil günü, Biraz da yatlardan bahsedelim” diyerek Abromovich’in yatlarını yazmıştık,

Sağ olsun okurlar bizim gayrı ciddi mevzuumuzu ciddiye döndürdüler,

“Türkiye’de niye yat sanayi yok, yat vergileri niye bu kadar yüksek, neden Türklerin teknelerinde hep yabancı bayrak var” gibi sualler yağdırdılar,

Gelin hepsini teker teker ele alalım,

TÜRK YAT SANAYİ

Türkiye’de yat sanayi yok diyenler yanılıyor,

Henüz emekleme devresinde de olsa hızla gelişen bir yat sanayimiz var,

Proteksan-Turquoise bunların başta geleni, Dünya denizlerinde pek çok büyük yatı yüzen Turquoise, bu yıl “Yılın en iyi yatları” yarışmasında 54 metrelik Tallisman adlı tekneyle finale kadar kaldı,

Ege Yatçılık da her yıl yabancı müşterilerine boyları 30 metre ile 50 metre arasında değişen bir kaç tekne teslim ediyor,

Yıldız Tersanesi de Perini ile kurulan ortaklıktan sonra Dünyanın en iyi lüks yelkenlerini yapan tersane haline geldi, Geçen yıl Dünya’da yılın en iyi teknesi seçilen Perini yapımı Maltese Falcon, tamamen Türkiye’de, Yıldız Tersanesi’nde imal edildi, Maltese Falcon, Türk yat yapımcılığında ciddi bir mihenk taşı oldu, Bu sayede Türkiye’nin yat pazarındaki ciddiyeti de anlaşıldı,

Bunun yanı sıra Peri Yat, Dünya Yat, Numarine, Dereli gibi tersaneler de yeni olmalarına rağmen sektöre ciddi girişler yaptılar, Sipariş almaya başladılar,

Yonca Onuk Tersanesi de bir başka önemli oyuncu oldu, Sahil Güvenlik güçlerimiz için yaptığı kevlar gövdeli hücumbotları geliştirerek, son yıllarda büyük talep gören “Büyük ve hızlı yat” pazarına girdi, Allen Yat, küçük boy yatlarda bilinen bir marka oldu,

Koç’un RMK Tersanesi de Dünyanın en iyi spor-gezi yatlarından biri sayılan Swan’la işbirliği yaptı ve Türkiye’de bu yatları üretip Dünya’ya satacak, RMK’nın tasarımcısı ise hiç tartışmasız Dünyanın en şık spor-gezi teknelerini çizen Ed Dubois’nın firması Dubois Naval Architects,

Türkiye küçük ve orta boy yatlarda Akdeniz’de İtalya ve Fransa’nın ardından en büyük üretici haline geldi,

Fakat mega ve gigayatlarda henüz esamimiz okunmuyor, Burada pazarın hakimi Hollanda, Almanya ve İtalya,

Her sektörde olduğu gibi Çin burada da iddialı bir giriş yaptı ama Çin mallarına yönelik algı burada da etkili, Avrupalı bazı üreticiler Kore’de de imalat yapıyorlar ama Türkiye’nin konumu, en büyük pazar haline gelen Ortadoğu, Rusya ve Avrupa’ya daha uygun olduğu için bu sektörün büyüme potansiyeli hayli yüksek,

NEDEN YABANCI BAYRAK

Aslına bakarsanız sadece Türkler değil, neredeyse herkes yabancı bayrak kullanıyor, Özellikle büyük yatlarda Avrupalılar da, Amerikalılar da off shore bayraklı teknelerle geziyorlar, Bunun nedeni bu yatlara uygulanan başta KDV olmak üzere vergiler,

Avrupa’da ve Amerika’da büyüt yatlara yüksek KDV veya Lüks vergisi uygulandığı için mega yatların hemen hemen hepsi Karayipler’deki adaların bayraklarını taşıyor,

Türkiye’de ise durum tam bu değil,

Türkiye’de büyük küçük demeden her tekneye motor gücüne göre ciddi vergiler var, Bu yüzden neredeyse sürat motorlarına bile yabancı bayrak takıyorlar, Bu denli yüksek vergi sadece Türkiye’ye mahsus,

Bu vergilerin makul seviyeye indirilmesi halinde toplanabilecek vergi, yüksek vergiler yüzünden kaybediliyor, Ancak Maliye ne durumun farkında, ne de durum umurunda,

Yazın sonuna doğru gelirken yatçılıkta durum bu,

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Kendini darı ambarında zanneden sadece aç tavuklar olduğu zaman

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Erişilebilirlik Araçları